Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jara
Plakken zijn ze vaak langer mee bezig qua extra tijd dan wat een nieuwe binnenband kost....kwartier a twintig min. werk voor vervangen band plus prijs van een nieuwe binnenband zit je zo op dit tarief.
Op de een of andere manier mag onderhoud aan een fiets wat men laat uitvoeren in een rijwielzaak nog steeds niets kosten in de ogen van de meeste consumenten.
Door Angelique
Naturel schreef: Vorige keer betaalde ik voor de voorband 15 euro. Stom stom ik had het gewoon zelf moeten doen, ik heb even op dit moment zo weinig geld. Ik wordt hier wel kwaad om hoor, gewoon afzetterij. Zo ik ga er nu heen ook en even mijn kwaadheid uitspreken.
Als je weinig geld hebt is het handig om vantevoren te vragen wat iets kost. En zeker als het iets is wat je zelf kan. Dus volgende keer maar lekker zelf aan het plakken aan gaan, wordt je ook niet meer afgezet.
Door Gonnie
Naturel schreef: Had ik het maar zelf gedaan 8) ::)19 euro en 50 centjes :-X Wat vinden jullie ervan? Prijzig of niet? Ik ga er zo heen, even vragen hoe ze aan die prijs komen. Het gaat om een achterband maar toch, bah.
Een achterband is veel meer werk dan een voorband, maar als het alleen plakken is geweest dan is het idd wel aan de prijzige kant, Is het met een nieuwe binnenband (wat wel verteld moet worden als je de fiets komt ophalen) dan is het een redelijke gangbare prijs (afhankelijk van het uurloon van je fietsenmaker).
Door charmed
Hier plakt hubby altijd doggyride banden en eventueel fietsbanden.

In ons durp, plakken ze nog wel banden. De doggyride band is al een paar keer naar de fietsenmaker geweest. Daarna zelf maar gaan plakken omdat ie wel vaak lek is.
Door Mowgli
Mijn Schatzi had afgelopen winter mijn Gazelle opoe fiets naar de fietsenmaker  om de hoek gebracht om mijn binnen achterband te laten wisselen. Heeft 29,50 gekost en veel gevloek van de fietsenmaker met de opmerking dat hij mijn fiets niet meer wil zien. Die flapdrol is 2 uur bezig geweest omdat ik een trommelrem heb, daar heeft hij problemen mee  ??? Zelfs mijn vader draaide daar vroeger (town ik nog thuis woonde) niet zijn hand voor om (en hij is echt geen fietsenmaker) en deed daar zeker geen 2 uur over.

Volgende keer dus gewoon weer naar de fietsenwinkel waar ik hem vandaan heb, op de andere straathoek; iets verder weg.
Door Ronald
Om 20 euri oplichting te noemen voor het vervangen van een achterband, vind ik wat overdreven.

Binnenband € 5,00, arbeidsloon € 15,00 (bij een uurtarief van € 45,00 20 minuten werk).

En ja, als je het zelf doet, lijkt het goedkoper.
Door EliScooby
Ronald schreef: Om 20 euri oplichting te noemen voor het vervangen van een achterband, vind ik wat overdreven.

Binnenband € 5,00, arbeidsloon € 15,00 (bij een uurtarief van € 45,00 20 minuten werk).

En ja, als je het zelf doet, lijkt het goedkoper.
Komt omdat eigen tijd niets kost :p Achterband heb ik vroeger ook wel gedaan, iets meer werk als je het wiel eruit haalt, ik heb het nog geleerd met een bakje water op een krukje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door