pike schreef: ↑ma 15 feb 2021, 16:12 Ik heb hier besteld:Aha, dankjewel!
https://all-dog-grooming.be/product/mil ... ang-klein/
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: ↑ma 15 feb 2021, 16:12 Ik heb hier besteld:Aha, dankjewel!
https://all-dog-grooming.be/product/mil ... ang-klein/
MarijeEnBoomer schreef: ↑zo 14 feb 2021, 21:39 Ons schaartje is heel scherp en door z’n vorm kan je echt hele kleine flintertjes nagel afknippen waardoor je het leven dwingt terug te gaan. Ik heb al heel wat doorgezakte voetjes weer naar fatsoenlijke voetjes zien terug gaan door korte nagels. In het begin is het echt elke 2/3 dagen knippen maar je ziet al snel resultaat.Dank voor de uitleg! Ik ga er even over nadenken en de link van de winkel in België bekijken. Kan me nl voorstellen dat zo’n elektrische vijl/dremmel ook niet fijn aanvoelt aan de pootjes
Een dremel vinden veel honden nog veel minder prettig dan een nagelschaar dus ik raad mensen eigenlijk altijd de aanschaf van dit schaartje aan en niet een dremel.
El_Kato schreef: ↑di 16 feb 2021, 19:51 Dank voor de uitleg! Ik ga er even over nadenken en de link van de winkel in België bekijken. Kan me nl voorstellen dat zo’n elektrische vijl/dremmel ook niet fijn aanvoelt aan de pootjesEven tegen je eigen nagel aan zetten![]()
Cathelijn schreef:Ilan zal nooit een nagelknipheld worden maar door dit schaartje kan ik nu wel elke dag een stukje knippen.Geweldig om te lezen!!
En dat laat hij prima toe, terwijl het voorheen een worsteling en ellende was. Ik ben er dus superblij mee en Ilan ook denk ik
Kaio schreef: ↑wo 21 aug 2019, 10:17 Heb hier een filmpje over de knipmethode
pike schreef: ↑vr 19 feb 2021, 16:23 Mijn schaartje is gearriveerd.Volgens mij gebruikt zij ook haar rechterhand om te knippen; ze houdt het schaartje alleen omgekeerd vast, dus met de holle kant naar buiten.Nu ging ik nog even een keer het filmpje bekijken van de link hieronder. En ik kijk goed hoe het schaartje gehanteerd wordt. En dan valt me op dat wanneer je op die manier het schaartje vast houdt om schilfertjes af te knippen je het schaartje met je linkerhand moet vasthouden. Ik neem aan dat je hem ook "omgedraaid" dus rechtshandig kan gebruiken? De ronding ligt dan precies andersom.
![]()
MarijeEnBoomer schreef: ↑vr 19 feb 2021, 17:26 Ik kan geen foto maken en knippen tegelijk maar ik knip zo met rechtsOke dan kan dat dus ook.
49B71972-9ACE-46A0-B750-D2624C545A99.jpeg
Anne in Zweden schreef: Volgens mij gebruikt zij ook haar rechterhand om te knippen; ze houdt het schaartje alleen omgekeerd vast, dus met de holle kant naar buiten.Nee, als je hem draait ligt dat boogje nog exact hetzelfde. Alleen als je hem op zijn kop in je hand houdt (dus als de handvaten tussen duim en wijsvinger uitsteken en het knipgedeelte aan de onderkant van je hand komt te liggen) loopt het boogje andersom. Maar, dan valt niet meer te knippen.
Ik doe dat volgens mij ook altijd fout, dus ik ga het ook eens zo proberen.
pike schreef: ↑vr 19 feb 2021, 18:25Klopt helemaal wat je schrijft. En nu ben ik duizelig en grondig in de war.
Nee, als je hem draait ligt dat boogje nog exact hetzelfde. Alleen als je hem op zijn kop in je hand houdt (dus als de handvaten tussen duim en wijsvinger uitsteken en het knipgedeelte aan de onderkant van je hand komt te liggen) loopt het boogje andersom. Maar, dan valt niet meer te knippen.
Als ik hem rechts houdt dan loopt het boogje als bij Marije. Maar Marije gebruikt hem zoals ik het kan zien als het ware op zijn kop - houdt de nagel andersom.
op 1e foto is schaartje in linkerhand - boogje loopt omhoog, een bergje. Op 2e foto is schaartje in rechterhand - boogje loopt omlaag, een dalletje.
Het maakt ook niet uit als je het schaartje omdraait, het boogje blijft hetzelfde lopen.
E3AA0E7A-42B5-4848-A55D-195A69C719AD.jpeg
941BF99F-5338-4B0E-9C8B-C8E4161E9792_1_201_a.jpeg
Anne in Zweden schreef: ↑vr 19 feb 2021, 18:33 Klopt helemaal wat je schrijft. En nu ben ik duizelig en grondig in de war.En anders ik wel![]()
Anne in Zweden schreef: ↑vr 19 feb 2021, 18:33 Klopt helemaal wat je schrijft. En nu ben ik duizelig en grondig in de war.Ik heb me dit nog nooit afgevraagd en altijd gewoon geknipt![]()