Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sonja
hannabelgje schreef: za 22 apr 2023, 14:15 Das een goeie. Lol. Gisteravond hebben we haar maar mee op de bank gepakt. Moet iets hè tot we een nieuw huisje voor haar hebben. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Mooie bank hoor! Kun je lekker op hangen, desgewenst met Corgi. ::)
Door hannabelgje
De corgi heeft er even op gelegen maar kan er zelf niet op en af.

Door pearlsofpassion
Ik vermoedde al dat dat het probleem was.. Ze is ook geen 2 meer he.
Extra poefje zoeken als opstap?
Of vind je toch nog een plekje op de vloer voor haar?

Knappe bank hoor..
Gezellig.
Door pike
:biggrin2:
545FD0AA-E031-449A-9601-35169BF3C8BC.jpeg
545FD0AA-E031-449A-9601-35169BF3C8BC.jpeg (147.63 KiB) 805 keer bekeken
Door hannabelgje
Ik had een trapje bij de bank maar dat lukt haar ook niet meer.

Door rosmin
Mijn oudje Roxy , nu 15,4 jr. gaat langzaam achteruit :-[
Heb net een nieuwe knobbel gevoeld in haar buik/liesstreek;
lymfklieren nog ok, voor zover ik dit kan voelen..
Door Sonja
rosmin schreef: ma 24 apr 2023, 19:25 Mijn oudje Roxy , nu 15,4 jr. gaat langzaam achteruit :-[
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Altijd naar, zorgelijk en confronterend als je dat soort dingen voelt bij je ouwetje. :(
Hopelijk is het niks bijzonders en gewoon een ouwehondenbult.
Door smulpaap
rosmin schreef: ma 24 apr 2023, 19:25 Mijn oudje Roxy , nu 15,4 jr. gaat langzaam achteruit :-[
Ja . Je weet ze is oud . En elke maand is een cadeautje . Maar dit is altijd zo naar en confronterend . Dikke knuf :-*
Door pearlsofpassion
Dat is zo.

Ik heb het met Cuzco nu ook.
Vecht al zijn hele leven tegen overgewicht. We zochten de balans tussen gelukkige kat en relatief gezond gewicht.
Maar dat z'n gewrichten zouden afzien, dat wisten we op voorhand. En dat blijkt ook, de laatste jaren wordt bewegen steeds moeilijker.
Dus toen hij de laatste tijd toch nog wat gewicht leek te verliezen, was dat mooi voor z'n gewrichten en z'n rug.
Alleen... Nu wordt hij plots zo ingevallen aan z'n achterhand. :-\ Heel z'n bespiering achteraan lijkt eraan. En weegt hij plots toch een kg minder dan voorheen. :o
Dus nu krijgt hij toch wat meer te eten. Maar nu ziet hij er echt oud uit. Dat is typisch oude katten, die ingevallen dijen, ook omdat oudere katten vaak nierfalen hebben.
Tis dat hij vorig jaar nog perfecte bloedwaarden had en hij ook niet meer drinkt of zo, anders zou ik meteen naar de DA vliegen. Nee, tis wss gebrek aan beweging en iets te veel afgevallen (alhoewel hij nog wel een laagje op z'n ribben heeft).
Maar zo merk je dus dat hij toch ouder wordt... :(
Dat is toch even confronterend.
Door rosmin
We zien iedere dag als een kadootje, en ik ben ontzettend blij dat ze deze leeftijd heeft en ze in haar doen en laten soms nog een jonge hond is en daarna weer stram op de beentjes staat. Maar plots zo'n harde knobbel voelen, dat is r*k,
het voelt niet als een ouderdomsknobbel helaas.
We gaan door met haar verwennen de komende tijd en iedere dag genieten van haar lieve, gekke koppie.
@ Pop
Hoe oud is Cuzco nu?
Als je het invallen dan zo sterk ziet, komt dat hard binnen bij je. Gelukkig waren zijn bloedwaarden goed. Hoop dat het extra eten Cuzco goed doet.
Door pearlsofpassion
Hij wordt deze zomer 14.
Niet erg oud voor een kat dus.
Ik hoop ook dat hij met wat extra voer wat minder invalt, maar hij beweegt al tijden maar weinig (Luis wil ook niet meer spelen) , dus het kan zijn dat het enkel rond z'n buik gaat zitten. Nu, hoe dan ook, minder dan 5kg moet hij niet wegen.
En in de zomer zal hij ook al meer in beweging komen.
Door rosmin
14 jaar vind ik toch al wel een hele leeftijd, maar nog niet hoog-bejaard ;)
Hoop dat de zomer Cuzco aanzet tot iets van beweging :-*
Door frodo quin
Het is zeker niet makkelijk als je hun einde eraan ziet komen, al is het daarom ook niet voor onmiddellijk.

Emma is nog een pup en als die zichzelf niet vergiftigd oid kan die wel nog even mee. Wolf wordt binnenkort 13, maar is nog even fit als toen hij twee was. Al heet hij natuurlijk een kleine aangeboren hartafwijking.

Met de ratten is het een ander paar mouwen. Vorig jaar heb ik er veel moeten afgeven, waaronder de eerste van de babygroep (5 ratjes die ongeveer even oud zijn en omwille van een moordzuchtige Ella een tijdje apart gezeten hebben). Kort na nieuwjaar volgde nummer twee en ze zijn intussen ook de 2,6 al voorbij. Eentje met niet opereerbare fistels en twee momenteel last hebben van hun luchtwegen door de verbouwingen.
Zeker toen de eerste van hen stierf kwam het heel hard binnen dat ik binnen niet al te lang afscheid van hen alle vijf moet nemen. Bovendien ben ik extreem close met dat 5tal.
Door sam28
Ik moet ff serieus klagen over mijn oor. :-\

2 weken geleden heb ik een buis in mijn trommelvlies gekregen. Ik had een klein buisje maar die verstopte steeds vanwege vocht. Nu moest deze grotere onder narcose geplaatst worden.
Ik werd wakker en had direct veel pijn, daar nog morfine voor gekregen waarop ik de recoveryverpleegkundige die de morfine kwam checken hoorde zeggen: "voor een buisje???!!!!". Ik was te gaar om te reageren maar het zit me wel dwars omdat ik me vaak een aansteller vind.. Maar goed, daar ging het niet om.
Ik kreeg steeds meer pijn en afgelopen/vorige week maandag heb ik de poli gebeld hiermee. Daar werd nog wat ingewikkeld gedaan want ja, gewoon ff afwachten. Maar omdat ik aandrong kreeg ik een plek op woensdag bij een vervanger (mijne was op vakantie).
Die KNO wist niet wat ze er mee aan moest, het buisje leek niet op de plek te zitten en er zat een laag bloed op mijn trommelvlies.
Ze heeft geprobeerd het buisje te pakken maar het zat vast ergens en deed teveel pijn. Ik heb een druppel gekregen en moet komende woensdag terug als mijn eigen KNO van vakantie terug is.
Nu is het zo dat er sinds gister bloed uit mijn oor komt. Dat lijkt me niet goed :-X
Het zat ook in mijn kussen en is helder rood. Niks ouds bij dus. Ik voel het nu ook nog lopen in mijn oor. Het zal niet veel zijn maar ik maak me er wel zorgen om.
Ik ben ook in dubio, morgen bellen of niet. Ze hebben me een extra plek gegeven bovenop het normale spreekuur op woensdag omdat hij verder ramvol zat en de urgentie ook bij de afsprakenbalie wel duidelijk was.
Ik maak me wel zorgen en ben gestopt met de druppel, ook omdat die nogal veel pijn doet bij het druppelen en ik heb het gevoel dat die het erger maakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door