Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Anne in Zweden schreef: ↑do 18 mar 2021, 15:32 Vandaag had mijn prachtige meisje twaalf moeten worden... Helaas hebben we elf dagen geleden plotseling afscheid van haar moeten nemen.Ohw lieve AnneZe was zo lief, zo mooi, zo zacht, zo knuffelig... Het doet zo'n pijn dat ze er niet meer is.
![]()
Laika met uitzicht (3).JPG
Anne in Zweden schreef: ↑vr 19 mar 2021, 01:15 Dank allemaal voor de knuffels; ik kon ze goed gebruiken vandaag.Omdat je ze niet missen wilt. Het gevoel is zo herkenbaar. Het komt omdat je de keuze hebt gemaakt op basis van het belang van Laika en je verstandelijke kennis van haar prognose. Maar je hart zegt dat ze nog bij je had moeten zijn, dat er misschien nog een medicijn was wat je had kunnen proberen. De hoop fluistert je in dat een paar dagen langer wachten haar misschien beter had gemaakt. Je weet dat het niet zo is. Vertrouw op je liefde voor haar, dat heeft mij ontzettend geholpen om dit gevoel wat te laten slijten![]()
Hebben jullie dat nou ook (gehad), dat je weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor je geliefde dier maar dat je desondanks het gevoel hebt dat je bent tekortgeschoten? Dat je te vroeg hebt opgegeven? Ik weet honderd procent zeker dat dat niet zo is, en ik denk dat voor iedereen hier geldt dat we dat weten van onszelf, maar waarom houden we toch dat knagende gevoel dat we meer hadden moeten proberen te doen?
Anne in Zweden schreef: ↑vr 19 mar 2021, 01:15 Dank allemaal voor de knuffels; ik kon ze goed gebruiken vandaag.Ja. Bij de honden, bij mijn vader. Het is gewoon moeilijk om te accepteren dat je het leven niet in de hand hebt. Dat alle moeite die je doet om ze zo lang mogelijk bij je te houden, toch ineens vergeefs kan blijken. En dat doet zeer.![]()
Hebben jullie dat nou ook (gehad), dat je weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor je geliefde dier maar dat je desondanks het gevoel hebt dat je bent tekortgeschoten? Dat je te vroeg hebt opgegeven? Ik weet honderd procent zeker dat dat niet zo is, en ik denk dat voor iedereen hier geldt dat we dat weten van onszelf, maar waarom houden we toch dat knagende gevoel dat we meer hadden moeten proberen te doen?
Kaela schreef: ↑vr 19 mar 2021, 05:59 Omdat je ze niet missen wilt. Het gevoel is zo herkenbaar. Het komt omdat je de keuze hebt gemaakt op basis van het belang van Laika en je verstandelijke kennis van haar prognose. Maar je hart zegt dat ze nog bij je had moeten zijn, dat er misschien nog een medicijn was wat je had kunnen proberen. De hoop fluistert je in dat een paar dagen langer wachten haar misschien beter had gemaakt. Je weet dat het niet zo is. Vertrouw op je liefde voor haar, dat heeft mij ontzettend geholpen om dit gevoel wat te laten slijtenDat dus . Ik ben zelf iemand van liever twee weken te vroeg , dan een uur te laat![]()
Lizzy schreef: ↑wo 17 mar 2021, 16:49 Ook sterk, ik zie jou berichtje Sam, moest even nadenken, schakel door naar facebook en zie (echt waar!) zonder te scrollen direct dit staan:
Het slijt niet
Het verdriet
Het slijt in
Tot niemand het nog ziet
Het slijt niet
Het gemis
Het slijt in
Omdat het er vaak nog is
Het slijt niet
Het gaat niet voorbij
Het slijt in
Tot herinneringen diep in mij
Hoe toepasselijk.
Ik heb al weer een tijdje (weekje of twee) een terugval. Het gemis en het verdriet is er altijd maar ik had wat leuks om naar uit te kijken dus dat gaf afleiding. Dat ging niet door en sindsdien is het weer huilen-met-de-pet-op. Ik probeer er nu wat vrede mee te krijgen middels een soort meditatie/mindfulness. Mocht het helpen laat ik het je weten Sam
![]()
Eef+Stippels schreef: ↑vr 19 mar 2021, 16:52![]()
![]()
![]()
Dan hoor ik het ook graag...![]()
Anne in Zweden schreef:Dank allemaal voor de knuffels; ik kon ze goed gebruiken vandaag.Wat een prachtige foto van Laika![]()
Eef+Stippels schreef: ↑vr 19 mar 2021, 17:07 Wat een prachtige foto van LaikaIk denk dat we dat allemaal wel hebben, die gedachtes. Bij elke verlies. Maakt ons menselijk toch? Soms zou ik willen dat ik iets meer honds was, die hebben dat niet, denk ik zomaar, spijt achteraf...![]()
![]()
Ik heb eigenlijk meer het gevoel dat ik tijdens hun leven tekort ben geschoten![]()
Dat ik nu achteraf dingen bedenk die ik (anders) had willen doen.
Ik mis Xindy verschrikkelijk![]()
Ze hield zo van mooi weer en had een hekel aan regen en kou. En nu de lente eraan komt doet het extra pijn dat ze die niet gehaald heeft.
Wat dat betreft had ik haar misschien voor de winter moeten laten gaan, maar ik kon (en kan) haar niet missen![]()