Hanna, nou inderdaad hé, wat een prijzen... Ben wat dat betreft blij dat we nu maar 1 kleine hond hebben. Zij eet 120 gram kvv op een dag, dat is nog goed te doen.
Siberienne

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zurca schreef: ↑di 17 jun 2025, 15:32 Frodo quin, hoe gaat het nu met de kipjes?Niet zo goed
Hanna, nou inderdaad hé, wat een prijzen... Ben wat dat betreft blij dat we nu maar 1 kleine hond hebben. Zij eet 120 gram kvv op een dag, dat is nog goed te doen.
Siberienne![]()
frodo quin schreef: ↑di 17 jun 2025, 17:04 Niet zo goedoch arme kipjes. wat zwaar voor jullie. sterkte met hun![]()
Ze zijn sinds deze voormiddag terug thuis en waren heel blij om thuis te zijn.
Van minst erg naar ergst:
Margriet heeft een ontsteking in de buik. Waarschijnlijk idd door een kapot ei enkele dagen ervoor. Was nog niet ernstig en met ab knapt ze waarschijnlijk wel op.
Aster hebben we uiteindelijk ook een echo van gedaan. Zij had veel vocht in de buik, maar geen bacteriële infectie. Zowel hart als cystes op de eierstok kon. Intern leggen was zo goed als uitgesloten. Bleek cystes te zijn. Ze heeft voor nu een implantaat en voorlopig zorgt dat dat het iig niet erger wordt. Da liet weten dat ze idealiter nog geopereerd wordt om ze te verwijderen, maar dat het meestal ook terug komt. Ik weet niet of ik dat zie zitten.
Roos heeft een hoop tumoren. Ooit aan een eierstok begonnen maar uitgezaaid naar pancreas en darmen. Daar valt niets meer aan te doen. Enkel ondersteunen met pijnstilling als dat nodig is en als de levenskwaliteit niet goed meer is haar laten gaan. En natuurlijk kook ik nog steeds voor haar en komt ze tussenin extra binnen in huis om te eten. Door haar zicht zijn granen en legkorrel moeilijker dan natte voeding.
Dus ja, een hoop tranen en barstende hoofdpijn, maar wel blij dat ze alle drie nog naar huis zijn kunnen komen.