Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Sonja schreef: Op die van mij staat 1A Pharma Matrix. Zijn vrij kleine, doorzichtige pleistertjes. Ik plak er 2 van 12 mg. Die blijven redelijk plakken, al gaan na een dag of 2 de randjes wel een beetje wijken.

Ik hoop echt dat dit medicatieplan goed gaat werken voor jou. Wel heel fijn dat je huisarts goed meedenkt.
Dat zijn inderdaad andere. Die lieten bij mij na een halve dag los, ook als ik er vanalles overheen plakte. Maar ik heb ook een rare huid.
Superfijn dat het bij jou helpt. Afbeelding
Door pearlsofpassion
1 kg konijnnier geportioneerd. :-\ :-X
IMG_20230614_203209.jpg
IMG_20230614_203209.jpg (2.51 MiB) 1411 keer bekeken
IMG_20230614_203247.jpg
IMG_20230614_203247.jpg (2.59 MiB) 1411 keer bekeken
En dan heb ik er nog niet eens echt alle vet af gedaan...
Door pike
Tja de tijden dat Ramzes met schone niertjes uit België kwam aanrijden zijn echt verleden tijd. Ik koop ze niet meer, is mij te veel geld weggooien.
Door pearlsofpassion
Ja, dat wist ik al.
Die kwamen van Tamara.
Nergens anders zo gezien.
Maar dit vind ik toch steeds erger worden. :-[ Gelukkig zitten ze ook vaak nog in de karkassen, daar haal ik ze dan ook uit om ze als nier te portioneren.

En was is het alternatief? Aan lamsnier is hier ook niet te raken. Dat haal ik soms wel eens als ik ergens ben waar ze dat wel hebben. En rundernier weiger ik te voeren. Als ze het al zouden willen eten. Ik denk dat ik ongeveer half lam half konijnnier voer.

Pffff, het steekt gewoon telkens weer als ik zo'n zakje open maak.
Door smulpaap
pearlsofpassion schreef: za 17 jun 2023, 21:01 Ja, dat wist ik al.
Die kwamen van Tamara.
Nergens anders zo gezien.
Maar dit vind ik toch steeds erger worden. :-[ Gelukkig zitten ze ook vaak nog in de karkassen, daar haal ik ze dan ook uit om ze als nier te portioneren.

En was is het alternatief? Aan lamsnier is hier ook niet te raken. Dat haal ik soms wel eens als ik ergens ben waar ze dat wel hebben. En rundernier weiger ik te voeren. Als ze het al zouden willen eten. Ik denk dat ik ongeveer half lam half konijnnier voer.

Pffff, het steekt gewoon telkens weer als ik zo'n zakje open maak.
Die konijnennieren zijn altijd al baggervet geweest
Toen ik begon met barf , in 2009 heb ik eens een kilo gekocht . Meer dan de helft ging de kliko in
Dure grap
Door Charlie Angel
Ik ben voorzichtig positief. De pleisters plak ik niet meer en ik slik nu de methadon. Ik heb wel bijwerkingen zoals duf, duizelig en misselijk, maar ik heb geen last van die heftige spier spasmen! De dosis is sinds vandaag weer verhoogd omdat het nog niet genoeg deed voor de pijn, dus dat is weer even afwachten. De huisarts belt wekelijks en blijft dat voorlopig ook doen. Echt heel fijn. Ik vind het wel echt een heftig middel, maar er moest iets nu die pleisters niet meer leverbaar zijn. We doen het opbouwen echt rustig, want qua stapelen is het een apart middel. Maar voor nu ben ik al heel blij.
Wel ben ik mijn grenzen ver voorbij, ik ben van de week ook flauwgevallen, dit is lang geleden en de huisarts ziet dit toch echt als een sterk teken van mijn lichaam. Maar ja.
Door Cathelijn
Fijn dat je er blij mee kunt zijn en positieve effecten merkt. Hopelijk trekt het nog wat bij qua bijwerkingen en gaat het nog beter werken!
Door dinky89
Fijn dat je geen last hebt van de heftige spierspasmen die je eerder had. Hopelijk vind je een dosering waar je het goed op doet!
Door Ronald
Fijn dat er een soort van oplossing gevonden is. Ik ben ook blij dat de spierspasmen weg zijn.
Door Sonja
Charlie Angel schreef: vr 30 jun 2023, 17:59 Ik ben voorzichtig positief. De pleisters plak ik niet meer en ik slik nu de methadon. Ik heb wel bijwerkingen zoals duf, duizelig en misselijk, maar ik heb geen last van die heftige spier spasmen! De dosis is sinds vandaag weer verhoogd omdat het nog niet genoeg deed voor de pijn, dus dat is weer even afwachten. De huisarts belt wekelijks en blijft dat voorlopig ook doen. Echt heel fijn. Ik vind het wel echt een heftig middel, maar er moest iets nu die pleisters niet meer leverbaar zijn. We doen het opbouwen echt rustig, want qua stapelen is het een apart middel. Maar voor nu ben ik al heel blij.
Wel ben ik mijn grenzen ver voorbij, ik ben van de week ook flauwgevallen, dit is lang geleden en de huisarts ziet dit toch echt als een sterk teken van mijn lichaam. Maar ja.
Fijn dat het tot zover goed gaat op de methadon! Ik heb het in het verleden ook geslikt en niet eens in een hoge dosis, maar ik ging er niet goed op. Ik ging dubbel zien en daar werd ik dan ook weer misselijk van. Autorijden kon ik niet en zelfs met iemand meerijden was naar. Ik zat dan altijd met mijn ogen dicht, want anders werd ik helemaal kriegel van de voorbijflitsende auto's waarvan het net was of ze recht op me af kwamen rijden in plaats van dat ze passeerden.
Door Ina
Ik heb toch zoveel bewondering voor jullie (pijn-)patienten :flowers:

Ik heb geen al te fijn lijf, maar kan daar met een beetje managen en af en toe een pilletje prima mee functioneren....., en schaam me dan kapot als ik jullie ellende lees, terwijl ik de boel soms verfoei omdat dingen niet gaan zoals ik wil.

Het is toch te zot voor woorden dat er zo'n vreselijk tekort is qua medicatie of dat er (om een paar rotcenten) dingen niet geleverd mogen worden van je verzekering ..... "want er is een goedkopere versie met dezelfde werkzame stof" >:(
Ja, dat is (normaal gesproken) prima voor een paracetamolletje of eigenlijk elk medicijn.....ALS de patient er ook hetzelfde op reageert als op het origineel.

Ik ga geen hele tirade houden, maar ik voel jullie frustratie en vermoeidheid door het scherm heen.......dus van mij voor jullie.....een hele dikke knuffel :bigarmhug: ....gewoon omdat jullie hem verdienen :)
Door - pien -
Ik had mijn keuken-carrousel-kast een beetje gemold, ivm met een kommetje wat was gevallen waardoor de boel vastliep ::) , en nu sluit het ene deurtje niet meer aan...ik had het frontje er met geweld afgesloopt en nu lukt het niet meer om het deurtje aan te laten sluiten hoe ik ook schroef, ivm dat het een oud systeem is (24 jaar) is er online niks meer te vinden.
Een rondje bellen levert niks op, anders dan 'daar komt een monteur niet voor' dus ik ga het weer zelluf proberen :P

En Joepie was vorige maandag ziek geworden, maagslijmvliesontsteking, hij liep krom van de pijn, gelukkig was hij de volgende ochtend weer het ventje, met Omeprazol en zo nodig Buscopan.
Hij krijgt nu kuipjes prut/natvoer, éen Omeprazol 's morgens, en elke 2 uur krijgt hij een kleine portie, anders is de kans heel groot dat het er weer uit komt :-\
Door Sonja
Stomme nierdrains! :(
De mussen vallen dood van het dak, iedereen zoekt verkoeling in de zee of het zwembad. En ik ben nooit een grote zwemliefhebber geweest, maar nu ik dankzij die dingen niet mag zwemmen mis ik dat met dit weer toch wel. :(
Door MillyMol
Ik heb verdorie weer een polsfractuur opgelopen :-\ >:(
Nu was de linker kant aan de beurt. Ik viel niet eens, maar verloor mijn evenwicht op een wat ongelijke en gladde ondergrond van stro in de tuin van de buurvrouw - ik denk dat er wat pas neergelegd stro verschoof onder mijn voet waardoor ik uit balans werd gebracht - probeerde mezelf op te vangen en ik hoorde een “krak”. Toen ik misselijk werd was het wel duidelijk.

Dit is de tweede fractuur in een jaar, dus als dit genezen is dan ga ik een afspraak maken voor een dexa scan. Ik vermoed dat er sprake is van osteoporose.

Het is gelukkig wel een “mooie” rechte fractuur en er hoefde niks gereponeerd te worden, dus dat beschouw ik dan maar als een meevaller.

Het is alweer twee weken geleden, dus over vier weken mag het er hopelijk weer af. Nadeel is dat ik linkshandig ben, dus er komt niet veel uit mijn handen, om maar eens wat grappigs te zeggen. ;)

En ondertussen worstel ik met een machine waarin kippeneieren worden uitgebroed. Ik zoek het kippen topic even op om er daar uitgebreid over te rapporteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door