Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Dreetje schreef: di 24 mar 2020, 18:13 Schrijnend wat m’n moeder van 80 mee moet maken.
Ze is vanmiddag op de fiets naar het verpleeghuis gegaan waar haar tweelingzus woont en ze hebben even naar elkaar gezwaaid. Ze was zo verdrietig en ik kan niet zomaar naar haar toe.
Ik zit ook even een potje te janken....
Ach nee :'( :'( :'(

Laat je tranen maar even lopen :-* . Dit is ook super verdrietig :'( :-*

Een hele dikke virtuele knuffel!
Door sam28
Dreetje schreef:Schrijnend wat m’n moeder van 80 mee moet maken.
Ze is vanmiddag op de fiets naar het verpleeghuis gegaan waar haar tweelingzus woont en ze hebben even naar elkaar gezwaaid. Ze was zo verdrietig en ik kan niet zomaar naar haar toe.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Wat enorm verdrietig..
Door Kaela
Oh Dreetje, dat is echt heel akelig :'( , sterkte!

Siberienne, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik snap wel dat het je ontschoten was. Maar gelukkig heb je gister een heerlijke dag gehad met je geliefden en juist nu is dat het aller grootste cadeau wat er kan zijn.
Door eelke
Het zijn inderdaad moeilijke tijden.

Onze woonlocaties gaan ook dicht voor bezoek. Leg het maar eens uit aan een verstandelijk beperkt kind dat papa en mama niet komen :-\

Voor mij heeft het ook effect; mijn plan om in 1 dag te verhuizen met een club mensen kan ook niet doorgaan. Dus dat wordt niet verven van tevoren maar heen en weer rijden met een aanhanger (plan was een vrachtwagentje te huren). En een feestje op de dag van de sleutel en met iedereen proosten wordt m ook niet. En erger nog; de notaris heeft geen plan B, dus ik mag al blij zijn met überhaupt een sleuteloverdracht...

Gefeliciteerd Siberienne!
Door Siberienne
Dank allemaal voor de felicitaties.

We zijn weer een dagje verder. Blijf nog steeds heel hard duimen dat het niet zo door stijgt als vandaag was het was krapte alom in ons ziekenhuis. Het lijkt nog steeds een soort boze droom, alsof het niet echt is....
Door smulpaap
Dreetje schreef: di 24 mar 2020, 18:13 Schrijnend wat m’n moeder van 80 mee moet maken.
Triest he :'( :-X hier in de regio is beveiliging ingezet , om alle geëmotioneerde familieleden tegen te houden . Mensen stonden later huilend bij de hekken . Machteloosheid omdat je bv je dementerende partner niet meer mag bezoeken
Door smulpaap
Siberienne schreef: di 24 mar 2020, 21:31 Dank allemaal voor de felicitaties.

We zijn weer een dagje verder. Blijf nog steeds heel hard duimen dat het niet zo door stijgt als vandaag was het was krapte alom in ons ziekenhuis. Het lijkt nog steeds een soort boze droom, alsof het niet echt is....
Gefeliciteerd sibirienne , deze verjaardag zal je lang bij blijven denk ik :-*
pearlsofpassion schreef: di 24 mar 2020, 20:59 Oh zie! Hier wordt ik kwaad van he. >:(
Dat ouders hun kinderen niet mogen bezoeken! Daar kunnen toch uitzonderingen voor gemaakt worden of niet?
Er worden ook uitzonderingen gemaakt. Het beleid is 'nee, tenzij' Maar onze cliënten wonen met 7 andere cliënten op een woning. Tot gisteren werd bezoek van familie toegestaan. Maar het risico is te groot. En dat ís vreselijk, want leg maar eens uit. Maar het risico is te groot, voor alle cliënten op de woning, op het terrein. Ik werk met zeer ernstig meervoudig beperkte cliënten en ze zijn kwetsbaar. Heel héél kwetsbaar
Door Siberienne
Inge en Bono schreef: di 24 mar 2020, 21:47 Er worden ook uitzonderingen gemaakt. Het beleid is 'nee, tenzij' Maar onze cliënten wonen met 7 andere cliënten op een woning. Tot gisteren werd bezoek van familie toegestaan. Maar het risico is te groot. En dat ís vreselijk, want leg maar eens uit. Maar het risico is te groot, voor alle cliënten op de woning, op het terrein. Ik werk met zeer ernstig meervoudig beperkte cliënten en ze zijn kwetsbaar. Heel héél kwetsbaar
ja hele moeilijke beslissingen dit maar wel wijs om je cliënten zo te beschermen. Jullie ook sterkte als verzorgenden daar.
Door Kaio
Heel verdrietig allemaal van die verzorgingshuizen ed. Maar goed het wordt alles gedaan om de kans op besmetting te verkleinen. Hopelijk is het dan met deze aanpak van kortste duur . Sterkte voor iedereen die hiermee te maken heeft :bigarmhug:
Lizzy schreef:In Italië zijn gisteren meer dan 700 mensen overleden... Helpt die lockdown dan ook gewoon geen moer?
Sinds wanneer is Italië in lockdown? 2 weken , 3 weken? Ik weet het niet precies meer. Maar dan kunnen dit al mensen zijn die al ziek waren toen de maatregel werd ingevoerd. En of al in het ziekenhuis lagen. En niet te vergeten dat de ziekenhuizen al overbelast waren voor de lcockdown.
Dan zou het nog net te vroeg zijn om iets te zeggen maar wel zou het de komende 2 weken beter moeten gaan. Hopelijk
Door pluk
Lizzy schreef:In Italië zijn gisteren meer dan 700 mensen overleden... Helpt die lockdown dan ook gewoon geen moer?
De eerste lockdown in februari was maar een paar dorpjes met iets van 55.000 inwoners.
De lockdown van Noord Italië werd 8 maart bekend en ging 9 maart in. Waardoor vervolgens massa's mensen nog konden reizen naar andere plaatsen. De rest van het land ging 10 maart in lockdown. Dus nu 15 dagen geleden, lezende hoe lang incubatietijd is en dat mensen ook nog enige weken ziek zijn duurt t dus even voor je effect ziet.
Op 10 maart waren er helaas al honderden doden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door