Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
miik schreef: Vandaag is de moederhond van een "kennis" overledenJeetje, wat vreselijk. Bij het nestje van Caith ook een sectio laten doen. Daar bleek dat haar baarmoeder geen normale doorbloeding had. Nadat ik het boek, na tip van Lizzy, van Myra had gelezen, heb ik bij Eden afgewacht en na 8 uur kwamen er nog twee gezonde pups. Het is heel moeilijk om te wachten vind ik, maar zolang de teef zich normaal gedraagd is het het afwachten waard.
Ze heeft de 29ste een keizersnee gehad (chihuahua), 3 pupjes, en vandaag hebben haar nieren het begeven en is ze overleden....
MargaS schreef: Jeetje, wat vreselijk. Bij het nestje van Caith ook een sectio laten doen. Daar bleek dat haar baarmoeder geen normale doorbloeding had. Nadat ik het boek, na tip van Lizzy, van Myra had gelezen, heb ik bij Eden afgewacht en na 8 uur kwamen er nog twee gezonde pups. Het is heel moeilijk om te wachten vind ik, maar zolang de teef zich normaal gedraagd is het het afwachten waard.Dat verschilt per dierenarts, net zoals dat per fokker verschilt. Er zijn ook genoeg fokkers die al snel een keizersnee doordrukken.
De dierenartsen adviseren nogal snel om de pups te halen.
Nou weten we natuurlijk niet waarom bij dit teefje tot sectio is besloten, maar het lijkt me zo erg om je teefje te verliezen.
*Dorothea* schreef: Dat verschilt per dierenarts, net zoals dat per fokker verschilt. Er zijn ook genoeg fokkers die al snel een keizersnee doordrukken.Ja hoor Dorothea, ik ben het daar echt 200% mee eens. Ik ken echt zat verhalen en voorbeelden waarbij de dierenarts bleef zeggen "ik vind dat we moeten wachten, de teef is helemaal niet in ongemak" maar de fokker de pups eruit wilde hebben omdat ze zo bang waren dat er teveel dood zouden gaan. Ik ken serieus fokkers die de prioriteit 1 bij de pups leggen en prio. 2 bij de teef.
Lizzy schreef: Ja hoor Dorothea, ik ben het daar echt 200% mee eens. Ik ken echt zat verhalen en voorbeelden waarbij de dierenarts bleef zeggen "ik vind dat we moeten wachten, de teef is helemaal niet in ongemak" maar de fokker de pups eruit wilde hebben omdat ze zo bang waren dat er teveel dood zouden gaan. Ik ken serieus fokkers die de prioriteit 1 bij de pups leggen en prio. 2 bij de teef.Dat laatste hoeft nog niet eens het geval te zijn. Ik kende er ook een paar die toch echt wel de teef als prio 1 hadden, maar die zagen gewoon echt geen gevaar in een keizerssnede, ergo, ze verkozen het vaak nogal snel boven een gewone bevalling, want dit was veel minder belastend voor de teef. En zoalng er daar geen gekke dingen gebeurden of ernstige complicaties optraden werden ze gesterkt in hun mening. Die snapten ook niks van dat gepiep van " helaas is het een ks geworden".
miik schreef: Vandaag is de moederhond van een "kennis" overleden
Ze heeft de 29ste een keizersnee gehad (chihuahua), 3 pupjes, en vandaag hebben haar nieren het begeven en is ze overleden....
Angelique schreef: Dat laatste hoeft nog niet eens het geval te zijn. Ik kende er ook een paar die toch echt wel de teef als prio 1 hadden, maar die zagen gewoon echt geen gevaar in een keizerssnede, ergo, ze verkozen het vaak nogal snel boven een gewone bevalling, want dit was veel minder belastend voor de teef. En zoalng er daar geen gekke dingen gebeurden of ernstige complicaties optraden werden ze gesterkt in hun mening. Die snapten ook niks van dat gepiep van " helaas is het een ks geworden".Wij wonen duidelijk in dezelfde regio met onze ervaringen.
MargaS schreef: Wij wonen duidelijk in dezelfde regio met onze ervaringen.Alleen woonden die mensen aan de andere kant van het land![]()
Lizzy schreef: Ja hoor Dorothea, ik ben het daar echt 200% mee eens. Ik ken echt zat verhalen en voorbeelden waarbij de dierenarts bleef zeggen "ik vind dat we moeten wachten, de teef is helemaal niet in ongemak" maar de fokker de pups eruit wilde hebben omdat ze zo bang waren dat er teveel dood zouden gaan. Ik ken serieus fokkers die de prioriteit 1 bij de pups leggen en prio. 2 bij de teef.Maar ik ken ook het verhaal waarbij de dierenarts ook zei af te wachten en achteraf zei wat ben ik blij dat je doorgedramd hebt. Ik geloof dat het maken van een keizersnee een goed stukje overleg moet zijn tussen da en eigenaar. De eigenaar kent de hond het beste en de dierenarts kent de medische risico's het beste. Ik geloof zeker dat er veel gevallen zijn waarbij te vroeg wordt ingegrepen maar ook dat er veel gevallen zijn dat men te laat ingrijpt.
Angelique schreef: Dat laatste hoeft nog niet eens het geval te zijn. Ik kende er ook een paar die toch echt wel de teef als prio 1 hadden, maar die zagen gewoon echt geen gevaar in een keizerssnede, ergo, ze verkozen het vaak nogal snel boven een gewone bevalling, want dit was veel minder belastend voor de teef. En zoalng er daar geen gekke dingen gebeurden of ernstige complicaties optraden werden ze gesterkt in hun mening. Die snapten ook niks van dat gepiep van " helaas is het een ks geworden".Maar ik ken ook een fokster , waar 8 puppen met de KS verlost werden, puppen gingen goed, alleen wilde de teef maar niet echt opknappen. Ook wilde de teef liever niet dan wel in de werpkist.
miik schreef: Vandaag is de moederhond van een "kennis" overledenVandaag is ook het derde en laatste pupje overleden .....