Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Succes met de eeuwige strijd tegen de kilo's Tamara. En hoe je het doet, blijft altijd een persoonlijke keuze. Ook wat iedereen gezond vindt. Hier strijden we tegen de kilo's volgens de nieuwe Atkins methode met behulp van een orthomoleculair diëtiste en de internist.
Door orinake
Dag 2 en het loopt goed.
Ik heb absoluut geen honger.
Merk wel dat ik aan men laatste voorraadje suikers bezig ben (die worden in de eerste fase volledig geschrapt).
Maar dat is weer ff doorbijten, tegen morgen is dat over.
Door Cupcake
Sjee waar haal je de discipline vandaan om zo kort na je bevalling al het roer zo om te gooien.
Of en hoe afvallen gezond of ongezond is durf ik niet te zeggen, want ik heb er geen verstand van, maar ik vind het wel knap met zo'n kleine smurf en de zorg voor de rest van je gezin.
Wil je in ieder geval heel veel succes wensen!!
Door Extreme
Sterkte met je afval race. Het blijft moeilijk om idd een andere eetpatroon aan te leren en vol te houden.
Hier maanden zoet, inmiddels ruim 7 afgevallen, helaas door onduidelijke reden weer ruim 5 erbij, nu met dieetiste aan de gang, en advies was kolhydraat arm te eten, voel me net een konijn  :biggrin2:
Dus een troost er zijn lijners met je mee aan het lijden uhhh lijnen  ;)
Door flightleader
Orinake veel succes met de strijd tegen de kilo's. Persoonlijk ben ik ook niet zelf niet voor die shakes ed... maar als je je er goed bij voelt moet je er voor gaan.Misschien komt er nog wat kilo's bij na de shake periode, maar het belangrijkste is dat je daarna een gezond voedingspatroon aanleert en je eraan houdt.
Door Borke
Pauline schreef: Succes met de eeuwige strijd tegen de kilo's Tamara. En hoe je het doet, blijft altijd een persoonlijke keuze. Ook wat iedereen gezond vindt. Hier strijden we tegen de kilo's volgens de nieuwe Atkins methode met behulp van een orthomoleculair diëtiste en de internist.
Wat houdt dat in Pauline?
Door Pauline
Borke schreef: Wat houdt dat in Pauline?
KH-beperkt, eigenlijk zoals we altijd deden. Maar de klad is er behoorlijk in gekomen, moet ik eerlijk in zijn. Eddie heeft ontzettend veel last van zijn maag en darmen, niet leuk meer. En we weten inmiddels niet meer of het van de zuivel, suiker, KH of wat dan ook komt. Duidelijk is wel dat vlees, vis, eieren, groenten, vetten, noten en zaden een problemen geven. En voor mij is het gewoon "goed" om beter op te letten. Een ander ziet het niet, maar ik voel het wel. Die maag moet er weer af!

Ik ben nog druk aan het leven in het nieuwe Atkins boek, wat duidelijk veel weg heeft van de manier waarop Frank van Berkum (dr. Frank) het aangepakt heeft.
Door orinake
Flightleader het is idd de bedoeling om later in de fases een gezond voedingspatroon aan te leren.
Fase 1: strikte fase
Dit is opgedeeld in 2 stappen:
stap 1:
shakes (warme/koude dranken, soepjes, kipburgers/ omelet (allemaal poederbasis dus het ene vind ik al eetbaarder dan het andere) er zitten zelfs puddinkjes bij maar die laat ik voorlopig achterwege)
Groentjes er zijn groenten die je onbeperkt mag eten, dus daar geniet ik des te meer van)
2L water

stap 2:
Idem stap 1 maar 1 shake word vervangen door mager vlees/vis (of voor de veggies quorn)/ zuivel.

Fase 2: gematigde fase.
stap 3A en 3B:
stapsgewijs de shakes afbouwen en gewone voedingsmiddelen opbouwen (zuivel/brood/beleg)

Fase 3: opbouwfase.
stap 4A en 4B:
Idem fase 2, maar e worden nog meer voedingsmiddelen toegevoegd (brood/beleg/aardappelen/rijst/pasta)

Fase 4: stabilisatiefase.
De eerste stabilisatie begint al in stap 4B, maar na de opbouwfase kan je een pasje aanvragen om 9 maanden zonder medische begeleiding  producten aan te kopen ( beperkt) ter verdere stabilisatie.

Ik zit in stap 1 en nu dag 3 moet ik zeggen dat het echt goed gaat. Geen honger gevoel, geen lastige momentjes tussendoor.
Fanne is nu 3 weken bezig en is dik 11kg kwijt! Hij zal binnen een goede 5kg overstappen naar stap 2 waarschijnlijk.
Door -Annemarie-
Pauline schreef: KH-beperkt, eigenlijk zoals we altijd deden. Maar de klad is er behoorlijk in gekomen, moet ik eerlijk in zijn. Eddie heeft ontzettend veel last van zijn maag en darmen, niet leuk meer. En we weten inmiddels niet meer of het van de zuivel, suiker, KH of wat dan ook komt. Duidelijk is wel dat vlees, vis, eieren, groenten, vetten, noten en zaden een problemen geven. En voor mij is het gewoon "goed" om beter op te letten. Een ander ziet het niet, maar ik voel het wel. Die maag moet er weer af!

Ik ben nog druk aan het leven in het nieuwe Atkins boek, wat duidelijk veel weg heeft van de manier waarop Frank van Berkum (dr. Frank) het aangepakt heeft.
Is dat het boek van Volek en Phinney?  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door