Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Kaela schreef: zo 06 okt 2024, 15:01 Oh dat is schrikken he! Dan is weer in slaap komen echt niet zomaar gedaan.
Wij hadden het laatst ook en Nina sliep gewoon door. Die lag letterlijk nog geen 3 meter van het ding vandaan! Ongelooflijk.
Jeetje, hoe is het mogelijk :o !!!
Mandarijn schreef:
Ja verstandig is om de rookmelders regelmatig met een vochtige doek schoon te vegen en wij raden bij de brandweer ook aan om voorzichtig de stofzuiger er op te zetten om stof en dode insecten uit de rookmelder te zuigen. Om valse meldingen te voorkomen. Weet niet of je een melder hebt met batterij die elk jaar vervangen moet worden......dan gaat ie ook loeien.....vaak in de nacht. Heb je er eentje die 10jr mee gaat. Hopelijk heb je het aanschaf jaar op de melder gezet. Dan is ie na 10 jaar op. Dat betekent dat het sensor/membraan versleten is en moet ie vervangen worden door een nieuwe melder. Dat geldt ook voor melders waar bij je jaarlijks de batterij van vervangt
Omdat de vorige een beetje oud waren heb ik er 3 aangeschaft met 'batterij voor 10 jaar' en die hangen nu ruim 2 jaar. De datum had ik er op gezet, vond dat wel handig van mezelf (ik hou van duidelijkheid :biggrin2: )
En ik heb het vast gelezen toen ze werden opgehangen van het schoonmaken maar het is er niet meer van gekomen ::)
Dat staat op de to-do-lijst vanaf nu!
Door - pien -
Kim_S schreef: zo 06 okt 2024, 16:40 Ieks dat is schrikken zeg :-X
Hoop dat je toch nog wat hebt geslapen uiteindelijk.

Mijn klaag: Meneer_S en jongste dochter zijn vanmorgen vertrokken, heerlijk saampjes naar Zweden. Oudste dochter wilde niet mee. En ik juist wel heel graag, maar 12 oktober is de nestkeuring van Bruun in Zutphen, en dat kan ik gewoon niet afzeggen (niet met een zuiver geweten in ieder geval :P)…

Dus nou zit ik hier en zij daar voor de komende 2 weken. Mooi stom :-\
Het was een lichtelijk verkrekte nacht helaas :-\

Stom dat je niet naar Zweden kunt, ik snap helemaal waarom maar het is wel knudde :-\
Door - pien -
frodo quin schreef: zo 06 okt 2024, 18:57 Oei Pien, wat een timing. Gelukkig wel vals alarm.

Kim, waarom reis je hen niet achterna na de nestkeuring? Of is het te ver rijden voor een week?
Ja, gelukkig wel! Ik dacht alleen maar 'dat ding moet uit' ;D en later dacht ik 'zo hee, gelukkig geen brand :-X :-X :-X ' anders wordt het een heel ander verhaal.
Door hannabelgje
Er wordt nog steeds gevaped op de werkvloer dus ik heb er nu melding van gemaakt bij de instanties. Te belachelijk voor woorden dit.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Kim_S
Sjonge… :-X
Wat stom dat niemand anders er wat aan doet! Goed dat je het gemeld hebt.
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: zo 06 okt 2024, 16:40 Ieks dat is schrikken zeg :-X
Hoop dat je toch nog wat hebt geslapen uiteindelijk.

Mijn klaag: Meneer_S en jongste dochter zijn vanmorgen vertrokken, heerlijk saampjes naar Zweden. Oudste dochter wilde niet mee. En ik juist wel heel graag, maar 12 oktober is de nestkeuring van Bruun in Zutphen, en dat kan ik gewoon niet afzeggen (niet met een zuiver geweten in ieder geval :P)…

Dus nou zit ik hier en zij daar voor de komende 2 weken. Mooi stom :-\
Gezellig! Mijn meneer is juist gisteren in Duitsland gearriveerd, voor weer een winter werken (voor geld; hier werkt hij ook hard in de zomer, maar ik betaal niet zo goed als zijn voormalige werkgever :biggrin2: ). Ik ben zelf net terug van 2 weken NL, en dolblij dat ik voorlopig nergens naartoe hoef. Gewoon lekker thuis bij de beestjes en de houtkachel!
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: ma 07 okt 2024, 11:54 Gezellig! Mijn meneer is juist gisteren in Duitsland gearriveerd, voor weer een winter werken (voor geld; hier werkt hij ook hard in de zomer, maar ik betaal niet zo goed als zijn voormalige werkgever :biggrin2: ). Ik ben zelf net terug van 2 weken NL, en dolblij dat ik voorlopig nergens naartoe hoef. Gewoon lekker thuis bij de beestjes en de houtkachel!
Nou! Lopen ze elkaar net mis!

Fijn dat je weer lekker thuis bent, dat is toch de beste plek :biggrin2:
Door El_Kato
Er is iets met de kachel… :-X De regeling op de thermostaat staat goed, deze geeft ook netjes de temp in de kamer aan maar er is geen reactie op warmtevraag :-X

Volgens de regeling zou het nu 19,5 graad moeten zijn. De thermostaat geeft een ruimtetemperatuur van 18 graden aan dus de ketel zou warmte moet geven. Wij vinden 18 graden koud :cold:

Van de zomer zijn de batterijen een tijd uit de kamerthermostaat geweest. Ik vermoed dat het daaraan ligt maar geen idee. Alles lijkt goed te staan… morgen maar eens bellen.
Door kiara
El_Kato schreef: ma 14 okt 2024, 19:44 Er is iets met de kachel… :-X De regeling op de thermostaat staat goed, deze geeft ook netjes de temp in de kamer aan maar er is geen reactie op warmtevraag :-X

Volgens de regeling zou het nu 19,5 graad moeten zijn. De thermostaat geeft een ruimtetemperatuur van 18 graden aan dus de ketel zou warmte moet geven. Wij vinden 18 graden koud :cold:

Van de zomer zijn de batterijen een tijd uit de kamerthermostaat geweest. Ik vermoed dat het daaraan ligt maar geen idee. Alles lijkt goed te staan… morgen maar eens bellen.
Nou dat valt nog mee 18 graden. Bij mij gisteren 15 graden en de cv deed het niet.
Gelijk gebeld en gelukkig kwam de monteur gauw.
Was het een knopje wat was ingedrukt op de ketel. Nou geen idee hoe dat kan , hangt op zolder waar ik nooit kom.
Spookt hier op zolder denk ik ::)
En is een ketel van half jaar oud
Door Charlie Angel
Regelt Hubbie netjes een automaat je die hem naar fysiotherapie zou brengen vandaag, zodat ik wat rust zou hebben. Nope, kwam niet opdagen dus ik ben in mijn vrolijke zachte bloemetjes broek met ultra dikke sokkende auto ingesprongen samen met de honden om Hubbie alsnog weg te brengen. Nu is het dik drie kwartier wachten hier tot hij klaar is, dan kunnen we weer naar huis.
Door Anne in Zweden
Charlie Angel schreef: di 15 okt 2024, 15:50 Regelt Hubbie netjes een automaat je die hem naar fysiotherapie zou brengen vandaag, zodat ik wat rust zou hebben. Nope, kwam niet opdagen dus ik ben in mijn vrolijke zachte bloemetjes broek met ultra dikke sokkende auto ingesprongen samen met de honden om Hubbie alsnog weg te brengen. Nu is het dik drie kwartier wachten hier tot hij klaar is, dan kunnen we weer naar huis.
Grrrr, waarom functioneren zulke dingen nou nooit wanneer je ze het hardst nodig hebt... >:( Heb je het een beetje overleefd allemaal, of zit je er nu helemaal doorheen?

Knuffel voor het geleden leed :bigarmhug:
Door Charlie Angel

Anne in Zweden schreef: Grrrr, waarom functioneren zulke dingen nou nooit wanneer je ze het hardst nodig hebt... >:( Heb je het een beetje overleefd allemaal, of zit je er nu helemaal doorheen?

Knuffel voor het geleden leed :bigarmhug:
Door al het gedoe met werk zit ik er al lang en ver doorheen. Ik kan niet meer en ik weet het niet meer. Een advocaat is niet te betalen, juridisch loket doet niets want op jaarbasis zitten we nog geen 2000 euro over de grens heen. Arbo wil niet inspringen in de mediation. Normaal kan ik goed nadenken en doen, maar mijn hoofd en hersenen worden nu alleen maar slechter door decte grote druk.
Dus dit van vandaag viel meer onder klein leed, maar verstandig was het niet, maar die therapie is voor hubbies nu erg belangrijk, dus missen is nu geen optie. Hopelijk gaat het volgende week wel goed.

Dank voor de knuffel. Afbeelding
Door frodo quin
Charlie Angel schreef: wo 16 okt 2024, 01:23 Door al het gedoe met werk zit ik er al lang en ver doorheen. Ik kan niet meer en ik weet het niet meer. Een advocaat is niet te betalen, juridisch loket doet niets want op jaarbasis zitten we nog geen 2000 euro over de grens heen. Arbo wil niet inspringen in de mediation. Normaal kan ik goed nadenken en doen, maar mijn hoofd en hersenen worden nu alleen maar slechter door decte grote druk.
Dus dit van vandaag viel meer onder klein leed, maar verstandig was het niet, maar die therapie is voor hubbies nu erg belangrijk, dus missen is nu geen optie. Hopelijk gaat het volgende week wel goed.

Is iets kleins, maar in een overvolle emmer van te veel en veel te veel komt dat er dan nog bij. Hopelijk volgende keer wel in orde
Door Inge en Bono
Charlie Angel schreef: wo 16 okt 2024, 01:23 Door al het gedoe met werk zit ik er al lang en ver doorheen. Ik kan niet meer en ik weet het niet meer. Een advocaat is niet te betalen, juridisch loket doet niets want op jaarbasis zitten we nog geen 2000 euro over de grens heen. Arbo wil niet inspringen in de mediation. Normaal kan ik goed nadenken en doen, maar mijn hoofd en hersenen worden nu alleen maar slechter door decte grote druk.

'Klein leed' boven op de rest van het leed, heel veel sterkte! :-* :bigarmhug:
Door hannabelgje
Bob heeft de afstandsbediening van de tv te pakken gehad. Bij het volgende salaris een nieuwe kopen voor meneer. Hij doet het gelukkig nog wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door