Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
DJ en Doerak schreef: Zo hé, wat fijn om te lezen wat je allemaal voor haar doet en dat het jullie duidelijk wat oplevert!! Balen van de spieren, is dit opvallend ná de osteopathische behandeling? Dan zou ik nog even weer contact opnemen om te zien wat hij/zij daarvan zegt.Nee, daarna was het juist beter, maar dat is nu twee maanden geleden en ik vind het wel snel om haar nu weer te laten behandelen. Zit eerder te denken aan een fysiotherapeut of masseur.
Corine1981 schreef: Doe je aan rechtrichten nu?? Want ieder paard (of ander dier/mens) is natuurlijk scheef, maar dit kun je goed weg trainen.Ik ben druk op zoek naar iemand die me dat kan leren, klinkt echt goed! Ik doe nu alleen de oefeningen die een klasgenoot mij heeft geleerd, maar die komt uit Friesland en ik zit zo ongeveer in Limburg. Niet handig dus...
Wanneer het echt zo extreem is (geworden?) na behandeling door je osteo zit er nog iets niet goed. Ik zou iig bellen voor overleg.
Wel fijn dat het thuis houden zo goed bevalt, lijkt me ook heerlijk!
marina schreef: Ik hem in combi met een osteo/chiro goede ervaring met een masseur van happy athlete. Geeft bij 1 van mijn paarden echt een forse verbetering.Kijk, dat is interessant! Wanneer laat je dan wie komen?
Verder klinkt het als een paradijs bij jou! Heerlijk om ze aan huis te.hebben he!
marina schreef: Ja das een goeie vraag. Hangt heel erg van het probleem af, zoals jij het omschrijft en als eens osteo gedaan zou ik liever iemand voor de spieren mee laten kijken. Dan ben je zo optimaal/breed mogelijk aan het behandelen.p
Ik heb overigens geen paard met KS, maar wel een met een ernstig ongeluk in het verleden. Chiro hielp in het begin heel goed, dat doe ik nu gemiddeld 1keer per jaar. En de masseur zoals het uitkomt, meestal als ik haar weer wat vast vind houden in haar lijf of wat minder soepel vind lopen.
Mijn andere paard laat ik 1 keer per jaar checken door een osteo en die heeft daar voldoende aan.
Hope schreef: één weiland met vrij veel kruiden zoals witte klaver, en één weiland met voornamelijk engels raaigras. Van de herfst laten we de helft van het weiland opnieuw inzaaien, want het weiland is best ver 'op'.Weet je al wat voor grasmengsel je wil? Engels raaigras staat bekend om z'n hoge fructaangehalte. Niet echt wenselijk voor paarden, zeker niet voor pony's, die eerder gevoelig zijn om hoefbevangen te worden
Jacoba schreef: Weet je al wat voor grasmengsel je wil? Engels raaigras staat bekend om z'n hoge fructaangehalte. Niet echt wenselijk voor paarden, zeker niet voor pony's, die eerder gevoelig zijn om hoefbevangen te wordenNee, ik weet nog niet welk grasmengsel, maar in ieder geval een speciaal mengsel voor paarden. En dan ook nog een mengsel met een laag fructaangehalte. Dat is niet alleen fijner voor onze pony, maar ook voor Tessa met haar gevoeligheid voor spierbevangenheid. Engels raaigras is leuk, maar niet voor hier. Ik zat meer te denken een mengsel met verschillende grassoorten en kruiden. Het probleem wat we hier hebben is dat er nu op het 'slechte' stuk eigenlijk alleen paardenbloemen, klaver, zuring en distels staan. Niet echt een weiland dus. Een schrale wei is niet verkeerd, tenzij je wil gaan hooien.