Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2651769
Ik hou meestal wel mijn mond, of ik knoop een gesprekje aan en probeer eerst eens te horen hoe of wat.

Ik heb jaren gelopen met de hond van mijn tante, Isa. Isa was een kruising labrador-heidewachtel en was dik. En daar kreeg ik altijd en eeuwig commentaar over. Niemand die zag hoe lief ze was, niemand die zag dat ze fluitend een trektocht van vier dagen van 20 km per dag uitliep waar honden in topconditie afhaakten, niemand die zag hoeveel pret Isa en ik altijd samen hadden.
Ik vond het vreselijk dat ze zo dik was, maar mijn tante bleef maar voeren. Hoe meer ik wandelde, fietste, balletjes gooide, hoe meer voer er in ging. Want ze had zo hard gewerkt. Het was totaal hopeloos. En ik wilde ook wel eens wat anders horen dan "wat is die dik", want Isa was werkelijk de meest fantastische hond ooit.

Tuurlijk, als je in gesprek raakt kun je best eens wat zeggen of er naar vragen en ja, het gros van de eigenaren is onwetend en stom bezig. Maar hou er alsjeblieft ook rekening mee dat niet iedereen er zo vreselijk veel aan kan doen. Als je iemand er op aanspreekt is het wel heel erg de toon die de muziek maakt.
#2651772
sella schreef: Nee, deze labrador is niet ziek, zijn eigenaars vinden het geen probleem, lekker rustig. Wij komen deze labrador ook weleens tegen, ik heb ook gevraagd hoe het kwam.
Ach hij houdt van eten, en hij nu lekker rustig :-X
Ja het komt voor, ik heb eens een moddervette vizsla gezien waarvan de eigenaar met droge ogen zei dat ze dat veel mooier vond en hij ook zo druk werd anders.
#2651797
mensen zien het soms gewoon niet.

ik paste vroeger veel op honden en kreeg daar een dalmaten teefje bij te logeren.
die was ook veel te dik.. ze hadden op de zak gekeken maar voor die hond paste dat totaal niet.
dus ben het, met hun toestemming, in de vakantie gaan aanpassen samen met een berg beweging.
na 3 weken was ze een stuk afgevallen en glom weer mooi!!
dus ik een richtlijn aangegeven maar wel met de woorden dat ze goed moesten blijven kijken naar hun hond.
een half jaar later kwam ze weer voor een weekje.. was ze ineens brandmager!!!!  :o
ja maar, jij zei toch, zoveel mag ze??

grrrr!!! brilletje nodig!!!!!  >:(
#2651800
Vorig jaar moest er een Newfoundlander pup geopereerd worden aan elleboogdysplasie.
Heel sneu en we zagen hem maanden niet meer op cursus.
Na maanden van revalidatie kwam er een uitgegroeide pup het veld op strompelen, haar elleboog was goed genezen maar lopen kon het arme dier niet meer.
Zoetgehouden met veel lekkers tijdens de bench rust....
Tijdens de trainingen (ze kwamen de basiscursus afmaken) ging ze vaak liggen en kon dan echt niet meer overeind komen.

Die mensen (een ouder stel, zelf ook veel te zwaar) vonden het doodnormaal; een Newfoundlander hoort zo...
Ze vergeleken deze jonge dame met de oude stramme vorige hond. Die kon ook met 2 jaar geen kilometer lopen, laat staan rennen.

Vreselijk! De instructeur heeft een pittig woordje met ze gesproken over het gewicht van de hond. Het arme teefje was ruim een jaar en woog 74 kilo....  :( :( :(
De hond is een paar kilo afgevallen maar na een paar weken heb ik ze niet meer op het veld gezien.

Ernstige dierenmishandeling!
#2651802
Kaela schreef: Ik hou meestal wel mijn mond, of ik knoop een gesprekje aan en probeer eerst eens te horen hoe of wat.

Ik heb jaren gelopen met de hond van mijn tante, Isa. Isa was een kruising labrador-heidewachtel en was dik. En daar kreeg ik altijd en eeuwig commentaar over. Niemand die zag hoe lief ze was, niemand die zag dat ze fluitend een trektocht van vier dagen van 20 km per dag uitliep waar honden in topconditie afhaakten, niemand die zag hoeveel pret Isa en ik altijd samen hadden.
Ik vond het vreselijk dat ze zo dik was, maar mijn tante bleef maar voeren. Hoe meer ik wandelde, fietste, balletjes gooide, hoe meer voer er in ging. Want ze had zo hard gewerkt. Het was totaal hopeloos. En ik wilde ook wel eens wat anders horen dan "wat is die dik", want Isa was werkelijk de meest fantastische hond ooit.

Tuurlijk, als je in gesprek raakt kun je best eens wat zeggen of er naar vragen en ja, het gros van de eigenaren is onwetend en stom bezig. Maar hou er alsjeblieft ook rekening mee dat niet iedereen er zo vreselijk veel aan kan doen. Als je iemand er op aanspreekt is het wel heel erg de toon die de muziek maakt.
helemaal gelijk...als je van vere al ga roepen van jjeeee wat is ie dik......not done
#2651804
sella schreef: Nee, deze labrador is niet ziek, zijn eigenaars vinden het geen probleem, lekker rustig. Wij komen deze labrador ook weleens tegen, ik heb ook gevraagd hoe het kwam.
Ach hij houdt van eten, en hij nu lekker rustig :-X


Ooh jij kent hem dus ? Wij hadden de hond nog nooit gezien , kom ook niet heel vaak in dat park
Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden , ik zit nog steeds niet fantastisch in mijn vel
En gezien de reactie van de eigenaar maar goed ook  :-X
Normaal knoop ik ook wel even een gesprek aan als ik zoiets zie . Honden met overgewicht , ja dat zie ik wel vaak . Maar dit  :o :o :o
Door sella
#2651816
De man vroeg naar mijn hond wat het was en dat hij mager was. Buffel is niet mager meneer. hij is een jonge hond . Oh. Nah ik vindt hem erg mager, ook zo druk.
Ja meneer hij is nog geen jaar, dat wordt vanzelf beter.
Maar eh, vindt u niet dat er een paar kg af mag bij uw lab?
Neuh, hij houdt van eten, en is lekker rustig zo.  ::)

Ik kom ze wel vaker tegen ja.

Ik heb het ook weleens met een agent erover gehad, maar die kon er niets mee omdat hij de hond nog niet had gezien.
Ik kan de dierenpolitie wel bellen, maar heb geen flets idee waar de hond woont. Niet in mijn wijk, daar zie ik hem te weinig voor.
#2651823
Moeilijker vind ik het bij langharige honden. Een kennis van me had een terveuren en toe we samen bij het water kwamen zei een vrouw ook tegen hem dat z'n hond veel te dik was. Toen ie echter paar minuten later uit het water kwam verontschuldigde ze zich direct. De hond was niet dik, leek alleen zo door z'n vacht.
Door sella
#2651824
ja dat herken ik Theo, mijn pup is erg dik zei iemand. Ik vroeg hem eens aan te halen, dan voel je dat hij een dikke puppievacht heeft, en dat je zijn ribbetjes perfect kan voelen, niet meer en niet minder.
Oef dat is lastig met een langhaar.
#2651834
Mijn da vond Tippie (gecastreerde reu met ontplofte vacht) ook te dik tot ze 'm voelde...toen vond ze dat ik 'm netjes op gewicht had voor een gecastreerde reu  :biggrin2:

Hier in de straat loopt een waggelende Yorkie rond  :-X Hij krijgt veel te veel koekjes, naast z'n lightvoer  >:(, het baasje houdt volgens mij ook veel van koekjes en kan de hond niks weigeren  ::)
#2651840
Ik vind het zelf altijd verschrikkelijke als een dier echt veel te dik is, gewoon weg dieren mishandeling  >:(

In het geval van dat de eigenaar bewust de hond dik maakt omdat hij dan rustig is, mag daar van mij echt wel een flinke straf tegen over staan  >:(

Ik ben zelf ook te dik en ik weet hoe vervelend het is voor je zelf  :-X
Zo als ik me vaak voel zou ik een dier voor geen goud aan doen  >:(
Ik ben toe ik ziek was geworden  zo veel aangekomen omdat ik opeens opgehouden ben met bewegen ( zo tussen de 3 à 6 uur wandelen en tussen de 1 à 3 uur fietsen per dag  ;) )
Nu krijg ik dus hulp bij het afvallen, mijn eetpraroon is goed en niet te veel, ik moet meer gaan bewegen  ;) maar makkelijke is het niet  :-\


Femke word ook vaak uitgemaakt voor dik  :-\  nou moet ik na de castratie van 2 jaar geleden wel iets beter opletten, maar dik kan je haar niet noemen  ::)
Voor haar castratie was ze eigenlijke een beetje te mager, maar ik kreeg het er niet aangevoerd  :-X
Zo was haar vader ook toen hij zijn ballen nog had, broodmager en ik kreeg er geen gramtje vet op  :(
Maar door zijn langen haar zag je dat dus gelukkig niet, dus mensen riepen altijd dat hij te dik was en dat die snoepjes wel minder konden  :o  >:(
Het zelfde riepen ze vroeger over Femke en nu nog steeds, ze heeft gewoon een giga dikke vach  ::)

Heb trouwens wel een keer iemand mee laten "helpen" met het wassen van max ( de vader van Femke) deze persoon vond ook dat ik mijn hond te veel voerden maar omdat hij max eng vond kon hem niet even aaien  ::)
Toen ik een emer water over max gegooid had en hij was verandert in een wandelend skelet  :-[, snapten die jongen eindelelijk waar ik het nou over had  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door