eelke schreef: Ik denk wel dat het lager is... ik zal het eens wat beter inschatten als ik er weer eens ben.Dat is lief van je

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: Ik denk wel dat het lager is... ik zal het eens wat beter inschatten als ik er weer eens ben.Dat is lief van je
zurca schreef: Ik denk niet dat die er zijn.... Die ik weet is in alle gevallen wel een "maar" aan voor wat betreft mijn honden. Daarnaast zijn het ook niet echt gebieden voor een lange wandeling. Wij gingen met regelmaat naar Belgie, daar zijn omheinde losloopvelden die voor onze honden veilig genoeg omheind zijn, alleen kwamen we daar voor een ander gevaar te staan. Mensen laten hun honden kuilen graven en dan stoven die van mij met 60 km/u over zo'n veld heenSommige mensen in mijn omgeving hebben bijv een Podenco die gaat jagen en/of om een andere reden niet veilig los kan in een 'normaal' losloopgebied. Vandaar mijn vraag.
Edit; Wat zoek je precies? Hoe lang wil je er echt kunnen wandelen of is een veld oid ook goed? Hoe hoog moet de omheining zijn?
Michelle Vrolijk schreef: Sommige mensen in mijn omgeving hebben bijv een Podenco die gaat jagen en/of om een andere reden niet veilig los kan in een 'normaal' losloopgebied. Vandaar mijn vraag.Oke dan zou ik zeggen, die gebieden zijn er niet....
*Dorothea* schreef: Hoe zit dat dan op zo'n renbaan? kunnen ze daar wel lekker rennen achter een nephaas aan of ontsnappen daar ook honden?Wij hebben het met Tous nooit durven doen, naar een renbaan... Die ik geinformeerd heb zijn de banen niet afgesloten en ik zie Tous er echt voor aan om, als hij doorheeft achter een stukje plastic aan te zitten, acuut opzoek te gaan naar het echte werk
zurca schreef: Mocht het voor de mensen te doen zijn, ik kwam ook dit tegen op het windhondenforum;Wat een zaligheid als je honden hebt die met andere honden kunnen! Ik zou heel graag 's een uitlaatveld voor mezlef hebben, gewoon een uurtje bezig zijn met de hond met de zekerheid dat het omheind is EN de zekerheid dat er niemand anders bij komt. Natuurlijk, ik doe vanalles met 'm maar dat zou nog wel een van mijn dromen zijn ;-)
"De hondenhut is in duitsland net over de grens in Goch. Perfect onheind.. 2 meter hoog met een naar binnenstaande rand.
En zelfs een sluis bij binnenkomst! Ideaal dus!
Entree is 3 euro per hond en dan kunnen ze heerlijk rennen en spelen in de speeltuin en op de meerdere speelvelden"
Google levert dit op, ik denk dat dit is waar ze het over hebben op het windhondenforum; http://www.hondenhut.de/auslauf.php
Suzanne schreef: Wat een zaligheid als je honden hebt die met andere honden kunnen! Ik zou heel graag 's een uitlaatveld voor mezlef hebben, gewoon een uurtje bezig zijn met de hond met de zekerheid dat het omheind is EN de zekerheid dat er niemand anders bij komt. Natuurlijk, ik doe vanalles met 'm maar dat zou nog wel een van mijn dromen zijn ;-)Ik zou dan gewoon eens bellen wat de mogelijkheden zijn! En heb je wel eens aan een paardenrijhal gedacht? Ik trainde met Oscar in een rijhal waar verder geen paardenboxen ofzo in waren. Die hal was af te sluiten, dus dan weet je ook zeker dat er niemand binnen komt. Oke, dan ben je wel binnen, maar dan heb je wel de ruimte en een hondje formaat sheltie kan in een 20-40 bak prima zich uitleven!
Suzanne
Kaela schreef: Oscar gaat nog niet door een regenplas als het niet hoeftTous ook niet, tot er iets te jagen valt.... dan is water ineens geen probleem![]()