Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hanny
Deesje, ik ga de zaadcatalogi er eens op na slaan, want wij hebben om deze tijd geen rucola meer  en ook geen bietenblad. De bieten zijn echt al een tijdje van onze tuin af en de rucola is geen produkt wat wij zo laat zonder kas, of tunnel nog kunnen telen. Zijn die produkten echt  nog door hem geteeld?

Hanny
Door Drijver
pallas schreef: Ik heb het gevonden hoor, ik had de naam van het stickertje op de vrucht gebruikt, maar das dus de naam van de 'fabrikant' ;D

Tis de sharon dus

http://www.degezondeapotheker.nl/venste ... fruit.html

Voordeel is dat het net als banaan, mango en aardbei in water oplosbare vezels bevat en als je die in je smoothy doet wordt ie dus lekker romig en niet waterig. De smaak vind ik meer vanille achtig.
Jaaa, sharon fruit is lekker. Goed idee, ga ik ook es proberen.
Door Martine-Tom
Ik heb mijn 1e poging gedaan, best lekker.
Peer, appel, spinazie, sla, peterselie en ananas (men trekke de koelkast open en mikke alles in de blender  :biggrin2:).

Vond het wel een beetje neutraal van smaak, mag van mij best wat zoeter maar dat zal een beetje zoeken zijn denk ik.
Door EllenL
martine-tom schreef: Ik heb mijn 1e poging gedaan, best lekker.
Peer, appel, spinazie, sla, peterselie en ananas (men trekke de koelkast open en mikke alles in de blender  :biggrin2:).

Vond het wel een beetje neutraal van smaak, mag van mij best wat zoeter maar dat zal een beetje zoeken zijn denk ik.
wat je kan doen is een gedroogde vijg of dadel erdoorheen gooien... of honing natuurlijk  8)
Door Martine-Tom
Saille schreef: wat je kan doen is een gedroogde vijg of dadel erdoorheen gooien... of honing natuurlijk  8)
Ohja honing, goed idee, gaan we morgen testen  :)
Door EllenL
ik heb er nu eindelijk weer eens eentje gemaakt met spinazie (ik gok zo'n 150 gram), een glas vers sinaasappelsap, 2 appeltjes en 2 mandarijntjes en nog een glas water er bij, mjammie!!
Door tieneke
Saille schreef: ik heb er nu eindelijk weer eens eentje gemaakt met spinazie (ik gok zo'n 150 gram), een glas vers sinaasappelsap, 2 appeltjes en 2 mandarijntjes en nog een glas water er bij, mjammie!!
Kijk uit met je water...je spoelt alles meteen onverwerkt weg!
Water drink je het beste een uur voor of na je maaltijden.
Door EllenL
tieneke schreef: Kijk uit met je water...je spoelt alles meteen onverwerkt weg!
Dat kan best zijn, maar zonder dat water wordt het meer een papje dan een smoothie  :D
Door Deesje
@ tieneke, ze heeft water in de smoothie gedaan denk ik... :D niet erna of erbij (los) gedronken
Door EllenL
Deesje schreef: @ tieneke, ze heeft water in de smoothie gedaan denk ik... :D niet erna of erbij (los) gedronken
oh lol, inderdaad, zo kan je het ook lezen, maar had het water inderdaad door de smoothie gedaan, hihi
Door _Sandra_
?? Wat is dit voor onzin... water gaat via je nieren naar buiten en de voedingsstoffen gaan naar je darmen (waar overtollig water eruit wordt gehaald). Het lichaam weet dit prima te scheiden. Je plast echt geen vitamines zomaar uit, alleen van de vitamines waarvan je overtollige hoeveelheden uitplast (en dat gebeurd niet zo vaak denkik).

Ik heb een tijd geleden groene smoothies gemaakt, maar ik vond het echt vies! Wellicht te weinig water erin, want ze waren echt behoorlijk diken dus sterker van smaak. Er sappen van maken trekt me niet zo, want dan mis je vele goede stoffen en de vezels natuurlijk. Daarom ook met schil en al in de blender.
Fruitsmoothies kan ik wel goed hebben, maar ik wil eigenlijk de groenten.
Eventueel recepten topic openen? Ik heb er een stel hier namelijk.
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op wo 21 dec 2011, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
_Sandra_ schreef: ?? Wat is dit voor onzin... water gaat via je nieren naar buiten en de voedingsstoffen gaan naar je darmen (waar overtollig water eruit wordt gehaald). Het lichaam weet dit prima te scheiden. Je plast echt geen vitamines zomaar uit, alleen van de vitamines waarvan je overtollige hoeveelheden uitplast (en dat gebeurd niet zo vaak denkik).

Ik heb een tijd geleden groene smoothies gemaakt, maar ik vond het echt vies! Wellicht te weinig water erin, want ze waren echt behoorlijk diken dus sterker van smaak. Er sappen van maken trekt me niet zo, want dan mis je vele goede stoffen en de vezels natuurlijk. Daarom ook met schil en al in de blender.
Fruitsmoothies kan ik wel goed hebben, maar ik wil eigenlijk de groenten.
Eventueel recepten topic openen? Ik heb er een stel hier namelijk.
Leuk!  Zet ze maar in dit topic, we zijn hier nu toch net leuk bezig :)
Door tieneke
Saille schreef: Dat kan best zijn, maar zonder dat water wordt het meer een papje dan een smoothie  :D
Dacht dat je een glas water gewoon zo opdronk  ;) :D
Hier gaat er ook een bodempje water bij... en dan nog is het een fruithap.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door