Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

keetje schreef: Ik ben diep teleurgesteld. Gisterennacht zijn zowat al mijn kruisbessen spontaan van de struiken gevallen. Er hangen er nu nog wat aan maar als ik de struik aanraak vallen ze. "t chabomeisje vindt ze heerlijk dus het is geen verloren fruit maar ik had ze het liefst zelf geoogst. Ik snap er geen jota van. Iedere avond een gietertje water gegeven en toch,...het is een rode en een groene en ze staan in grote potten. Ze doen het er al jaren prima in, mega oogst en nu dit.  :'(
Hier lagen ze ook ineens op de grond (rode kruisbes).  ??? Die heb ik vanmorgen geraapt. Ik dacht dat het door de storm van gisteren kwam, maar misschien lagen ze er dan al wat langer. Zou kunnen want ik heb de laatste paar dagen niet echt goed gekeken.  :-\
Er zit nog wel wat aan, die gaan we maar snel plukken.
We maken er jam van, want ik vind ze los niet echt lekker.
Afbeelding

Tomaten tijd komt er aan.. vrijdag maar soep van gaan maken..

En komkommers pfff hij komt om de dag met ongeveer 5 A 6 komkommers aan, buren zijn blij..

Vandaag de laatste bloemkool opeten ( gelukkig).

Dozen vol met frambozen /erwten en peulen...
Alles doet het hier lekker hoor, valt weer niet tegenaan te eten. Vooral erg blij met de allereerste zelf geteelde piepers ooit zonder middeltjes en zonder ziekten. We schrokken alleen een beetje van de hoeveelheden. Maar we gaan grote kisten kopen en zand en hopen ze dan daar in te kunnen bewaren. We hebben een soort van inpandig balkon waar het nooit te warm en nooit te koud is. Een betere plek kunnen we niet verzinnen helaas.
Vorige week lekker 2 courgette's gegeten .Nu zitten er weer 6 aan,nog een paar dagen en dan kunnen ze geoogst worden.

De komkommer/augurk planten gaan het (door de warmte) nu goed doen.Voor de 2de keer radijs en rucola gezaait.Ysbergsla gaat goed,jammer dat er zoveel van gegeten wordt.Tomaten en cherry's zijn nog groen,dus die moeten nog even.De knofplant gaat nu een beetje bruin worden,dus nog even wachten voor het oogsten.
Heb al en paar weken geleden paprikazaadjes gezaait,maar voorlopig nog helemaal niks  :-\
Angelique schreef: Hier kunnen we erwten oogsten  :biggrin2:

Hoe weet je of zo,n pieper klaar is? Plantjes zien nog zo klein tov van die krengen van de buren die er veel later ingegaan zijn.
Over het algemeen zijn ze klaar als ze gebloeid hebben. Als je ze er dan meteen uithaalt heb je krieltjes, laat je ze langer zitten worden ze groter. Probeer gewoon een plant, als ze te klein zijn naar jou smaak dan laat je de rest nog wat langer staan.  :)
Zo gek, mijn aardappelplanten hebben nooit gebloeid maar begonnen geel te worden. Toen heb ik maar de boel uit de grond gehaald en eigenlijk had ik een prima oogst zonder bloemetjes. Ik snap dat niet.
worteltjes zijn op :'(
Uien blijven enorm klein, maar de smaak is des te meer :)
Courgetten die zijn vertrokken nu. Er staat bloem in, nu de courgette nog :)
Sla: mja die amerikaanse roodrand = onkruid tot groot plezier van Liza de kip, want ik krijg het niet tijdig opgegeten en er telkens soep van maken is het ook niet.
Boontjes: vrijdag de eerste boontjes gegeten, het waren er niet veel maar zo lekker!!!!
Tomaten buiten: staan wel wat tomaatjes op en nog heel wat bloem ook. Maar die zijn allemaal nog groen dus dat is nog wachten.
Pompoenen: de eerste pompoentjes staan er al op. Ook al 2 weg moeten halen omdat ze al aan het rotten waren (zaten weg achter mijn aardappelen in zak)
Aardappelen in zak: vorige week een zak omgekiept, maar veel opbrengst was het niet, een patatje of 6 en heel wat kleintjes, dus nog even geduld hebben dus daarvoor.
Maïs: die zie je groeien :) benieuwd of hij lekker is ook.
Bloemkolen: tja zorgenkindjes noem ik dat he... Blad met hopen, maar nergens een kool te vinden in heel dat bladerenpakket :s Gisteren ook een van de bloemkoolplanten uitgedaan want die zat op 2 dagen tijd vol gaten, dus die maar aan Liza gegeven.
Mijn kruidenbak: moet er nog peterselie zijn :p de kruiden doen het allemaal super, de basillicum begint nu ook op te komen :)
Aardbeien: zielig dit jaar... 3 volle exemplaren... Nu wel weer volop in bloei, dus hopen dat daar ook nog wat van voort komt.

In de serre gaat het ook zijn gangetje:
Komkommer: al 2 geoogst, er hangen er nog 2 aan en de volgende zitten denk ik al klaar.
Snackpaprika, hangt nog 1tje aan, maar de sukkelaar laat plots zijn bladeren hangen :'(
Grote paprika: hangt 1 vrucht aan maar nog groen
Watermeloen: als al die bloemen meloenen worden dan euhm gaan wij veel meloen eten :p
Tomaten: zelfde verhaal als buiten
Aubergine: er komt EINDELIJK bloem in...

Ik ga dit jaar niets meer herplanten in deze moestuin aangezien ik binnen dit en 2 weken aan de nieuwe tuinplanning start :)
Kennels krijgen een andere bestemming, moestuin en serre worden verhuisd, zwembad verhuisd.
Word weer gekkenwerk :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door