Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
WillyP schreef: Leuk!

Hoe maak je yoghurt zonder machine?
ik weet niet of 't ook kan met een potje yoghurt ,maar mij moeder maakte 't vroeger in een gewone thermoskan. ze was wel gestart met een starter (destijds per post besteld in Nederland), volle melk, de helft net onder 't kookpunt, de andere helft erbij. Ik denk12uur in de gesloten kan en klaar. de kan niet uitspoelen maar onmiddelijk opnieuw melk erin en weer klaar. na enkele weken waren wij de yoghurt zo zat dat alles afgewassen gewassen werd (tussendoor had ze wel met een tas yoghurt opzij te houden de kan volledig schoongemaakt omdat ze 't niet echt vertrouwde). ;)
Door Mowgli
WillyP schreef: Leuk!

Hoe maak je yoghurt zonder machine?
Ik verwarmde de melk altijd, deed er een scheut yoghurt door, roeren en dan zette ik de pan / schaal de hele dag in bed. Van te voren verwarmde ik het bed even met een electrisch deken, die uitging zodra ik de schaal / pan met yoghurt to be in bed zette. Werd heerlijk dikke yoghurt.
Door Nadia
Ik mis iets.. Je hebt een yoghurt machine om yoghurt te maken, vervolgens koop je griekse yohgurt om in de machine te doen ???
Door Mowgli
Nadia schreef: Ik mis iets.. Je hebt een yoghurt machine om yoghurt te maken, vervolgens koop je griekse yohgurt om in de machine te doen ???
de Griekse yoghurt wordt als starter gebruikt.
Door Mowgli
Nadia schreef: Ja maar dan kun je hem toch ook gewoon zo eten?
Dat is niet zo lekker als zelf maken. De volgende keer dat je yoghurt gaat maken kun je als starter je eigen gemaakte yoghurt nemen.
Door Nadia
Ik eet nooit (bijna nooit) yoghurt. Dus die enkele keer dat ik het eet koop ik het wel.
Het klinkt gewoon zo onzinnig, ik ga ypghurt maken, maar moet even yoghurt kopen in de winkel ;D
Door koekje
Theo, smeer je het ook in je 'haar'? Ik zie op google allerlei recepten voor yoghurthaarmaskers ter bevordering van de haargroei.
Door Angelique
koekje schreef: Theo, smeer je het ook in je 'haar'? Ik zie op google allerlei recepten voor yoghurthaarmaskers ter bevordering van de haargroei.
Zo te zien niet...knoeit die hooguit wat op zijn kin  :biggrin2:
Door TMG1961
koekje schreef: Theo, smeer je het ook in je 'haar'? Ik zie op google allerlei recepten voor yoghurthaarmaskers ter bevordering van de haargroei.
Na 37 jaar met een ontbost hoofd te lopen ga ik nu geen jonge aangroei stimuleren. Is me veel te veel wennen als het aanslaat  :biggrin2:

Angelique schreef: Zo te zien niet...knoeit die hooguit wat op zijn kin  :biggrin2:
Hoogstens als ik iets mors  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door TMG1961 op vr 27 sep 2013, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door