Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vandaag paksoy, bietjes, rucola worteltjes koolrabi meegebracht. Andijvie, chinese kool en postelein moet er ook af. Niet tegenaan te eten.
Ik ben nu veel aardbeien aan het rooien, daarna nog het een en ander zaaien. Ik blijk maar 1 courgette plant te hebben. Maar daar zijn er al 3 afgekomen. De rest is pompoen in allerlei soorten. De eerste komkommer is er af g. Gisteren in Duitsland een plant uit een uitverkoopbak vol snackpaprika's meegenomen. Stond er ook op. Ik neem een hap, zijn het jalapenos. Hete verrassing.
Nou met de aardbeien moet ik het ook maar anders aanpakken dit jaar. Ik heb een handvol hele mooie lekkere gehad en nu alleen nog maar mini's (formaatje rode bes). ??? Die in de volle grond doet het dan wel weer oke, maar die in de bakken doen het minder. Heel veel blad en wel veel bloemen, maar miniscule aardbeitjes die in no-time uitdrogen en niet eetbaar zijn. Wat doe ik verkeerd.. ;D

De frambozen gaan wel als een tierelier, vorig jaar hadden we 3 bloeiende struiken, nu geloof ik 5/6 en ze worden ook ineens een heel stuk groter. Dus die schuif ik de vriezer maar in voor de winter.
Paprika doet het hier nog niet zo maar groeit al wel (de plant dan). Spruitjes, rode kool en aardappel gaan heel hard. Pastinaak groeit ook goed en 2 van de 4 preien zijn ook al best groot. De rode kool is al zo groot als in de winkel maar ik lees overal pas oogsten in oktober?
Vandaag oa de aalbessen geplukt. We hebben maar 1 struik, maar de oogst was enorm. Bijna 6 grote vergieten vol. Ze zijn heerlijk zoet en sappig. De komkommers doen het geweldig. Al zeker 10 stuks geoogst en er hangen er nog wel 30 aan.  De meloen gaat minder goed. Wel veel bloemen, maar slechts 2 meloentjes. We hebben dus maar even geholpen met de bevruchting, hopelijk heeft dat resultaat. De aardbeien gaan ook maar door. We hebben verschillende rassen, vroege en late. We kunnen dus lang oogsten
HELP!!!!!
Mijn pompoenen groeien als onkruid, bloemen in promotie...
Maar helaas heb ik 1 groot probleem...
De pompoentjes worden niet groter dan een pingpongbal om dan al te gaan rotten...
Wat doe ik mis???
ik dacht eerst dat het was van op de grond te liggen (moet nog stro halen om er onder te gooien) maar ook de pompoentjes die in de lucht hangen rotten :'(
Zijn ze goed bevrucht? Als courgettes (is familie) niet of niet goed bevrucht worden, krijg je rottende vruchten al in het beginstadium.
Als je weinig hommels en bijen in de tuin hebt, kan je ook zelf met een kwastje de boel bestuiven.
koekje schreef: Zijn ze goed bevrucht? Als courgettes (is familie) niet of niet goed bevrucht worden, krijg je rottende vruchten al in het beginstadium.
Als je weinig hommels en bijen in de tuin hebt, kan je ook zelf met een kwastje de boel bestuiven.
Ik heb een hele boel beestjes in de tuin, nu een tijd geleden lagen er onder onze boom allemaal dode hommels :s
ik weet niet of het ene met het andere te maken heeft :s
koekje schreef: Torren etc zijn leuk, maar je hebt echt hommels/bijen nodig voor de bestuiving.
Tuin zit vol bijen, hommels, wespen, en iets wat ik niet ken.fijn vliegend beestje met een vuurrood lijfje.
En de rest doet het allemaal wel goed dus ik denk dat dat wel goed zit.
Och ja we zien wel...
Moestuin doet nu gewoon zijn seizoen uit en word dan van plaats veranderd wegens te klein :p
De buren van mijn moestuintje laten hun frambozen gewoon hangen en doen er niets mee. Gisteren alles wat min of meer in mijn tuin hing meegenomen. Ik kon het niet meer aanzien. Al die lekkere frambozen, die wegrotten.
De fruitoogst is gigantisch dit jaar. We hebben al zes grote potten kersen op sap, 13 potjes kersenjam, 4 potten rode bessenjam (je ziet nog niet eens aan de struik dat er bessen geplukt zijn) en 4 potjes kruisbessen jam. Morgen gaan de laatste kersen uit de boom. Nog even verzinnen wat we daar nog mee gaan doen.
hannabelgje schreef: De fruitoogst is gigantisch dit jaar. We hebben al zes grote potten kersen op sap, 13 potjes kersenjam, 4 potten rode bessenjam (je ziet nog niet eens aan de struik dat er bessen geplukt zijn) en 4 potjes kruisbessen jam. Morgen gaan de laatste kersen uit de boom. Nog even verzinnen wat we daar nog mee gaan doen.
kersen door yoghurt en dan invriezen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door