Cizsel schreef:
Wat naar dat je niks wijzer bent. Ik zou denk ik ook naar Utrecht gaan.
Maar probeer opgelucht te zijn dat er op de echo niets gezien is!
Bij mijn weten zijn röntgenfoto's ook gevoelig voor "schaduwen en vlekken", misschien is het zoiets geweest?
Een hijgende kat, tja dat is heel raar om te zien (vind ik). Maar het hoeft niet per direct een probleem te zijn. Als mijn kat 10-20 minuten met me meewandeld met de hondjes begint hij ook te hijgen (zeker als het warm is, anders duurt t wat langer). En volgens mij kunnen katten net als honden hun warmte moeilijk kwijt, dus als hij rent en speelt en in bomen vliegt, dan vind ik het niet zo gek als hij daarna languit gaat liggen om z'n warmte kwijt te raken.
Slechte bespiering in de achterhand zou ik me wel zorgen om maken... maargoed ik weet niet of ik DAs daar wel zo snel op vertrouw. Mijn DA zei het van Storm ook steeds, hij mag wel wat meer bespiering in z'n achterhand... maar toen ik hem door de fysio liet onderzoeken zei ze dat de bespiering helemaal prima was...
En nu is Storm gecastreerd, is z'n bespiering minder geworden en hij ietsje beter op gewicht... en zegt de DA "hij ziet er wel heel goed uit, zit erg goed in z'n vacht".... Dus tja...
Ik ben natuurlijk helemaal geen expert, en snap heel goed dat je je zorgen maakt. Dat zou ik ook doen.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst voor jou en Koekie en Sano
Ik had er nooit zo op gelet maar toen mijn dierenarts t zei ging ik eens beter kijken en zie het ook.
Koekie voelt ook niet stevig aan maar een beetje papperig. Alsof hij te dik is, maar dat is hij niet.
We gaan denk ik ook een bloedonderzoek er achteraan gooien om andere dingen uit te sluiten. Ik vond bijv dat hij als kitten best grote plassen deed. Maar ja, ik vond het moeilijk te bepalen omdat mijn katten altijd alles buiten doen. En koekie zat vol energie dus heb ik dat van me af gezet.
Wat nou als het bijv diabetes is? Ik las dat dit ook bij kittens kan. Dan heb je ook vermoeidheid en spierverlies. Dan is dat hijgen misschien geen benauwdheid maar puur vermoeid zijn. Want hij staat ook zo weer op om verder te rennen. En net met de echo heeft hij als een beest geworsteld zonder benauwd te worden.