Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Dat is dan zeker veranderd want de laatste keer dat ik dat bij de notaris probeerde te regelen, kreeg ik te horen dat je familie niet kunt onterven.
Kan wel, voor de helft. Stel dat je 100.000 hebt kan je ze voor 50.000 onterven zeg maar.
Het is trouwens niet testamentair vastgelegd omdat ik daar de centen niet voor heb, het is meer een laatste wensen beschikking zeg maar. In principe gaat gewoon al het geld wat er zou zijn naar de diereigenaren, tenzij mijn wettelijke erfgenamen lastig gaan doen want dan krijgen ze (helaas) gewoon hun wettelijke deel, die 50% dus.
Thans zo is het mij uitgelegd van de week.

Maar goed, vooralsnog heb ik eerder een negatief vermogen....en dat mogen ze van me hebben hoor  8)
Angelique schreef: Ik heb Alex zijn toespraak nog niet gehoord, dat voorop gezet. Maar wat ik begrijp heeft hij de nabestaanden toegesproken en sprak Timmermans de VN toe en had die toespraak het doel om de leden aan onze kant te krijgen voor medewerking e.d. Dus de strekking en het doel was al anders, Alex hoefde aan de nabestaanden niet voor te leggen hoe het zou zijn als je zag dat een schurk de trouwring van je overleden man afpakt. Alex moet op dat moment niets meer zijn dan zeer meelevende opperburgervader.
Daarbij moeten Alex zijn toespraken nog altijd langs de ballotagecommisie ook wel de Rijksvoorlichtingsdienst genoemd en zullen politiek gevoelige uitspraken we ongetwijfeld uitgefilterd worden.
De toespraak van Timmermans was gewoon heel goed. Recht door het midden.
Ik vond niks mis met de toespraak van Alex.
En verder: eens.
Roef & Hidde schreef: ook hier het 2-3 handjes principe in werking,een collega van mijn moeder heeft haar broer verloren.
hoeveel mensen in Nederland zullen er niet  directgetroffen zijn of 2 -3 handen verder iemand kennen?
Hier ook.  :( 

Heb er nog nooit over nagedacht wat er met Moyra zou gebeuren als wij er allebei niet meer zouden zijn.  :-[
Zal toch eens overleggen met deze en gene. Huis en alle spullen zal me worst wezen.  :P
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Dat is niet veranderd.
Ik moet ook zeggen dat dat me echt zoooo niet boeit, als mijn dieren maar goed terecht komen en mijn wensen rondom de uitvaart ingewilligd worden en er geld genoeg is om me onder de grond te krijgen vind ik het prima.
Martine-Tom schreef: Ik moet ook zeggen dat dat me echt zoooo niet boeit, als mijn dieren maar goed terecht komen en mijn wensen rondom de uitvaart ingewilligd worden en er geld genoeg is om me onder de grond te krijgen vind ik het prima.
Mij boeit dat ook niet. Maar als ik tegen mijn zus kan zeggen "joh, als jij zorg draagt voor mijn 4 honden (of de dochter van mijn vriendin) dan krijg jij het huis en alle spullen en het spaargeld", dan is dat toch makkelijker afspraken maken dan "hier, hebbie 4 honden, doei".
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Mij boeit dat ook niet. Maar als ik tegen mijn zus kan zeggen "joh, als jij zorg draagt voor mijn 4 honden (of de dochter van mijn vriendin) dan krijg jij het huis en alle spullen en het spaargeld", dan is dat toch makkelijker afspraken maken dan "hier, hebbie 4 honden, doei".
Misschien is dat vooraf wel vast te leggen, dat de wettelijke erfenamen vooraf afstand van de erfenis nemen mits het idd op die manier verdeeld word zeg maar.
Ik heb geen bezit, geen woning, geen spaargeld dus heb me met dat stuk niet bezig gehouden, maar het viel me wel op hoeveel er te regelen was, dus het is allicht de moeite waard misschien  :)
Martine-Tom schreef: Misschien is dat vooraf wel vast te leggen, dat de wettelijke erfenamen vooraf afstand van de erfenis nemen mits het idd op die manier verdeeld word zeg maar.
Ik heb geen bezit, geen woning, geen spaargeld dus heb me met dat stuk niet bezig gehouden, maar het viel me wel op hoeveel er te regelen was, dus het is allicht de moeite waard misschien  :)
Kinderen kan je bijvoorbeeld nooit onterfen, die hebben altijd recht op een kindsdeel. Overige familie weet ik zo niet ;-)
Kinnie schreef: Morgen nationale dag van rouw... Toch... Vind het wel gepast...
Morgen al ja?
Goh.

Dat vind ik ook zeker wel gepast.
Maar ik vraag me ook wel af, wat doe je nou eigenlijk op zo'n dag, en wat niet?
Door sella
Lizzy schreef: Vreselijk Sella :'(. Jullie dorp is vast gedompeld in diepe rouw :'(. Doen jullie in het dorp nog iets van een stille tocht?
Nee. Geen stille tocht. We gaan met zijn allen  naar de kerk om te herdenken en te verwerken.
Ik heb het van de familie gehoord, want ze zouden die dag helemaal niet vliegen.
De groep waar ze nog mee omgingen en familie en andere goede vrienden, we gaan allemaal het glas op ze heffen en herinneringen ophalen.
Ik ga nooit naar de kerk, maar nu doe ik dat maar wel, gewoon omdat ik me aanpas aan de familie hun wensen.
Ik heb er echt verders niemand over gehoord op straat.
Hope schreef: Morgen al ja?
Goh.

Dat vind ik ook zeker wel gepast.
Maar ik vraag me ook wel af, wat doe je nou eigenlijk op zo'n dag, en wat niet?
Ja dat weet ik ook niet...  :-\
Vlaggen gaan half stok op overheidsgebouwen en wanneer het vliegtuig met de eerste slachtoffers land (rond 16u) is het 1 minuut stilte...
Lizzy schreef: Ja, dat kun je zeggen he, maar mijn honden zou het ook zo vergaan. Mijn vader is te oud en heeft niks met dieren (weet alleen hoe ie ze klaar moet maken en op moet eten). Mijn moeder is te oud en weet niet om te gaan met honden. Mijn zus heeft minder dan 1 cent te makken, woont in een minder dan mini huisje en kan absoluut niet voor 4 Dalmaten zorgen (ze weet ook minder dan niks van honden). Mijn broer en schoonzus zijn nooit thuis, altijd aan het werk (hij heeft een eigen bedrijf en zij heeft een mega baan) en bovendien is mijn broer zwaar allergisch voor honden. Mijn schoonzus houdt van honden maar mijn zwager moet ze absoluut niet en mijn andere zwager is nooit thuis, is directeur van een bedrijf en is of aan het werk in NL of in het buitenland. Dus hier staan gewoon 4 honden op straat. Wat de reden is dat ik nooit op mijn gemak met Leo van huis ga, zonder de honden. Als ons samen wat overkomt, zijn onze honden meer dan de lul. Linga kan naar Erna, dat met zekerheid maar voor de rest houdt het op. Biscuit d'r fokker woont in de USA en heeft al genoeg honden (zij zou wel alles op alles op alles zetten om Bisq goed herplaatst te krijgen!). En Frou Frou en Fritzi zijn door mij gefokt dus die kunnen niet terug naar de fokker :-X. Ik kan alleen maar hopen dat ik een vriendin heb die zegt : "OK, ik regel de herplaatsing wel" en bijv. een oproep op Facebook zet.
Maar dan zou je in een testament kunnen zetten dat jouw zus die minder dan een cent te makken heeft,jouw huis erft en een trustfond voor jouw honden,waardoor zij ze kan verzorgen! Hoop dat het nog lang en lang niet zover is! Maar wij hadden dat ook via een testament geregeld voor Shabu, de katten en daarna voor Radja!
Ik ken ook niemand die iemand is verloren. Het dichtstbijzijnde zijn twee gezinnen uit Rosmalen,  dat is hier zo'n 11 km vandaan. 

Ja zo'n dag van Nationale rouw, de laatste was in 1962, dus niet meegemaakt.  Wat doe je?
Ik las  net dat de vliegtuigen morgen rond 16.00 uur op Eindhoven worden verwacht en dat er dan 1 minuut stilte is. Daar kan iedereen zich bij aansluiten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door