Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lil schreef: valt hier reuze mee met vastzittende lever. Ik draai niet. Wel droog ik lever erg lang en wat dan haal ik de lever los door het rooster op de kop te houden en tegen de onderkant te tikken indien nodig.Hier ook, ik droog in een stockli en absoluut geen stank 8)
miik schreef: Ik heb van kippegaas (met van die kleine vierkantjes) roosters geknipt, en daar leg ik de lever en andere plak dingen op.Wat een supergoed idee! Ik gebruik mijn roosters ook om mensenvoedsel op te drogen, en vind het altijd een heel gedoe ze schoon te maken wanneer ik er iets honds op heb gedroogd. En stiekem vind ik het ook wel een tikje bleh om er daarna weer mensenvoer op te drogen, ondanks het feit dat ik ze gloeiendheet afwas en afspoel (de roosters van Sedona kunnen niet in de afwasmachine).
Als het dan droog is zit het ook wel aan het gaas vast, maar dat kun je gewoon oppakken en buigen en dan de snackjes eraf halen.
De roosters zelf blijven dan ook veel schoner en die gazen gaan heeeel lang mee !
Anne in Duitsland schreef: Wat een supergoed idee! Ik gebruik mijn roosters ook om mensenvoedsel op te drogen, en vind het altijd een heel gedoe ze schoon te maken wanneer ik er iets honds op heb gedroogd. En stiekem vind ik het ook wel een tikje bleh om er daarna weer mensenvoer op te drogen, ondanks het feit dat ik ze gloeiendheet afwas en afspoel (de roosters van Sedona kunnen niet in de afwasmachine).Andere tip (ik vind het idee echt vies, en ja dat zit puur tussen de oren): koop aparte roosters voor jezelf óf koop van die silicone inlegvellen voor het hondenvlees en plak vlees.
Edit: wat voor kippengaas gebruik je? Hoe groot zijn de mazen? En waar heb je het gekocht? En is het verzinkt, en zo ja, is dat dan niet gevaarlijk voor de honden? (Ik las net op Amazon dat iemand zulk gaas (verzinkt dus) voor z'n volière had gebruikt, en daarop had iemand gereageerd met de vraag of die persoon niet bang was voor een zinkvergiftiging bij zijn kanaries.)
Ik heb wel ook roestvrij stalen gaas gevonden, met mazen van 3 mm. Weet niet hoe handig die op maat zijn te knippen, maar met geweld gaat alles, zeg ik altijd!![]()
Lil schreef: Andere tip (ik vind het idee echt vies, en ja dat zit puur tussen de oren): koop aparte roosters voor jezelf óf koop van die silicone inlegvellen voor het hondenvlees en plak vlees.Heb ik geprobeerd, maar het is me niet gelukt losse roosters voor de Sedona te vinden. Inlegvellen heb ik, maar daarmee duurt het drogen nóg langer (want de lucht gaat er dan alleen overheen, en bereikt het vlees niet van de onderkant omdat de gaatjes zijn afgedekt), en het drogen duurt nu al zo lang. Vandaar dat ik helemaal hitsig word van het idee van Miik!
Anne in Duitsland schreef: Heb ik geprobeerd, maar het is me niet gelukt losse roosters voor de Sedona te vinden. Inlegvellen heb ik, maar daarmee duurt het drogen nóg langer (want de lucht gaat er dan alleen overheen, en bereikt het vlees niet van de onderkant omdat de gaatjes zijn afgedekt), en het drogen duurt nu al zo lang. Vandaar dat ik helemaal hitsig word van het idee van Miik!Ah, ok!![]()
Lil schreef: Ah, ok!Daar is meneer Anne voor uitgevonden!![]()
![]()
Ik dan weer niet en denk brrrr gaas op maat moeten knippen, pfffft.![]()
Anne in Duitsland schreef: Daar is meneer Anne voor uitgevonden!zoekt al jaren een meneer Lil.![]()
![]()
Mowgli schreef: Volgens mij moet het ook goed lukken met van dat gaas wat je voor een insectenhor gebruikt. Dit kun je zo bij een dhz zaak (bauhaus, obi, hornbach) per meter kopen.Zou dat niet heul erg fijnmazig zijn? En lastig schoon te maken?