Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

We kunnen echt niet wachten nu! Morgenmiddag is het zo ver. Als Atz het zou weten zou hij nu nog even extra genieten van de rust denk ik :biggrin2:

Ben benieuwd hoe de reis terug zal gaan, toch zo’n 2 uur in de auto. Maar hij heeft bij de fokker al wel vaker in de auto gezeten en ook in een bench, dus dat zou niet persé een probleem moeten zijn. We gaan het zien. Ik denk dat ik een Kong meeneem voor onderweg, heeft hij wat te doen, en eten is zijn leven dus dat werkt vast ook wel ;D Nog even bedenken wat ik er in ga doen, iets wat wel een ochtend en halve middag kan liggen voordat het opgegeten wordt.
Ina schreef: za 16 dec 2023, 10:19 Is dat een volle zus.....zelfde nest :o .... wauw, dan is Bruuntje wel een joekel op de foto ;D
Die stopt die ieniemienie snoepjes in zijn holle kies en gaat verder met waar hij mee bezig was ::) , grotere snoepen baas :biggrin2:

Succes met de zenuwen, maar dat gaat helemaal goedkomen hoor ... go with the flow en geniet van de prachtige vent :)
Ja, volle zus, zelfde nest. Bruun is fors, en zijn zusje juist niet. Vandaar het grote verschil nu.

Grotere snoepen, mocht hij willen :biggrin2: Veel en vaak belonen, dus kleine snoepies :P
Siberienne schreef: za 16 dec 2023, 11:12 Slim is niet perse een nadeel. Als ik je dan 1 tip mag geven over werken met een slimme hond: kort sessies met oefenen en kijk of het wil met ‘shapen’ waarmee ze die slimheid kunnen gebruiken. Dan gebruiken ze dat brein om met jou te gaan samenwerken, ik vond dat helpen.

Maar vooral, ga lekker genieten nu! Komt vast goed!
Slim is heel fijn, en de combinatie met gek op eten zijn ook. Moet alleen zorgen dat ik slimmer blijf dan hij ;D

We gaan samen speuren vanaf januari, dat gaat ook heel erg leuk worden denk ik :)
pike schreef: za 16 dec 2023, 12:44 Spannend! Wat een verschil tussen die twee puppen zeg. Hoeveel weegt Bruun inmiddels?

Jagers zijn altijd slim. ::) Maar de Laika was toch baasgericht schreef je. Dus dat moet goedkomen :biggrin2:

Vijf kilo maar? ;D ;D ;D

Succes morgen!
Hij weegt 16 kilo :biggrin2:
En ja, slim en baasgericht èn voergericht. Ideaal. En toch denk ik dat we nog wel wat te stellen gaan hebben met hem ::) :D
Vraagje trouwens.
Hij is “gangbaar” geënt op 6-9-12 weken. En hij is nu 15 weken. Wanneer zouden jullie titeren? Komende week al meteen omdat het 3 weken geleden is, of kan dat nog wel even wachten tot hij een beetje aan ons gewend is?
Kim_S schreef: za 16 dec 2023, 22:41 Vraagje trouwens.
Hij is “gangbaar” geënt op 6-9-12 weken. En hij is nu 15 weken. Wanneer zouden jullie titeren? Komende week al meteen omdat het 3 weken geleden is, of kan dat nog wel even wachten tot hij een beetje aan ons gewend is?
Hij zal sowieso wel even moeten wennen aan de nieuwe situatie. Ik zou hem niet meteen willen inenten. Dus dan heeft titeren nog geen zin vind ik.
Ikzelf zou zeker minimaal nog een weekje wachten. Maar goed dat ben ik dan ;)
Kaio schreef: zo 17 dec 2023, 07:44 Hij zal sowieso wel even moeten wennen aan de nieuwe situatie. Ik zou hem niet meteen willen inenten. Dus dan heeft titeren nog geen zin vind ik.
Ikzelf zou zeker minimaal nog een weekje wachten. Maar goed dat ben ik dan ;)
Ik verwacht niet dat hij geënt moet worden. Maar wil dat wel zeker weten natuurlijk. Hoe lang zit er normaal tussen enten en controleren dmv een titerbepaling? Volgens mij is dat een week of 3?
Als dat ook prima 4-5 weken kan zijn dan gaan we inderdaad eerst eens aan elkaar wennen voordat we richting dierenarts gaan.
Anne in Zweden schreef: za 16 dec 2023, 13:32 Ik vind nog steeds dat je meteen vanaf de fokker moet doorrijden naar Zweden. ::) De meiden willen dan vast ook wel mee. :biggrin2:

Succes met de laatste nacht van ongestoorde nachtrust! ;D
Had deze ff gemist.
Ik vind dat ook nog steeds, maar voor Bruun lijkt me dat niet aardig…
Net weg bij je vertrouwde huis, en dan meteen 2 dagen in de auto moeten doorbrengen :-X

Hij mag in maart mee, kun je meteen ook kennismaken met zijn puberstreken tegen die tijd :biggrin2:
Kim_S schreef: zo 17 dec 2023, 09:32 Ik verwacht niet dat hij geënt moet worden. Maar wil dat wel zeker weten natuurlijk. Hoe lang zit er normaal tussen enten en controleren dmv een titerbepaling? Volgens mij is dat een week of 3?
Als dat ook prima 4-5 weken kan zijn dan gaan we inderdaad eerst eens aan elkaar wennen voordat we richting dierenarts gaan.
4 is ook prima ;)
Hij slaapt. Ein-de-lijk ;D
Dus tijd voor een update.

Poeh, hij kan wel een keel opzetten zeg :biggrin2:
De auto naar huis vond hij niet zo’n succes. Nou ja de auto op zich wel, maar alleen in de auto zonder de fokker, je moeder of oom of zusje, dát is niet leuk. En dan ga je gewoon gillen en blaffen en loeien want misschien komen ze dan wel ::)
Met een gevulde Kong en een keer stoppen voor een plas lukte het toch aardig om de rit uit te “zingen” :biggrin2:

Thuis was Atz nogal lomp bij de kennismaking buiten, en zette Bruun het op een gillen…
Maar inmiddels hebben ze binnen aan elkaar kunnen snuffelen met een hekje er tussen, en liggen ze nu zonder hekje te slapen op 50 cm afstand. So far so good.

Even een (donkere) foto, hij sliep hier al bijna :cool:
IMG_5027.jpeg
IMG_5027.jpeg (747.41 KiB) 989 keer bekeken
Nu heb ik even tijd om te eten, ga ik dus even snel doen voor hij weer wakker is :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door