Kaela schreef: ↑zo 06 okt 2024, 15:01 Oh dat is schrikken he! Dan is weer in slaap komen echt niet zomaar gedaan.Jeetje, hoe is het mogelijk
Wij hadden het laatst ook en Nina sliep gewoon door. Die lag letterlijk nog geen 3 meter van het ding vandaan! Ongelooflijk.

Mandarijn schreef:Omdat de vorige een beetje oud waren heb ik er 3 aangeschaft met 'batterij voor 10 jaar' en die hangen nu ruim 2 jaar. De datum had ik er op gezet, vond dat wel handig van mezelf (ik hou van duidelijkheid
Ja verstandig is om de rookmelders regelmatig met een vochtige doek schoon te vegen en wij raden bij de brandweer ook aan om voorzichtig de stofzuiger er op te zetten om stof en dode insecten uit de rookmelder te zuigen. Om valse meldingen te voorkomen. Weet niet of je een melder hebt met batterij die elk jaar vervangen moet worden......dan gaat ie ook loeien.....vaak in de nacht. Heb je er eentje die 10jr mee gaat. Hopelijk heb je het aanschaf jaar op de melder gezet. Dan is ie na 10 jaar op. Dat betekent dat het sensor/membraan versleten is en moet ie vervangen worden door een nieuwe melder. Dat geldt ook voor melders waar bij je jaarlijks de batterij van vervangt

En ik heb het vast gelezen toen ze werden opgehangen van het schoonmaken maar het is er niet meer van gekomen

Dat staat op de to-do-lijst vanaf nu!