Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
zurca schreef: ma 21 jul 2025, 12:13 Wat heb ik hier een aantal verhalen gemist zeg...

PoP, wat een nare tijd zal dat geweest zijn toen Luis op avontuur was. Ben heel blij te lezen dat hij weer thuis is gekomen :-*
Siberienne, sterkte met je moeder...om een weg te vinden om hiermee om te gaan.
Eelke, wat een gedoe.... hopelijk wordt het opgelost en kan je er later, als je vaatwasser weer gemaakt en wel zijn werkt staat te doen, hartelijk om lachen. ;)

Mijn eigen "klaag" is, wat moeilijk om verstandig te zijn ::)
Paar dagen terug vond ik een kitten, 6 a 7 weekjes oud gok ik. Kreeg m in eerste instantie niet te pakken, Pippa thuis gebracht, worst mee en terug. Nou met wat geduld en worst had ik 'm.
Mee naar huis, in een bench gezet in de schuur en de dierenambulance gebeld. Die zouden komen maar wisten niet precies hoe laat. Kom ik weer in de schuur, is tie uit de bench....en onze schuur staat momenteel bomvol :-X ::)
Afijn, uiteindelijk weer te pakken en toen maar vast gehouden. Pippa erbij, die ruiken en snuffelen en oren wassen...Zegt m'n vriend "als je echt wil, dan mag je 'm wel houden..."
Pfffff......
Maar de situatie vroeger met hond en kat was verre van ideaal en niemand kan garanderen dat het nu allemaal koek en ei zal zijn...
Dus, verstand aan en hij is opgehaald :-\ ;)
20250717_095508.jpg
(Vlees van Pippa ging er in als zoete koek, dus dat was echt perfect geweest...)
Lastig. Zeker aangezien Pippa er wel lief tegen was.

Ik snap het wel. Ik denk dat uk om die reden nooit meer twee katten zou aandurven. Mijn jongens zijn ongeveer 20 jaar geleden herplaatst en nog steeds denk ik dat na Wolf er geen kat meer komt om wat er toen is misgegaan met hem.

Nu is meneer nog "maar" 15 en nog helemaal fit. Het ziet er gelukkig niet naar uit dat ik hem al snel zal moeten missen, dus wie weet denk ik er tegen dan anders over.
Door zurca
Pippa was er lief tegen inderdaad maar ik had de kitten vast en kon niet kijken hoe ze zou reageren als het ging lopen. Kitten was niet bang voor haar. Liet zich besnuffelen en aflikken. Maar Pippa is soms moeilijk te peilen en ik weet dat haar reactie zo kan omslaan als iets gaat lopen. Als pup en jonge hond heeft ze onze kater Tobias wel meegemaakt maar bijelkaar konden ze niet. Tobias viel Pippa aan en dan is Pippa wel een terriër.... Om zo situatie, hond en kat gescheiden te moeten houden, dat wil ik gewoon niet meer...
Dus daarom "verstand aan".
Kitten werd overgebracht naar een pleeggezin. Het was, nadat ik m een poosje vast had, een mak diertje en zag er leuk uit. Daar komt vast een goed baasje voor :-*

Barfplaats wordt gesponsord door