Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Dank je voor de tip. Dat hebben we gedaan. Heb er weinig hoop op dat het helpt, maar wie weet. Ik heb ook al haar vaccinatie verzet, want zul je zien dat ze precies ziek is van de prikjes als ze komen mag. De mevrouw van de ggd zei ook, die vaccinatie komt wel, dit is eerst belangrijker.
Door Ronald
Kaela schreef: ma 31 jul 2023, 12:56 Ja 11 weken is lang wachten als er zoveel vermoeidheid speelt. Het komt door de wachttijd voor de anesthesie zeiden ze.
Is dit MCL? Heb je de verzekering al eens benaderd voor wachtlijstbemiddeling? Ik kon toen voor mijn oog pas na 3 maanden terecht in Leeuwarden. Of volgende week woensdag in Dokkum... Jullie kennende maakt het in zoveel uit als je een half uurtje in de auto moet zitten?

Huisarts kan soms ook een hefboom zijn hierin. De mijne heeft me toen geholpen met Dokkum.
Door Kaela
Ronald schreef: ma 31 jul 2023, 16:19 Is dit MCL? Heb je de verzekering al eens benaderd voor wachtlijstbemiddeling? Ik kon toen voor mijn oog pas na 3 maanden terecht in Leeuwarden. Of volgende week woensdag in Dokkum... Jullie kennende maakt het in zoveel uit als je een half uurtje in de auto moet zitten?

Huisarts kan soms ook een hefboom zijn hierin. De mijne heeft me toen geholpen met Dokkum.
Over een ander ziekenhuis heb ik helemaal niet nagedacht. Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad.

Hoe werkt dat dan? We zijn nu twee keer bij dezelfde arts geweest. Vindt zo’n arts dat niet vervelend als je opeens naar een ander gaat? (Dit was een van de eerste aardige en fijne artsen, vandaar dat ik daar aan denk) Kan je daarna wel weer gewoon in het mcl naar de kno arts?
Door Ronald
Kaela schreef: ma 31 jul 2023, 17:53 Over een ander ziekenhuis heb ik helemaal niet nagedacht. Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad.

Hoe werkt dat dan? We zijn nu twee keer bij dezelfde arts geweest. Vindt zo’n arts dat niet vervelend als je opeens naar een ander gaat? (Dit was een van de eerste aardige en fijne artsen, vandaar dat ik daar aan denk) Kan je daarna wel weer gewoon in het mcl naar de kno arts?
Net als dat je een second opinion kunt vragen bij een andere arts, kun je ook om wachtlijstbemiddeling vragen. Dit loopt over het algemeen via je zorgverzekeraar. Bij mij ging het dan met behulp van de huisarts. Ik heb toen gewoon met het ziekenhuis in Dokkum gebeld en het was eigenlijk binnen 10 minuten geregeld.
Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook niet meer bij de oogarts in het MCL ben geweest. Vooral omdat de oogarts in Dokkum een heel fijn mens is.

Maar ik heb ook nooit meer wat gehoord van de oogarts in het MCL...
Door hannabelgje
Uiteindelijk is het goed gekomen met de airco en het werkt allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door dinky89
Fijn dat het toch goed is gekomen Hanna!

En ja Kaela, een oorontsteking is natuurlijk vooral enorm vervelend maar lijkt mij vreselijk je meisje met zo'n pijn te zien iedere keer naast de verstoorde nachtrust :-*
Door Sonja
pearlsofpassion schreef: ma 31 jul 2023, 07:44 Iets heel groot geven? Zodat ze't niet kan inslikken?
Uiteindelijk moet je voor wedstrijden en examens naar het maximaal toegestane formaat. Dit waren gewoon de standaard formaat voorwerpen. :-\
Door Sonja
yazzie schreef: ma 31 jul 2023, 12:55 @ Sonja: voorlopig even geen voorwerpen meer op het spoor (resetten). Vervolgens thuis in veilige/rustige/prikkelarme omgeving alleen leren kijken naar (één vast voorwerp, geen leer, dus totaal onbekend, nieuw voorwerp en zelf vasthouden, voorwerp zien maar niet aanraken/opnemen = voertje) en als tweede pas verwijzen van het voorwerp, daarna in de tuin, dan tijdens uitlaten op rustige locaties, dan na (nooit voor) het speuren op het speurveld, tot slot pas weer inbouwen op het spoor. Als je hond bekend is met de clicker, kan je die ook inzetten :) mits dat niet leidt tot teveel opwinding. Aanleren in rust is nu heel belangrijk, daarom met iets heel lekkers belonen ipv 'buit' als bal of ander spelelement. Mooiste is als je hond vooraf zelf de beloning mag kiezen, bijvoorbeeld een gedroogde snack, worst of gemalen kaas.

Misschien zit er voergeur aan het voorwerp, misschien heeft je hond moeite met het afgeven van speeltjes/spullen, teveel opwinding/stress maar voorwerpen doorslikken is verre van veilig dus die kans moet je hem/haar niet als in nooit meer geven.

Ombuigen van apporteren naar verwijzen is makkelijker dan andersom. ;) Leuke uitdaging! :) ::) Succes. Puur uit nieuwsgierigheid: waarom hebben jullie gekozen voor apporteren ipv verwijzen? Ik ben niet tegen apporteren hoor, integendeel, vind het mooier dan verwijzen en kan voor bepaalde type hond ook beter passen dan verwijzen. Maar verwijzen is eenvoudiger aan te leren, kost bijna altijd minder puntaftrek. Maar één van mijn vijf speurhonden (IGP/speurhond/lawinehond) apporteerde alles; de andere vier waren daar minder of net niet geschikt voor en verwezen. Ik heb het op mijn eerste hond na (toen wist ik niets) altijd geleerd buiten het spoor om en pas als de hond wist wat de bedoeling was op het spoor zelf geïntroduceerd. Speuren was 30 jaar lang mijn grote passie. Helaas gaat dat lichamelijk niet meer :'( maar meedenken kan nog wel.
Dankjewel voor het meedenken!
Wij hadden ook al bedacht om vanaf nu maar even zonder voorwerpen te speuren, maar dan komt natuurlijk wel de vraag hoe en wanneer je die voorwerpen dan weer introduceert. Dus ik ga samen met de meneer eens naar jouw tips kijken.
Ik heb met mijn vorige honden ook altijd verwijzen gedaan en met Guapa was ik ook daarmee begonnen, maar ze had weinig interesse in de voorwerpen en was geneigd ze te overlopen terwijl ze verder wel netjes speurt. De trainer waar de meneer nu bij traint heeft daarop geopperd om het eens met apporteren te proberen in de hoop dat ze daar wat enthousiaster over is. En dat werkte op zich goed. Totdat ze dit ging doen. :-X
Ik ben destijds begonnen haar te trainen met de clicker, maar ik heb dat vervangen door een click-woord omdat er op de club heel veel met clickers gewerkt werd en Guapa op de clickers van anderen ging reageren. We kunnen dus het klikwoord inzetten voor deze training. Ik denk dat dat hier in de woonkamer niet voor teveel prikkels zal zorgen. Op de hondenclub weet ik het zo net nog niet.
Het is sowieso een hond die best prikkelgevoelig is en ze had in het verleden ook wel eens vaker problemen met het afgeven van balletjes. Met pakwerk lost ze verder gelukkig wel netjes. Maar het is en blijft gewoon een uitdaging om met deze hond te trainen. ::) :biggrin2:
Door Kaela
Ronald schreef: ma 31 jul 2023, 18:18 Net als dat je een second opinion kunt vragen bij een andere arts, kun je ook om wachtlijstbemiddeling vragen. Dit loopt over het algemeen via je zorgverzekeraar. Bij mij ging het dan met behulp van de huisarts. Ik heb toen gewoon met het ziekenhuis in Dokkum gebeld en het was eigenlijk binnen 10 minuten geregeld.
Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook niet meer bij de oogarts in het MCL ben geweest. Vooral omdat de oogarts in Dokkum een heel fijn mens is.

Maar ik heb ook nooit meer wat gehoord van de oogarts in het MCL...
Ook al is elf weken wachten super lang, ik wil wel echt heel graag deze arts houden. We hebben zoveel nare artsen gehad en deze is echt heel fijn. Lief voor Nina en behandeld ons als weldenkende, verstandige ouders. Dat vind ik echt heel wat waard.

Volgende week moeten we naar een nieuwe kinderarts. Die waar we zo mee te stellen hebben gehad heeft geen contractverlenging gehad. Nu ben ik super blij dat het afbouwen van de maagmedicatie al heel goed gaat, want ik krijg alweer helemaal de zenuwen van een nieuwe arts.
Door eelke
Kaela schreef: di 01 aug 2023, 06:24 Ook al is elf weken wachten super lang, ik wil wel echt heel graag deze arts houden. We hebben zoveel nare artsen gehad en deze is echt heel fijn. Lief voor Nina en behandeld ons als weldenkende, verstandige ouders. Dat vind ik echt heel wat waard.

Volgende week moeten we naar een nieuwe kinderarts. Die waar we zo mee te stellen hebben gehad heeft geen contractverlenging gehad. Nu ben ik super blij dat het afbouwen van de maagmedicatie al heel goed gaat, want ik krijg alweer helemaal de zenuwen van een nieuwe arts.
Je verzekering bellen, vragen naar de wachtlijstbemiddeling, en deze vragen stellen. Die zullen je er vast een goed antwoord op kunnen geven.
Door pearlsofpassion
Her giet alweer! Dat blijft maar duren. >:( :-\
Er is al meer dan het dubbele van een normale maandhoeveeldheid gevallen en tis nog niet gedaan. Ze geven nog een volle week regen. :(
Tis om moedeloos van te worden.
Ik laat me normaal niet naar binnen jagen door een buitje, maar deze hoosbuien zijn er echt over en ik ben het zo zo zat!

De tuin is het ook beu. Al die modder, midden in de zomer nota bene.
Mn watermeloenen heb ik kunnen uittrekken, die waren beschimmel, komkommer begint te bezwijken aan de meeldauw en ik kan alleen maar hopen dat de tomaten het gaan redden. Die zijn net aan het rijpen ( tergend langzaam uiteraard, zonder zon), en daardoor kwetsbaar. De courgette en pompoenen maken al weken geen vrouwelijke bloemen aan en de rest verzuipt zowat. Ik had niet veel moestuin dit jaar, maar met zo'n weer dit jaar is het helemaal hopeloos. Van een vreselijk koud voorjaar waardoor ik maar heel laat kon zaaien, overgaan in wekenlang hittegolf en droogte en dan weer verzuipen. Hoe moet zo'n plant daarin groeien?
Door hannabelgje
Nadat ze maandag de airco hebben geïnstalleerd is vandaag het plafond naar beneden gekomen in de woonkamer.
Geen idee wat we daarmee moeten.....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Ronald
Kanonne! Dat zijn geen grappige dingen, Hanna!

De vraag is natuurlijk of de aanleg van de airco de oorzaak is, of dat er al een zwakke plek zat (eerdere lekkage misschien?)... In elk geval sterkte hiermee!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door