pearlsofpassion schreef: ↑ma 19 apr 2021, 16:45 Ja, maar dan moet je wel bedenken dat je daar wel eerst corona voor moet krijgen. Niet dat die kans niet reëel, uiteraard wel,maar een zekerheid is het niet. En er zal vast ook nog een leeftijdcorrelatie zijn bij de kans op deze tromboses in geval van Corona...Er is voor zover ik weet op basis van de tot nu toe beschikbare literatuur geen correlatie tussen de leeftijd en de kans op trombose als complicatie bij een ernstig beloop. Er lijkt wel een correlatie tussen geslacht (meer mannen dan vrouwen), gewicht en comorbiditeit en de kans op een zeer ernstig beloop, inclusief tromboses.
Waardoor het nog steeds leeftijdsgebonden is waar de kans op het ene groter wordt dan het andere. Niet zo evident allemaal uit wat algemene cijfers af te leiden.
Wat ik wel weet is dat met name in deze derde golf de gemiddelde leeftijd van de mensen die besmet raken en op de ICU terechtkomen lager is dan in vooral de eerste en in mindere mate de tweede golf.
Wat ik met je opmerking aan moet betreffende het eerst moeten krijgen van Corona voordat je kans krijgt op deze complicatie weet ik eigenlijk niet goed. Dat geldt namelijk net zo goed voor de kans op het krijgen van trombose na vaccinatie: daarvoor moet je natuurlijk wel eerst gevaccineerd worden.
Het gaat mijn inziens om het vergelijken van de kans ná vaccinatie versus de kans ná besmetting.
En je kunt altijd nog weigeren om je te laten vaccineren. Je kunt echter niet tegen het virus zeggen: ik wil jou niet. Je kunt hooguit je best doen om die kans tot een minimum te beperken, maar dan nog: een ander kan het zomaar bij je afleveren.