Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
dinky89 schreef: di 08 apr 2025, 19:54 Ik heb gisteren op de website van de gemeente het contact formulier maar ingevuld inclusief verwijzing naar de tekst bij het waardeloket over woz waarde van voor 2014. Via de chat werd daar namelijk niet meer op gereageerd. Vandaag tot mijn verbazing al antwoord terug gekregen inclusief de woz waarde :)
Mooi dat je nu antwoord hebt :)
Door - pien -
Tola had kak gegeten met loslopen, NEE, gewoon NEE!
Er zat kak aan z'n onderlip wat er met snuffelen weer af is gegaan maar in z'n kraag zat het ook :-X :-X :-X zag ik thuis en het stónk verschrikkelijk!
Ik hoop serieus dat het geen gewoonte van hem gaat worden, Tola is nu een jaar bij me en heb 'm er nog niet op kunnen betrappen tot nu toe :???:
Door frodo quin
- pien - schreef: zo 13 apr 2025, 12:12 Tola had kak gegeten met loslopen, NEE, gewoon NEE!
Er zat kak aan z'n onderlip wat er met snuffelen weer af is gegaan maar in z'n kraag zat het ook :-X :-X :-X zag ik thuis en het stónk verschrikkelijk!
Ik hoop serieus dat het geen gewoonte van hem gaat worden, Tola is nu een jaar bij me en heb 'm er nog niet op kunnen betrappen tot nu toe :???:
Naargelang welke diersoort kunnen de mijne er wat van. Niet van honden, maar kattenpoep is blijkbaar lekker, kippenpoep ook en mensenpoep is helemaal het einde. Langs 1 van de paden dat we vaak lopen is er blijkbaar een plaats achter een houtwal waar iemand soms gaat als hij/zij zich niet kan ophouden. Dan moet ik altijd goed opletten dat ze niet stiekem gaan vreten.
Door pike
Oh nou poep eten is hier ook hot hoor: kattenpoep met stip op één, (sommige) hondenpoep, paardenpoep, koeiemest, zwanenpoep, ganzenpoep, mensenpoep, de rij is eindeloos, hazenkeuteltjes, reeënkeuteltjes en zelfs braakballen van roofvogels. Moedeloos wordt je er van. Gelukkig rolt hij er niet door. Dat heeft Pike me wel ooit geflikt, door mensendiarree rollen. Wat was die vies, verschrikkelijk. Hij zat onder inclusief zijn halsband :puke:
Door - pien -
frodo quin schreef: zo 13 apr 2025, 18:57 Naargelang welke diersoort kunnen de mijne er wat van. Niet van honden, maar kattenpoep is blijkbaar lekker, kippenpoep ook en mensenpoep is helemaal het einde. Langs 1 van de paden dat we vaak lopen is er blijkbaar een plaats achter een houtwal waar iemand soms gaat als hij/zij zich niet kan ophouden. Dan moet ik altijd goed opletten dat ze niet stiekem gaan vreten.
O o o, ik benijd je niet. Kattenpoep is éen ding, meestal zijn dat keutels, dit was derrie blijkbaar :-X , maar van wat/wie?
Volgens mij is het zelfbelonend gedrag en doe je er weinig tegen. Erger dan wat kattendrollen vreten is het hier nog nooit geweest, maar misschien zijn we nu wel de sjaak.
De (illegale losloop)route die ik vaak loop is ook een wandel-fiets-pad waar geregeld mensen lopen die echt de hele dag aan het lopen zijn.
Het is een open gebied maar wel met een heggetje waar Tola onderdoor kan en ik niet en aan de andere kant ligt een smal (officieel) pad dus ik kan niet alles zien maar hij kan hier zo heerlijk los. Het is een kilometer lang dus de kans dat hij iets tegenkomt is heel groot. Sowieso kun je je hond niet altijd zien/ruimen sommige mensen het hier 'buiten' gewoon niet op dus er kan gewoon iets liggen.
Het is nu heel druk in het bollenseizoen, dus de kans dat er mensenpoep ligt kan wel heel groot zijn. Anyway, ik heb Tola even gewassen in de tuin, met een haarmasker van mij wat beneden stond en nog wat tandpasta (tip van BP) om eventuele achtergebleven geur te neutraliseren ;D
Hij vond het een beetje raar maar bleef toch netjes zitten en droogde snel op omdat het lekker weer was :D
Door - pien -
pike schreef: zo 13 apr 2025, 21:49 Oh nou poep eten is hier ook hot hoor: kattenpoep met stip op één, (sommige) hondenpoep, paardenpoep, koeiemest, zwanenpoep, ganzenpoep, mensenpoep, de rij is eindeloos, hazenkeuteltjes, reeënkeuteltjes en zelfs braakballen van roofvogels. Moedeloos wordt je er van. Gelukkig rolt hij er niet door. Dat heeft Pike me wel ooit geflikt, door mensendiarree rollen. Wat was die vies, verschrikkelijk. Hij zat onder inclusief zijn halsband :puke:
:-X :-X :-X
Daar moest ik inderdaad aan denken toen ik er achter kwam dat hij poep aan z'n bek had. En thuis zag ik dat z'n kraag en oor ook een beetje besmeurd waren :-X
Ik kwam een mevrouw tegen met hond aan de lijn in het losloopbos, vanwege poep eten. Want met muilkorf douwde ze haar snuit in de stront en kwam daarna gedag zeggen dus zat zij onder of willekeurig wie ze tegenkwam. Dus dan maar vast.

Het is vast niet af te leren?
Door pike
- pien - schreef: ma 14 apr 2025, 09:23 :-X :-X :-X
Daar moest ik inderdaad aan denken toen ik er achter kwam dat hij poep aan z'n bek had. En thuis zag ik dat z'n kraag en oor ook een beetje besmeurd waren :-X
Ik kwam een mevrouw tegen met hond aan de lijn in het losloopbos, vanwege poep eten. Want met muilkorf douwde ze haar snuit in de stront en kwam daarna gedag zeggen dus zat zij onder of willekeurig wie ze tegenkwam. Dus dan maar vast.

Het is vast niet af te leren?
Ties loopt aangelijnd maar vreet even goed. Als Fauve loopt hij altijd met zijn neus aan de grond dus het is net een stofzuiger. Als ik zie dat hij wat wil pakken kan ik het met een ferm “nee” voorkomen, braaf en snoepje erin. Maar als ik het niet bijtijds zie dan pakt hij het gewoon.
Momenteel liggen ook overal plakjes mest op en langs de wegen, die vallen tijdens het rijden van de landbouwvoertuigen. Ze zijn nu overal druk bezig op de akkers, ben blij als alles in de grond zit en de trekkers weer op de boerderie blijven.
Laatst heb ik ook een snuitje voor hem gekocht. Hij vond dat natuurlijk niks en vertikte het om te lopen. Met wat aanmoediging kwam hij toch vrolijk naar me toe maar toen realiseerde ik me dat ik hem niet meer kon belonen. Dat moet ik wel kunnen als we op pad gaan. Dus ik gebruik het niet. En als ik dan lees dat ze hun neus met snuitje en al in de poep stoppen dan ben ik extra blij dat ik er niet mee ben doorgegaan. En dan schiet mij te binnen, mensenkots is ook erg lekker. Heb ik op nieuwjaarsdag op meerdere plekken mogen ondervinden >:( hij zal daar maar zijn snuitje doorwrijven :-X
Door doranto
Ties loopt aangelijnd maar vreet even goed. Als Fauve loopt hij altijd met zijn neus aan de grond dus het is net een stofzuiger. Als ik zie dat hij wat wil pakken kan ik het met een ferm “nee” voorkomen, braaf en snoepje erin. Maar als ik het niet bijtijds zie dan pakt hij het gewoon.
Momenteel liggen ook overal plakjes mest op en langs de wegen, die vallen tijdens het rijden van de landbouwvoertuigen. Ze zijn nu overal druk bezig op de akkers, ben blij als alles in de grond zit en de trekkers weer op de boerderie blijven.
Laatst heb ik ook een snuitje voor hem gekocht. Hij vond dat natuurlijk niks en vertikte het om te lopen. Met wat aanmoediging kwam hij toch vrolijk naar me toe maar toen realiseerde ik me dat ik hem niet meer kon belonen. Dat moet ik wel kunnen als we op pad gaan. Dus ik gebruik het niet. En als ik dan lees dat ze hun neus met snuitje en al in de poep stoppen dan ben ik extra blij dat ik er niet mee ben doorgegaan. En dan schiet mij te binnen, mensenkots is ook erg lekker. Heb ik op nieuwjaarsdag op meerdere plekken mogen ondervinden >:( hij zal daar maar zijn snuitje doorwrijven :-X
Als ze met snuitje alsnog poep proberen te eten is dat natuurlijk niet handig nee. Maar met het snuitje wat ik voor Phemke heb (van Trixie) kan ik via de opening in de zijkant gewoon beloninkjes geven.

Deze is het
trixie-anti-lokaas-muilkorf.jpg
trixie-anti-lokaas-muilkorf.jpg (17.98 KiB) 323 keer bekeken
Laatst gewijzigd door doranto op di 15 apr 2025, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
pike schreef: di 15 apr 2025, 07:46 Ties loopt aangelijnd maar vreet even goed. Als Fauve loopt hij altijd met zijn neus aan de grond dus het is net een stofzuiger. Als ik zie dat hij wat wil pakken kan ik het met een ferm “nee” voorkomen, braaf en snoepje erin. Maar als ik het niet bijtijds zie dan pakt hij het gewoon.
Dat laatste :yucky: :yucky: :yucky:
Ja, mét snuitje toch door de viezigheid is echt goorder dan goor maar het gebeurt :-X
Door pike
doranto schreef: di 15 apr 2025, 07:55 Als ze met snuitje alsnog poep proberen te eten is dat natuurlijk niet handig nee. Maar met het snuitje wat ik voor Phemke heb (van Trixie) kan ik via de opening in de zijkant gewoon beloninkjes geven.

Deze is het
trixie-anti-lokaas-muilkorf.jpg
Aha en ik dacht juist laat ik een stevig snuitje nemen anders is het zo kapot geschuurd :( Ik heb deze gekocht, ook van Trixie. Gaatjes genoeg maar belonen is wel heel erg moeilijk. Zeker als hij graag dat snoepje wil pakken ::)
snuitje.jpeg
snuitje.jpeg (75.53 KiB) 255 keer bekeken
Door hannabelgje
Gisteren is eindelijk de nieuwe koelkast geleverd. Is hij heel erg beschadigd. Kunnen we weer lang wachten op een koelkast. Zo niet fijn pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door pike
hannabelgje schreef: vr 18 apr 2025, 07:35 Gisteren is eindelijk de nieuwe koelkast geleverd. Is hij heel erg beschadigd. Kunnen we weer lang wachten op een koelkast. Zo niet fijn pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Nou dat is dan goed waardeloos. Hopelijk duurt het niet al te lang voor je een nieuwe krijgt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door