Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Mijn oudste nichtje was een soort huilbaby en dat lag ook aan krampjes ofiets. Die kreeg dan homeopatische druppels en dat hielp heel goed. Uiteindelijk zijn ze gestopt met borstvoeding en ging het toen beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kaela
Ik hou alles wat jullie zeggen in gedachten. Het lastige is de juiste keuzes maken, maar hoe meer we weten, hoe beter we dat kunnen doen!

Na een vrij dramatische week mogen we na flink aandringen volgende week eindelijk op consult bij de kinderarts komen. Ik was er wat zat van dat alles maar telefonisch moest.
En we moesten een kinderfysiotherapeut inschakelen. Ter ondersteuning vanwege de onrust. Er worden dan gelijk via de telefoon maar weer dingen geroepen als ze is overprikkeld. Ik weer boos, ik lig verdorie al 14 weken met haar op de bank alle ellende uit te zitten, waar moet ze overprikkeld door zijn?
Anyway, vanmorgen de fysio gebeld, vanmiddag kwam ze al. Van overprikkeling is volgens haar geen sprake. Wel heeft Nina last van haar nekje. Met slapen heb ik nooit een voorkeurshouding gezien, maar nu ze haar hoofdje op gaat tillen zien we het wel. We hebben nu een oefening om dat te verhelpen. Het goede nieuws is, ze zal waarschijnlijk eerst nog onrustiger worden. Maar goed, hopelijk gaat ze daarna rustiger worden. Tegen de onrust van de buikpijn zal het niet helpen, maar het is zonde dat wanneer je even geen buikpijn hebt, je niet kan slapen door de pijn in je nek. Alle beetjes helpen!

Verder staat alles klaar voor de eerste keer naar de opvang. Ik heb een té schattige Nijntje rugzak gekocht, naambandjes voor om de fles met daar extra “koemelkallergie” op en er ligt een shirt dat naar mij ruikt klaar. En een doos tissues voor mij als we thuis komen na het wegbrengen ;D
Door Kaela
We hebben de opvang overleefd. Ze heeft het fantastisch gedaan. Tegen al mijn verwachtingen in heeft ze twee slaapjes gedaan. Mede dankzij de lieve leidsters die haar veel aandacht en begeleiding hebben gegeven.

De behandeling van de fysio lijkt ook al wat te doen. Minder onrust, we hebben veel beter geslapen. De fysiotherapeut had ons gewaarschuwd dat ze eerst juist onrustiger kon worden. Maar ik hoop toch dat dit al een goed teken is! Ik ben in ieder geval flink opgeknapt van een goede nacht!
Door eelke
Misschien heb je er al wat mee gedaan hoor, dan is mijn advies mosterd na de maaltijd; maar schroom ook niet om hulp voor jezelf in te schakelen hé. Dit alles geeft veel stress en zorgen, en hoe beter je daar mee om kunt gaan, des te meer rust je uit kan stralen naar je kindje.

Onder het motto; alle beetjes helpen.
Door Kaela
eelke schreef: vr 07 okt 2022, 15:56 Misschien heb je er al wat mee gedaan hoor, dan is mijn advies mosterd na de maaltijd; maar schroom ook niet om hulp voor jezelf in te schakelen hé. Dit alles geeft veel stress en zorgen, en hoe beter je daar mee om kunt gaan, des te meer rust je uit kan stralen naar je kindje.

Onder het motto; alle beetjes helpen.
Dat is heel lief van je. Als het nodig is ga ik dat zeker doen. Tot nog toe heb ik het idee dat ik het goed red met de steun en luisterende oren van mijn meneer, lieve vrienden en familie. En hoewel ik minder werk vanwege mijn bekken, merk ik dat dat mentaal ook niet verkeerd is. Want ja, het is allemaal heel pittig en er zitten bij ons best nog wel wat emoties die een plekje moeten vinden.
Door eelke
Kaela schreef: vr 07 okt 2022, 16:11 Dat is heel lief van je. Als het nodig is ga ik dat zeker doen. Tot nog toe heb ik het idee dat ik het goed red met de steun en luisterende oren van mijn meneer, lieve vrienden en familie. En hoewel ik minder werk vanwege mijn bekken, merk ik dat dat mentaal ook niet verkeerd is. Want ja, het is allemaal heel pittig en er zitten bij ons best nog wel wat emoties die een plekje moeten vinden.
Klinkt goed en verstandig allemaal :)
Door Lizzy
Kaela schreef: vr 07 okt 2022, 15:32 We hebben de opvang overleefd. Ze heeft het fantastisch gedaan. Tegen al mijn verwachtingen in heeft ze twee slaapjes gedaan. Mede dankzij de lieve leidsters die haar veel aandacht en begeleiding hebben gegeven.

De behandeling van de fysio lijkt ook al wat te doen. Minder onrust, we hebben veel beter geslapen. De fysiotherapeut had ons gewaarschuwd dat ze eerst juist onrustiger kon worden. Maar ik hoop toch dat dit al een goed teken is! Ik ben in ieder geval flink opgeknapt van een goede nacht!
Heeeee, wat goed! Zowel de opvang als de fysio behandeling! Wat heerlijk voor je dat je lekker geslapen hebt :-*
Door Kaela
Even hier een update. Zal ook even kijken of ik de titel aan kan passen.

Vandaag open provocatie gedaan en geen reactie. Niets, nakkes nada. Nu gaan we met een behandelplan de reflux aanpakken en daar zou ze van op moeten knappen. Daarvoor willen ze een speciale voeding geven, een die koemelk bevat maar verder zo is samengesteld dat het de reflux fors moet verminderen. Ze willen dat we die voeding een poos geven voor we naar huis mogen, on te zien of het goed gaat.

Maar, jullie geloven het vast niet, die voeding is slecht leverbaar :o. Echt he, wat een sof! Ze hopen het morgen te hebben en afhankelijk van hoe laat we dan kunnen starten moeten we misschien tot donderdag blijven. Maar ik vind het goed, ik vind het best eng om opeens volle bak koemelk te gaan geven. En hoewel het overdag steeds heel goed gaat, is het savonds elke keer een ramp on haar in slaap te krijgen. Wat normaal niet zo is. Dus ik heb graag dat we eerst goed kijken wat die voeding daarvoor kan betekenen.

Nu slaapt ze net, dus ik ga ook tukken. Vlakbij mijn lieve meisje, zoals het hoort volgens mijn moederhart.
Toch reflux. Dat is ook zo'n gemeen en pijnlijk iets. Hebben jullie misschien de pech dat de eerdere koemelkvrije melk een verbetering gaf op de reflux, maar dan maar tijdelijk?

Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad, en is de voeding snel beschikbaar. Wel fijn dat je het in het ziekenhuis kunt testen, met alle nabijheid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door