Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Francine
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek bij de Action.
Laatste keer biologische lever gebruikt (daarvoor van Schotse Hooglanders, eigenlijk ook biologisch al mag het niet zo heten) en kleeft even goed  ;)
Na vier uur omdraaien is wat lastig: vanwege de stank droog ik 's nachts en gooi 's morgens eerst de keukendeur open. En om er nu 's nachts uit te gaan om alles te keren, in die misselijkmakende stank.........
Maar ja, alles voor het hondje he  :biggrin2:
Door ClyBoDal
Hier laatst brandalarm, vanwege een in de fik gegane droger, met bakpapier. Droger nu dus in de kliko. Nw droger in bestelling, maar voortaan drogen zonder bakpapier.

Ik droog ook in de nacht, maar lever doe ik weer gewoon in de oven, op de bakplaat. Gaat ook goed, maar niet zoveel tegelijk.
Door Ronald
De Ikea had laatst van die matjes in de aanbieding.

Ik gebruik in de droger bakpapier. Maar ik heb geen droger met roosters, maar met bakken waar de lucht doorheen gaat.
Maar als je niet alles afdekt, moet het met zo'n matje ook wel lukken, denk ik.
Door miik
Ik heb van kippegaas (met van die kleine vierkantjes) roosters geknipt, en daar leg ik de lever en andere plak dingen op.
Als het dan droog is zit het ook wel aan het gaas vast, maar dat kun je gewoon oppakken en buigen en dan de snackjes eraf halen.
De roosters zelf blijven dan ook veel schoner en die gazen gaan heeeel lang mee !
Door Lil
valt hier reuze mee met vastzittende lever. Ik draai niet. Wel droog ik lever erg lang en wat dan haal ik de lever los door het rooster op de kop te houden en tegen de onderkant te tikken indien nodig.
Door Borke
Lil schreef: valt hier reuze mee met vastzittende lever. Ik draai niet. Wel droog ik lever erg lang en wat dan haal ik de lever los door het rooster op de kop te houden en tegen de onderkant te tikken indien nodig.
Hier ook, ik droog in een stockli en absoluut geen stank 8)
Door Anne in Zweden
miik schreef: Ik heb van kippegaas (met van die kleine vierkantjes) roosters geknipt, en daar leg ik de lever en andere plak dingen op.
Als het dan droog is zit het ook wel aan het gaas vast, maar dat kun je gewoon oppakken en buigen en dan de snackjes eraf halen.
De roosters zelf blijven dan ook veel schoner en die gazen gaan heeeel lang mee !
Wat een supergoed idee! Ik gebruik mijn roosters ook om mensenvoedsel op te drogen, en vind het altijd een heel gedoe ze schoon te maken wanneer ik er iets honds op heb gedroogd. En stiekem vind ik het ook wel een tikje bleh om er daarna weer mensenvoer op te drogen, ondanks het feit dat ik ze gloeiendheet afwas en afspoel (de roosters van Sedona kunnen niet in de afwasmachine).

Edit: wat voor kippengaas gebruik je? Hoe groot zijn de mazen? En waar heb je het gekocht? En is het verzinkt, en zo ja, is dat dan niet gevaarlijk voor de honden? (Ik las net op Amazon dat iemand zulk gaas (verzinkt dus) voor z'n volière had gebruikt, en daarop had iemand gereageerd met de vraag of die persoon niet bang was voor een zinkvergiftiging bij zijn kanaries.)

Ik heb wel ook roestvrij stalen gaas gevonden, met mazen van 3 mm. Weet niet hoe handig die op maat zijn te knippen, maar met geweld gaat alles, zeg ik altijd! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 17 jan 2014, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Wat een supergoed idee! Ik gebruik mijn roosters ook om mensenvoedsel op te drogen, en vind het altijd een heel gedoe ze schoon te maken wanneer ik er iets honds op heb gedroogd. En stiekem vind ik het ook wel een tikje bleh om er daarna weer mensenvoer op te drogen, ondanks het feit dat ik ze gloeiendheet afwas en afspoel (de roosters van Sedona kunnen niet in de afwasmachine).

Edit: wat voor kippengaas gebruik je? Hoe groot zijn de mazen? En waar heb je het gekocht? En is het verzinkt, en zo ja, is dat dan niet gevaarlijk voor de honden? (Ik las net op Amazon dat iemand zulk gaas (verzinkt dus) voor z'n volière had gebruikt, en daarop had iemand gereageerd met de vraag of die persoon niet bang was voor een zinkvergiftiging bij zijn kanaries.)

Ik heb wel ook roestvrij stalen gaas gevonden, met mazen van 3 mm. Weet niet hoe handig die op maat zijn te knippen, maar met geweld gaat alles, zeg ik altijd! :biggrin2:
Andere tip (ik vind het idee echt vies, en ja dat zit puur tussen de oren): koop aparte roosters voor jezelf óf koop van die silicone inlegvellen voor het hondenvlees en plak vlees.
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Andere tip (ik vind het idee echt vies, en ja dat zit puur tussen de oren): koop aparte roosters voor jezelf óf koop van die silicone inlegvellen voor het hondenvlees en plak vlees.
Heb ik geprobeerd, maar het is me niet gelukt losse roosters voor de Sedona te vinden. Inlegvellen heb ik, maar daarmee duurt het drogen nóg langer (want de lucht gaat er dan alleen overheen, en bereikt het vlees niet van de onderkant omdat de gaatjes zijn afgedekt), en het drogen duurt nu al zo lang. Vandaar dat ik helemaal hitsig word van het idee van Miik! :biggrin2:
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Heb ik geprobeerd, maar het is me niet gelukt losse roosters voor de Sedona te vinden. Inlegvellen heb ik, maar daarmee duurt het drogen nóg langer (want de lucht gaat er dan alleen overheen, en bereikt het vlees niet van de onderkant omdat de gaatjes zijn afgedekt), en het drogen duurt nu al zo lang. Vandaar dat ik helemaal hitsig word van het idee van Miik! :biggrin2:
Ah, ok! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik dan weer niet en denk brrrr gaas op maat moeten knippen, pfffft. :P
Door Mowgli
Volgens mij moet het ook goed lukken met van dat gaas wat je voor een insectenhor gebruikt. Dit kun je zo bij een dhz zaak (bauhaus, obi, hornbach) per meter kopen.
Door Anne in Zweden
Mowgli schreef: Volgens mij moet het ook goed lukken met van dat gaas wat je voor een insectenhor gebruikt. Dit kun je zo bij een dhz zaak (bauhaus, obi, hornbach) per meter kopen.
Zou dat niet heul erg fijnmazig zijn? En lastig schoon te maken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door