Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
Nadia schreef: ik vind dit voorgeschreven programma trouwens vreselijk. het voelt echt als een dieet aan.
ik mis mijn eigen 'ding'
Misschien is het dan beter voor jou om het boek aan te houden?
En volgens mij kan je butternut squash ook wel bij de meeste biologische winkels krijgen. Op de markt was hij ook niet goedkoop trouwens (flespompoen noemde ze hem daar trouwens) Heb een kleintje, dus niet genoeg voor het recept zag ik later ::) en die was 2 euro... en in de bio webwinkel waar ik hem wil gaan bestellen de volgende keer is hij 1.20 per 500 gram, net goedkoper nog. Alfalfa is daar trouwens ook wat voordeliger als bij de AH, lol
Zo mijn turbo smoothie zit er weer in, ik ben alleen wel de komkommer vergeten. Dan eet ik die straks zo wel op. Ik leuk em trouwens wel altijd op met de friendly bacteria, tarwegraspoeder en spirulina.
Door EllenL
Tarwegras poeder doe ik ook, spirulina had ik tabletten van, zijn zo goed als op, straks de laatste en de pro biotica slik ik gewoon in capsule vorm, want volgens mij is het doodzonde om dat door het sap te gooien ;)
En nu ga ik hem ook echt maken, pffff, ik doe 's morgens echt te lang over alles...
Ik zal eens een lekkere salade in elkaar gaan fietsen. Met de rest van de tonijn, olijfjes, rucola, spinazie, broccoli, avocado, paprika, komkommer en wortel. Lekker hoor pff ik heb honger geloof ik.
Door EllenL
Ik ga nu ook voor de salade. En Nadia, in het boek staan ook allemaal andere lekkere en gezonde tips, zoals volkoren pita broodjes enzo, dus als het plan echt helemaal niks voor je is kan je ook je eigen plan maken :)
Door Kaio
Ik heb er ook een zonder suiker oid. Van de bioshop. Haat het als er suiker overal inzit en dat is gauw.
Maar er zit dan ook weer palmolie in. Google levert op dat het ongezond is vanwege de verzadigde olien die erin zitten, maar dat vertellen ze ook van cocosolie he. Nee becel dat moet je hebben.
Daarnaast nog het een en ander over ontbossing. Maar dan weet ik niet hoe het staat voor de andere olien?
Het merk dat ook cocosolie heeft (amanprana) heeft ook palmolie.
Maar in mijn bouillion zit dus ook gistextract

De beste oplossing zou zijn zelf groente bouillion maken denk ik, maar dat heb ik dus ook nog nooit van mijn leven gedaan.
Door EllenL
Ik gebruik gewoon de bouillonpoeder die ik nog heb, heel slecht van maggi...
Had trouwens een mega bak salade zeg. Wat van overgebleven en die maar aan manlief meegegeven, krijgt hij ook nog eens wat gezonds binnen :D
Door Antonia
hannabelgje schreef: Bij de biowinkel hebben ze ook de butternut pompoen. Daar heb ik de mijne gekocht. Nadia je mag bij het 14dagen programma in principe zelf bepalen wat je eet, er zijn vele opties om uit te kiezen. Die staan in het boek. Alleen hebben ze voor de app nu een vast programma gemaakt omdat veel mensen het te ingewikkeld vonden en ook een boodschappenlijstje wilden kunnen maken. Als je het boek niet hebt geef dan even een seintje dan mail ik het boek naar je.
Bij mijn biowinkel niet, daar hebben ze alleen de Hakaido. Die heb ik trouwens nog in huis. Misschien als ik de butternut niet kan vinden dat ik die dan maar gebruik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door