Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
Ik heb gisteren een nieuwe pot gemaakt en de melk eerst paar minuten laten koken, dan laten afkoelen naar rond de 40-45 graden..was ietsje kouder bij mij en toen in de machine. Wat me wel opviel was de hoeveelheid wei afscheiding die bovenop de yoghurt lag toen ie klaar was, maar de yoghurt zelf zag er best dik uit.

Net even geprobeerd en de yoghurt was behoorlijk dik, kwa dikte leek ie op de total 0% van de AH

De melk eerst laten koken gedurende minuutje of 5 werkt dus in mijn geval.
Door MargaS
TMG1961 schreef: Ik heb gisteren een nieuwe pot gemaakt en de melk eerst paar minuten laten koken, dan laten afkoelen naar rond de 40-45 graden..was ietsje kouder bij mij en toen in de machine. Wat me wel opviel was de hoeveelheid wei afscheiding die bovenop de yoghurt lag toen ie klaar was, maar de yoghurt zelf zag er best dik uit.

Net even geprobeerd en de yoghurt was behoorlijk dik, kwa dikte leek ie op de total 0% van de AH

De melk eerst laten koken gedurende minuutje of 5 werkt dus in mijn geval.
Dus daar zat em de kneep. Geniet van je dikke joghurtje Theo.
Door Dreetje
Dreetje schreef: Kun je ook kwark als starter gebruiken?
Nee dus, yoghurt is een melkproduct en kwark is een verse kaassoort.
Door boskat
Dreetje schreef: Nee dus, yoghurt is een melkproduct en kwark is een verse kaassoort.
Sour cream wel las ik ergens,kwark weet ik niet
Door Borke
K&D schreef: Streptococcus thermophilus

Lactobacillus bulgaricus

Dit zijn de culturen die ze gebruiken in de Apostels Yoghurt.
Dat klinkt goed, beter dan dat kan ik zelf ook niets vinden.
Nu alleen nog zien uit te vinden wáár ik het kan kopen in Zoetermeer?
Heb je daar toevallig nog tips voor?
Door K&D
Ik ben er zelf toevallig tegenaan gelopen bij een Turkse supermarkt. Die zitten toch wel in Zoetermeer?
Het is jammer, want afgelopen weekend heb ik de Zoetermeerse kant van de familie nog gezien...had ik ze zo wat mee kunnen geven. Binnenkort zien we ze niet, maar rond de feestdagen vast wel weer.
Door K&D
Oh, nog een tip die ik kreeg bij het apparaat om dikke yoghurt te krijgen; er zit een deksel op de binnenemmer. Als je die weglaat dan slaat de condens tegen het buitendeksel en de druppels vallen langs de emmer, en niet weer terug in de yoghurt.
Door TMG1961
K&D schreef: Oh, nog een tip die ik kreeg bij het apparaat om dikke yoghurt te krijgen; er zit een deksel op de binnenemmer. Als je die weglaat dan slaat de condens tegen het buitendeksel en de druppels vallen langs de emmer, en niet weer terug in de yoghurt.
Dat deed ik al..ik veeg dan wel af en toe met keukenpapier binnenkant buitendeksel droog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door