Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door margreet
#2295484
Bij de meeste fietsen met de aandrijving in het achterwiel heb je een open kettingkast heb ik me laten vertellen en dat wilde ik niet.
Ik heb een batavus en ben eraan verknocht.
Let wel op dat je voor de belasting maar een bepaald bedrag mag besteden bij fiets via werkgever.
De actiradius van de Giant met 2 accu's is echt geweldig.
Deze zitten keurig verborgen in zijtassen.
Zoek goed naar de prijzen want het verschilt heel erg per winkel en dan kan je beter 1 maal per jaar voor het onderhoud iets verder moeten,vind ik.
Gebruikersavatar
Door nova
#2295486
**Jillaroo** schreef: ik zou echt gaan proefrijden dan ben je waarschijnlijk als mijn moeder overstag.  :biggrin2: zij had ook een speciale verzekering bij gedaan een soort anwb voor fietsen. dus geen band plakt ze meer zelf daar komen ze voor langs.
Kijk, dat is een heel goed idee  :) :) want aan deze fietsen valt niet even een band te verwisselen  ;)
Gebruikersavatar
Door essie74
#2295838
hoi ,

Mijn schoonmoeder heeft er ook eentje gekocht, was een prima aanbieding ook nog. Een oude fiets inruilen kreeg ze 800 euro voor terug! en geloof me was een barrel met een gewone terug trap rem uit het jaar kruik...Dus toen nog maar ( ja, ja het zijn bedragen) 1100.00 bij betaald.

ZE kandan met een accu geloof ik 40 km fieten? zoiets was het.


het loont in ieder geval de moeite om te kijken per merk of er een inruil actie is waar je dan een leuke korting mee kan bedingen ;-)

En zeker voor kapotte knieeen is het fietsen een uitkomst! geniet van de voorpret! en straks van het fietsen natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2295856
Vraag wel even vooraf of de winkel waar je de fiets gaat kopen, meedoet met het fietsplan.
Dit doet namelijk niet elke fietsenwinkel/ dealer.
Door zurca
#2295880
Mijn ouders hebben beide een fiets van het merk Giant. Ik pak er weleens 1 mee als ik naar m'n werk moet. Fiets ik daar normaal zeker 45 minuten over, met hun fiets ben ik met krap 20 minuten op het werk! De fiets, fiets echt heerlijk licht en er zitten 2 accu's op, ik meen dat mijn ouders wel tot 50/60 km met 2 accu's vooruit kunnen.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2296018
Checke onze site en kom gezellig langs....Koffie altijd klaar en lekker proefrijden op diverse modellen.

Wij hebben in de zaak een uitgebreide collectie. Let wel op dat je wel een "merk" fiets koopt. Die voordelige merken en modellen zijn nu heel erg interessant, maar bedenk wel als er een probleem mee is in de toekomst, dat die merken nog wel bestaan, anders is het heel moeilijk om aan onderdelen te komen.

Laat je goed infomeren en ga lekker een proefrit maken. Het is een heel bedrag (want het fietsplan zoals het nu is) vergoed maar 749 euro en de rest moet je zelf bijleggen.

Mocht je niet in de buurt wonen waar wij zitten (amstelveen) mag je altijd een pb sturen voor hulp en info  :)
Door ien
#2296137
Ik heb zelf zo'n electrische fiets, is inmiddels mijn tweede. De eerste die ik had was van Batavus. Die beviel eigenlijk prima, ik wilde er alleen een met iets meer versnellingen en omdat ik weer mee kon doen met het fietsplan ben ik op zoek gegaan naar een andere.
Bijna 2 jaar geleden, kocht ik toen een fiets van het merk trek, nou een en al ellende! Gelukkig kwam die fietsenzaak waar ik hem had gekocht de fiets thuis halen en brengen bij problemen dus de scheelde wel een boel maar het is wel heeeeel erg irritant. Na talloze reparaties heb ik na een jaar een nieuwe fiets geeist en ook gekregen (van de fietsenhandelaar want de fabrikant gaf niet thuis). Ik kreeg toen een fiets van hetzelfde merk maar een ander type. Het bleek dat zij meerdere fietsen van dat zelfde model hadden verkocht en er meer mensen waren die er heel veel problemen mee hadden. Nu heb ik dus een ander type en deze doet het tot nu toe prima (pfoe effe afkloppen dan maar he... ;) ) Die fietsenzaak waar ik hem heb gekocht, raadde mij trouwens de Gazelle fietsen af, zij gingen stoppen met de verkoop van electrische fietsen van Gazelle omdat er zoveel klanten waren die er problemen mee hadden en ik lees hier juist weer een positieve ervaring met Gazelle dus ik denk dat het ook een kwestie is van pech/mazzel.

Even belangrijke verschillen tussen de diverse electrische fietsen:
wil je de motoraandrijving in het voor- of achterwiel?
wil je een afneembare accu? (heb je geen afneembare accu dan moet je een oplaadplaats hebben in de schuur waar je fiets staat..)
hoeveel versnellingen wil je?
wil je een open of dichte kettingkast?

Ik ken best veel mensen met een electrische fiets en weet dus uit ervaring dat je er heel veel mazzel mee kan hebben maar ook heel veel pech. Zo'n electrische fiets is eigenlijk computergestuurd en als er in die software eenmaal iets mis is dan kun je er veel problemen mee krijgen.
Zorg dat je er voldoende garantie bij hebt want een reparatie aan een electrische fiets is meestal een kostbare zaak.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2296213
Ik heb een Giant twist go double. Deze heeft een dubbele accu (weggewerkt in fietstassen) en ik ben er erg blij mee. Doordat hij een dubbele accu heeft, hoef je je er geen zorgen om te maken of je wel genoeg lading hebt.
Ze zeggen dat je er zo'n 120 km mee kunt fietsen, maar dat is wel sterk afhankelijk van de wind, soort weg, de helling en de temperatuur. Toen het van de winter zo enorm koud was, merkte ik dat de accu's behoorlijk snel leeg gingen.
Terwijl ik met mooi weer idd een keer meer dan 120 km ermee heb kunnen fietsen.
Voor mij is de ergonomie van de fiets heel goed. Ik heb lange benen en een korter bovenlijf, waardoor de gazelle geen optie voor mij is.
Ik heb 5 verschillende fietsen geprobeerd en deze was echt het fijnste voor mij.
Er is ook verschil in aandrijving. Sommige fietsen geven direct ondersteuning (de Giant oa) en sommige pas als je met de trapper 1x heb rondgedraaid (volgens mij de batavus). Dit wilde ik niet: ik wilde er direct vandoor gaan  ;). Oudere mensen wordt de laatste variant wel aangeraden, omdat dat veiliger zou zijn. Sommige fietsen laden op als je bv een heuvel afsjeest. Dat doet deze niet.
De fiets is idd vrij zwaar aan de achterkant. Per accu duurt het ongeveer 4 uur voordat die vol is (best lang), maar goed, je hebt er dus 2.
Ik ben er echt helemaal blij mee. Ga er bijna elke dag mee naar mijn werk (2x 10 km). Hij is wel kostbaar: 1800 euro.

Ben benieuwd welke je gaat kopen.

Judith
Door nienk
#2296335
als je nu zelf fiets, fiets je dan een beetje hard of niet?

ik ken iemand die er eentje wou omdat ze haar eigen lekkere fiets tempo (pittig door trappen) niet meer goed vol kon houden door ziekte. hup, fiets met hulpmotor. alleen dat motortje kon haar tempo niet aan, waardoor ze er helemaal niets aan had. klinkt een beetje raar, maar als er dus iets is met de maximale snelheid met minimaal bijtrappen (als je begrijpt wat ik bedoel) dan lijkt dat me iets om op te letten als je ook een stevige doorfietser bent.
Gebruikersavatar
Door nova
#2296350
nienk schreef: als je nu zelf fiets, fiets je dan een beetje hard of niet?

Ik kan niet meer  echt hard fietsen  :-\, en harder dan 25km/uur mag je niet. Dan  val je onder bromfietssnelheid
Door ien
#2297163
idd harder dan 25 km/uur mag niet maar ik weet wel dat het per merk/type nog wel eens wat kan verschillen. Met mijn vorige haalde ik toch wel een 28 km/uur voordat de ondersteuning er mee stopte maar mijn huidige stopt er prompt mee als ik 25 km/uur fiets.
Maar ach dat is al best wel hard hoor!  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2297199
ik wil ook echt niet door de geluidsbarriere met zo een fiets  ;D ;D.
Stel je voor, moet ik ook nog een helm en gehoorbescherming dragen  ;D ;D
Door nanna
#2297247
nova schreef: ik wil ook echt niet door de geluidsbarriere met zo een fiets  ;D ;D.
Stel je voor, moet ik ook nog een helm en gehoorbescherming dragen  ;D ;D


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D zie je al rijden
#2301297
Ben vandaag bij PenO geweest om  afspraken te maken over de fiets die ik graag hebben wil.

Helaas val ik buiten de boot om aanspraak te maken op die regeling :-\ :-\ :-\
De afstand woon-werk is te ver  en ik mag  ook niet zoals nu de reiskosten declareren volgens de belasting. Schaf ik toch een fiets aan volgens het fietsplan, riskeer ik een naheffing van de fiscus  en  er zal ook wel een boete aan vast hangen denk ik zo.
Dus  voor mij neigen veilige gevoel  zie ik maar af van deze kans,  ik vind het wel erg jammer  :-\ :-\ :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door