Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tess06
als je zalmhuiden op de rug(schubben legt) kun je met een lepel het meeste overtolige  zalm eraf schrapen.
alles wat je eraf schaapt(zalm en olie) in een bakje doen en aan de hond voeren.
de redelijk schone zalmhuid in de droger.
bij huiden die in de vriezer zijn geweest laten de schubben los dus het best werk het met verse huiden
Door nova
tess06 schreef: als je zalmhuiden op de rug(schubben legt) kun je met een lepel het meeste overtolige zalm eraf schrapen.
alles wat je eraf schaapt(zalm en olie) in een bakje doen en aan de hond voeren.
de redelijk schone zalmhuid in de droger.
bij huiden die in de vriezer zijn geweest laten de schubben los dus het best werk het met verse huiden
das veul werruk.. :P

ik dep oa met keukenpapier, en zet ze eerste rechtop in een emmer om uit te lekken. dan een 2de rondje op de droger, en ze worden lekker crispy.

Hier wel dé faao snack :D
Door tess06
nova schreef: das veul werruk.. :P

ik dep oa met keukenpapier, en zet ze eerste rechtop in een emmer om uit te lekken. dan een 2de rondje op de droger, en ze worden lekker crispy.

dat valt mee. maar dan heb je wel heerlijke zalmolie ;D
Door Lil
nova schreef: das veul werruk.. :P

Dat afschrapen is inderdaad wel erg veel werk! Hier blijft zelfs het deppen achterwegen. Alleen goed laten uitlekken en tweede rondje droger hier en ze houden zich enorm lang gewoon zo op kamertemperatuur.
Hier gaat elke dag een stuk gedroogde huid op (1/3 huid).
Door renate1985
Ik krijg je al schoongemaakt aangeleverd gelukkig  :biggrin2:
Na 16uur drogen zijn ze kurkdroog. De honden vinden ze heerlijk  :D
Nou een tweede lading erin gedaan en op verschillende manieren. 4 opgerold in de lengte, 4 opgerold in de breedte en 2 dubbel gevouwen.
Kijken met welke ze het langste doen :D
Door nova
Mara M schreef: En wat is zo de gemiddelde prijs?
Ik haal ze ook bij de vishandel, heb de laatste keer 1,25 of ,1,50 betaald , ik weet het al niet meer :-[

edit: wel bestellen vooraf, hij heeft het niet op voorraad, of hooguit een paar. De meeste vishandelaren krijgen de zalm gefileerd aangeleverd.
Laatst gewijzigd door nova op vr 21 feb 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Naomi B
Hihi op de markt stonden ze me heel raar aan te kijken. Bestellen deden ze niet. Enfin. Volgend weekend maar ff naar de visboer toe.
Door Naomi B
Ow bij de Makro heb ik het ook wel eens geprobeerd, ook voor zalmkoppen. die mochten ze niet meegeven ivm wetgeving.  :P
Door nova
renate1985 schreef: Ik las op Facebook dat sommige het ook bij de makro halen.
Jammer dat de visboer geen bestelling voor je wil meenemen.
ik zou gewoon een andere vishandelaar zoeken.

Ik kan de huiden ook alleen op bestelling krijgen, hij heeft ze niet op voorraad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door