Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

-GerdaRoode- schreef: Hoeveel klanten heeft zo'n maatschappij?
Is het niet vreselijk onoverzichtelijk dat de éne klant die voorwaarden heeft en de andere klant die?
Lijkt mij niet te doen.
En nu weet ik nog steeds niet of ik in juli mag opzeggen, ik snap er werkelijk niets meer van.

Gerda
Dan mail/bel je toch even dan weet je het snel genoeg.
Senta schreef: Jawel ik heb een 5 jarige polis zit nu in het 4e jaar , die veranderd en ik kan gewoon opzeggen ;)
Nogmaals is de 3e keer nu; Jouw polis heeft nog nooit gevallen onder de voorwaarden van april 2012 en heeft dus nog nooit een wijziging ondergaan aangezien jouw polis in januari geprolongeerd heeft. Nu prolongeert jouw polis voor het eerst terwijl er wijzigingen zijn en mag je dus opzeggen. De mensen die nu een polis heeft die reeds nu onder de voorwaarden van 2012 vallen mogen niet opzeggen.
Cindy dit staat gewoon in de voorwaardens hoor... ;)

Artikel 10.8 Wijziging premie en voorwaarden en bloc Petplan heeft het recht de premie en/of de voorwaarden en bloc te herzien. De verzekeringnemer wordt van een herziening van premie en/of voorwaarden schriftelijk in kennis gesteld. Tenzij de verzekeringnemer binnen een termijn van één maand na dagtekening van dit schrijven schriftelijk het tegendeel aan Petplan heeft bericht, wordt hij of zij geacht met de herziening te hebben ingestemd.
Wanneer de verzekeringnemer niet akkoord gaat met de herziening eindigt de verzekeringsovereenkomst op de einddatum of op de door Petplan in de schriftelijke mededeling genoemde datum.

Deze mogelijkheid van opzegging van de verzekering door de verzekeringnemer geldt niet indien:
? De herziening van de premie en/of de voorwaarden voortvloeit uit wettelijke regelingen of bepalingen.
Senta schreef: Cindy dit staat gewoon in de voorwaardens hoor... ;)

Artikel 10.8 Wijziging premie en voorwaarden en bloc Petplan heeft het recht de premie en/of de voorwaarden en bloc te herzien. De verzekeringnemer wordt van een herziening van premie en/of voorwaarden schriftelijk in kennis gesteld. Tenzij de verzekeringnemer binnen een termijn van één maand na dagtekening van dit schrijven schriftelijk het tegendeel aan Petplan heeft bericht, wordt hij of zij geacht met de herziening te hebben ingestemd.
Wanneer de verzekeringnemer niet akkoord gaat met de herziening eindigt de verzekeringsovereenkomst op de einddatum of op de door Petplan in de schriftelijke mededeling genoemde datum.

Deze mogelijkheid van opzegging van de verzekering door de verzekeringnemer geldt niet indien:
? De herziening van de premie en/of de voorwaarden voortvloeit uit wettelijke regelingen of bepalingen.
Dat klopt toch. Jouw premie en voorwaarden wijzigen nu en mag je dus opzeggen. (dit zal gaan om de polissen die geprolongeerd hebben in januari/februari/maart of die afgesloten zijn in diezelfde maanden dit jaar)
Die van mij en met mij van heel veel anderen wijzigen niet en mag je dus niet opzeggen.
Senta schreef: maar als di en iet wijzigd Cindy dan hoef je toch ook niet op te zeggen
Nee klopt, ze hoeft nu dus niet op te zeggen, maar het 'probleem' is dat Cindy wel weet dat ze over 3 jaar andere voorwaardes gaat krijgen (want dan is haar 5 jarige polis verlopen) en dan zijn haar honden te oud om over te zetten naar een andere verzekering.

Ik heb datzelfde probleem, mijn polis loopt nog 3,5 jaar bij petplan. De wijzigingen die ze nu door gaan voeren gelden nog niet voor mij maar pas over 3,5 jaar.
De wijzigingen daar ben ik het niet mee eens maar ik kan pas over stappen over 3,5 jaar.
Senta schreef: maar als di en iet wijzigd Cindy dan hoef je toch ook niet op te zeggen
Sammy1980 schreef: Nee klopt, ze hoeft nu dus niet op te zeggen, maar het 'probleem' is dat Cindy wel weet dat ze over 3 jaar andere voorwaardes gaat krijgen (want dan is haar 5 jarige polis verlopen) en dan zijn haar honden te oud om over te zetten naar een andere verzekering.

Dank je! Dit is het precies en dit antwoord heb ik ook al veel eerder gegeven zij het in andere zinnen.

Maar Senta; snap je het nu?
Nathascha schreef: Dat maakt echt niet uit. 5 jaar of 1 jaar. Je kan per jaar eruit stappen. Je krijgt per jaar de nieuwe polis opgestuurd. En een Prolongatie.

Tau was voor 5 jaar verzekerd. Ik heb hem vorig jaar dus na 1 jaar verzekering, hem uit de verzekering gehaald. Want ze veranderde de polis/Prolongatie dus hadden wij het recht het op te zeggen.
Als je een polis hebt voor vijf jaar dan kan je niet naar 1 jaar eruit. Dat zou ff lekker worden want bij die vijfjarige contracten zit vergoeding castratie en ster. en dan zou iedere slimmerd nadat die opereatie is gedaan de polis opzeggen. Je kan alleen van je contract af, want dat is een polis, wanneer er contractbreuk gedaan wordt en dit geld voor beide partijen. Wat onder contractbreuk wordt verstaan staat in de voorwaarden. Een voorbeeld van contractbreuk is fraude van de klant of als de maatschappij de voorwaarden van vergoeden veranderen.
Prolongatie, indexering, overheidsbeslissingen, veranderingen die van te voren worden aangegeven  vallen niet onder contractbreuk.
Fido schreef: Als je een polis hebt voor vijf jaar dan kan je niet naar 1 jaar eruit. Dat zou ff lekker worden want bij die vijfjarige contracten zit vergoeding castratie en ster. en dan zou iedere slimmerd nadat die opereatie is gedaan de polis opzeggen. Je kan alleen van je contract af, want dat is een polis, wanneer er contractbreuk gedaan wordt en dit geld voor beide partijen. Wat onder contractbreuk wordt verstaan staat in de voorwaarden. Een voorbeeld van contractbreuk is fraude van de klant of als de maatschappij de voorwaarden van vergoeden veranderen.
Prolongatie, indexering, overheidsbeslissingen, veranderingen die van te voren worden aangegeven  vallen niet onder contractbreuk.
Dit zit er niet (standaard) in, dit moet je apart afsluiten bij alle verzekeringen en mag je alleen afsluiten bij contracten van 5 jaar en dan wordt het 50% vergoed.

Toch baal ik er echt stevig van, ik weet dat in de voorwaarden staat dat ze dit mogen doen;voorwaarden wijzigen. Baal er alleen nu wel stevig van dat ik nu al weet welke voorwaarden ik over 2.5 jaar voor mijn kiezen krijg en met die voorwaarden ben ik het niet eens. Maarja dat is dan stikken of slikken. We zien het dan wel weer, kan zoveel gebeuren in die tussenliggende periode.

Ik begrijp ook wel dat er wijzigingen moeten komen zeker in deze tijd van economische ellende echter 2 keer binnen 8 maanden vind ik toch echt wel een beetje te :-\
Sammy1980 schreef: Nee klopt, ze hoeft nu dus niet op te zeggen, maar het 'probleem' is dat Cindy wel weet dat ze over 3 jaar andere voorwaardes gaat krijgen (want dan is haar 5 jarige polis verlopen) en dan zijn haar honden te oud om over te zetten naar een andere verzekering.

Ik heb datzelfde probleem, mijn polis loopt nog 3,5 jaar bij petplan. De wijzigingen die ze nu door gaan voeren gelden nog niet voor mij maar pas over 3,5 jaar.
De wijzigingen daar ben ik het niet mee eens maar ik kan pas over stappen over 3,5 jaar.
en dan wijzigen ze de voorwaardens weer, waarom zou je je daar dan nu al zorgen om gaan maken?
Fido schreef: Als je een polis hebt voor vijf jaar dan kan je niet naar 1 jaar eruit. Dat zou ff lekker worden want bij die vijfjarige contracten zit vergoeding castratie en ster. en dan zou iedere slimmerd nadat die opereatie is gedaan de polis opzeggen. Je kan alleen van je contract af, want dat is een polis, wanneer er contractbreuk gedaan wordt en dit geld voor beide partijen. Wat onder contractbreuk wordt verstaan staat in de voorwaarden. Een voorbeeld van contractbreuk is fraude van de klant of als de maatschappij de voorwaarden van vergoeden veranderen.
Toch hadden wij met Tau gewoon 5 jaar afgesloten. En na 1 jaar eruit gestapt wegens prolongatie. Dat werd geaccepteerd. En hij is echt niet meer verzekerd hoor.
Door Martine-Tom
Nathascha schreef: Toch hadden wij met Tau gewoon 5 jaar afgesloten. En na 1 jaar eruit gestapt wegens prolongatie. Dat werd geaccepteerd. En hij is echt niet meer verzekerd hoor.
Niet vanwege de prolongatie maar wegens wijzigingen in de polisvoorwaardes, als de voorwaardes hetzelfde blijven mag je niet stoppen...
Senta schreef: en dan wijzigen ze de voorwaardens weer, waarom zou je je daar dan nu al zorgen om gaan maken?
Ja dat kan. Maar ik leef in het hier en nu en dan moet ik beslissingen nemen met dingen die NU gelden en wat nu bij Petplan geld daar ben ik not amused over.
Neem nou vandaar Proteq heeft alles al netjes aangepast en bij Petplan staan nog steeds de ouder voorwaarden e.d. op de site, hadden ze makkelijk kunnen automatiseren. Kortom slechte communicatie wat dat allemaal betreft in mijn ogen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door