Jantina schreef: Hoe kan je aardappels bewaren tot de winter als je geen koele kelder hebt?In een kist met zand volgens mij. Gewoon soort van inkuilen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Jantina schreef: Hoe kan je aardappels bewaren tot de winter als je geen koele kelder hebt?In een kist met zand volgens mij. Gewoon soort van inkuilen.
keetje schreef: Ik ben diep teleurgesteld. Gisterennacht zijn zowat al mijn kruisbessen spontaan van de struiken gevallen. Er hangen er nu nog wat aan maar als ik de struik aanraak vallen ze. "t chabomeisje vindt ze heerlijk dus het is geen verloren fruit maar ik had ze het liefst zelf geoogst. Ik snap er geen jota van. Iedere avond een gietertje water gegeven en toch,...het is een rode en een groene en ze staan in grote potten. Ze doen het er al jaren prima in, mega oogst en nu dit.Hier lagen ze ook ineens op de grond (rode kruisbes). ??? Die heb ik vanmorgen geraapt. Ik dacht dat het door de storm van gisteren kwam, maar misschien lagen ze er dan al wat langer. Zou kunnen want ik heb de laatste paar dagen niet echt goed gekeken.![]()
Angelique schreef: Hier kunnen we erwten oogstenOver het algemeen zijn ze klaar als ze gebloeid hebben. Als je ze er dan meteen uithaalt heb je krieltjes, laat je ze langer zitten worden ze groter. Probeer gewoon een plant, als ze te klein zijn naar jou smaak dan laat je de rest nog wat langer staan.
Hoe weet je of zo,n pieper klaar is? Plantjes zien nog zo klein tov van die krengen van de buren die er veel later ingegaan zijn.