om te janken vind ik het

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Charlie Angel schreef: ↑di 14 mar 2023, 16:51 Ik wordt er echt een beetje gek van en stront chagerijnig. De pleisters zijn er nog immer niet, staat nu op eind maart, maar ja, dat kan nog wel weer veranderen. Die oxycodon helpt wel tegen de pijn, maar haalt niet de spierspasmes weg en ik wordt er enorm somber van, echt zwart zeg maar. Maar ik moet iets tegen de pijn.Echt een rotsituatie. Ik voel met je mee.
Gisteren moest ik weer halen bij de apotheek waar ik een preek krijg dat dit niet te lang gebruikt mag worden, maar ze hebben verdorie zelf geen alternatief. Ik blijf vriendelijk en leg de situatie weer netjes uit en ga weg met medicatie voor 1 week. Een paar dagen daarvoor had de apotheek ook al gebeld met hetzelfde en toen heb ik het ook weer uitgelegd. Voor herhaling moest ik bellen met de huisarts. Dus vandaag bel ik alvast ( ik werk ook gewoon en moet plannen wanneer ik het kan halen) assistente aan de lijn. Bitse reactie; Ja maar waarom belt u dan nu al, het is nu pas dinsdag en u heeft t/m zondag, dit moet per week bekeken worden. Ik weer vriendelijk de situatie uitgelegd en dat de huisarts zelf juist geen alternatieven meer ziet en het uitzitten is tot die pleisters er weer zijn. Nou ik ga het overleggen met de huisarts en nog een verder bits gemompel.
Ik snap dat ze het druk hebben, dat veel mensen niet de juiste medicatie kunnen krijgen. Maar ik ben ook een mens, ik blijf altijd vriendelijk en verwijt noch de apotheek nog de huisarts iets. Dan kan ik toch ook gewoon te woord worden gestaan? Ik ben wel de eerste die totaal niet blij is met dit middel. Ik zie zo zwart als wat maar heb geen zin om daar dan weer wat voor te krijgen want zo blijf je aan de gang. De diazepam die ik ernaast had om te kunnen slapen slik ik ook al niet want het is mij teveel.
Ook gebeld met mijn zorgverzekering, maar ook die kunnen hierin niets betekenen.
Ik ben zo ontzettend verdrietig en voel mij zo enorm eenzaam. Wekelijks moet ik mij verdedigen terwijl ik hier alles zelf niet om heb gevraagd, niet om de eds en niet om die oxycodon.
Sorry voor mijn klaagzang.
Charlie Angel schreef: ↑di 14 mar 2023, 22:46 De apotheek werkt daar in ieder geval niet aan mee.Aan de ene kant snap ik de apotheek omdat ze bang zijn dat de aanvoer dan niet gegarandeerd is (misschien, eventueel, in het ergste geval).
Ronald schreef:Wat een geweldig bericht, Angelique! Fijn dat de pleisters er nu wel zijn. En dat de apotheker gelijk ook zegt van "bestel maar vast bij".
Nu durf ik langzaam maar zeker te gaan denken aan een afspraak
Sonja schreef:O, wat fijn Angelique, dat je weer je eigen pleisters hebt! Slik je een hoge dosis oxycodon? Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden een hoge dosis met stapjes van 5 mg afgebouwd en dat ging eigenlijk heel goed. Geen last van ontwenningsverschijnselen gehad.Echt hè, gelukkig dat die andere arts toch nog een recept heeft uitgeschreven, ik hoop zo voor je dat je eens goed kan gaan slapen. Het is zo slopend om te weinig te slapen.
Ik heb intussen mijn oxycontin ook weer opgehaald. De arts van gisteren was het schijnbaar glad vergeten en was dan ook nog vandaag vrij.Maar gelukkig heeft een andere arts van de pijnpoli alsnog een recept doorgestuurd naar mijn apotheek. Ik zou toch zo blij zijn als ik eens een nacht normaal kon slapen. Dat is al in geen maanden meer gebeurd. Ik slaap steeds maximaal een uurtje of 4.
Gisteren hebben ze een pijnblokkade gezet. De pijn is er nog steeds, maar ik moet zeggen dat de scherpe randjes er wel af zijn. Alleen gaat nu mijn linkerbeen slepen als ik een paar minuten gelopen heb.Hopelijk trekt dat nog weg.
Charlie Angel schreef: ↑wo 15 mar 2023, 23:10 Echt hè, gelukkig dat die andere arts toch nog een recept heeft uitgeschreven, ik hoop zo voor je dat je eens goed kan gaan slapen. Het is zo slopend om te weinig te slapen.Ach, dat ben ik inmiddels wel gewend, dat niet alles normaal en in 1 x goed gaat.
Ik hoop inderdaad dat dat snel weg zal trekken, zo'n slepend been is ook niet fijn.
Jammer dat nooit eens iets normaal in 1keer goed kan. Alsof jij nog niet genoeg hebt doorgemaakt.
Ik stond op 40 mg Oxycodon per dag.