Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Erna schreef: Een zaklamp!

Altijd handig wanneer de bevallende dame naar buiten moet en daar tijdens het plassen of poepen een pup neerlegt. Met een zaklamp zie je goed wat er gebeurd en kun je meteen de pup oppakken en in de handdoek wikkelen die om je nek hangt als je naar buiten gaat met de hond.
Een hele goeie Erna :biggrin2:
Door Erna
Jantina schreef: Zaklamp zetten we erbij! Goed idee ja, zal je gebeuren...
Gebeurt echt vaker dan je denkt hoor. Als de bevalling even stagneert is het advies altijd om even een stukje te gaan lopen met de moeder. Hier bevallen ze vrijwel altijd 's nachts dus dan heb je ook regelmatig een pup in het gras. :-)
Door miik
Ik heb in mn bakje met bevallingsspullen ook een thermometer zitten. Die heb je vast wel in huis, maar ik heb hem er graag bij liggen.
En ik heb een klein bakje, met daarin een zacht stofje/doekje om op de weegschaal te zetten om de pup in te leggen om te wegen.
miik schreef: Ik heb in mn bakje met bevallingsspullen ook een thermometer zitten. Die heb je vast wel in huis, maar ik heb hem er graag bij liggen.
En ik heb een klein bakje, met daarin een zacht stofje/doekje om op de weegschaal te zetten om de pup in te leggen om te wegen.
En een flesje jonge jenefer, vraag mij niet waarom maar dat kreeg ik op advies van een andere fokker dus ik braaf gehaald ;D

En ik ga vanavond een babyweegschaal halen, dat lijkt mij net even makkelijker dan dat geteut met die keukenweegschalen. Dat heb ik nu twee nesten gedaan en daar heb ik straks geen zin meer in.
Door kaszi
Ik heb ook nog een haardroger bij de hand en droog de pups extra als ze bij mams liggen tussen de verschillende geboortes.
Een emmer met heet water en een scheut dettol om handen proper te maken en eventueel de schaar mee af te spoelen.
Door Jantina
Ok, een kleine roep om hulp...  :(
Heb mijn lijstje zo goed als compleet, maar ik kan iets niet vinden: een thermometer voor in de werpkist... Ik wil een digitale en heb bedacht dat een met een zuignap handig is om aan de binnenwand van de werpkist te kunnen 'plakken'. Nou nergens zeg... Blokker, Marskramer, online bij Bol.com enzo gekeken. Wel die je dan aan het raam plakt en de buitentemp meet maar dat moet ik niet hebben.
Waar o waar???
Door Erna
Jantina schreef: Ok, een kleine roep om hulp... :(
Heb mijn lijstje zo goed als compleet, maar ik kan iets niet vinden: een thermometer voor in de werpkist... Ik wil een digitale en heb bedacht dat een met een zuignap handig is om aan de binnenwand van de werpkist te kunnen 'plakken'. Nou nergens zeg... Blokker, Marskramer, online bij Bol.com enzo gekeken. Wel die je dan aan het raam plakt en de buitentemp meet maar dat moet ik niet hebben.
Waar o waar???
Die wil je uiteindelijk niet hoor. Das niet handig. Je wilt namelijk de temperatuur meten daar waar de pups liggen en niet de temperatuur van de binnenwand. Dat scheelt altijd een paar graden. Wij hebben de meter altijd op de doodlig rand liggen, dat is ongeveer 10 cm van de bodem en leggen hem zo nu en dan tussen de pups om te meten.
Door Lizzy
Jantina schreef: Ok, een kleine roep om hulp... :(
Waar o waar???
Ik heb 'm bij Fokkerplaza gekocht en het eerste dat uit de werpkist gekieperd werd was die thermometer. Wat een kl*te ding >:(. Ten eerste blijft de zuignap niet vast zitten. Ten tweede is ie rete moeilijk afleesbaar. En ten derde wil je gewoon de temperatuur kunnen aflezen van waar de pups liggen, niet de rand van de werpkist. Die van mij hangt tegen het keukenraam, buiten. Zo kan ik leuk zien hoe koud het buiten is. Voor in de werpkist vind ik het 10 keer niks.
Door Jantina
Ja die van Fokkersplaza viel af omdat wij een donkere wand hebben. Maar goed, die wil ik zowiezo niet dus  :P
Wat hebben jullie dan? Bij de Blokker hadden ze gewoon zo'n ouderwets ding (met kwik?) maar is dat ideaal?
Door inni
Ik ken niks van fokken maar is zo'n weestation geen uitkomst?? het blokje ervan in de buurt van de pups en het afleesding erbuiten? of reageert dat te traag??
Op mijn babyfoon zit ook een temp meter met een alarm als de temp te hoog of te laag is. 't Is een toestel van Lidl. Ik weet wel niet hoe nauwkeurig de dingen werken en dan zit je ook weer met een stroomdraad.
Door Erna
Jantina schreef: Ja die van Fokkersplaza viel af omdat wij een donkere wand hebben. Maar goed, die wil ik zowiezo niet dus :P
Wat hebben jullie dan? Bij de Blokker hadden ze gewoon zo'n ouderwets ding (met kwik?) maar is dat ideaal?
Ja want die leg je neer waar je wilt meten en haal je weer weg wanneer je klaar bent met meten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door