Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Sonja schreef: di 14 feb 2023, 22:28 Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat hielp niet echt en het lag ook zo weer naast mijn bed. :biggrin2: Ik leg er wel een warmwaterkruik tegenaan. Helpt iets, maar niet genoeg.
En de houding op mijn linkerzij is ook de houding waarin ik het minste pijn heb. Op mijn rechterzij wordt het nog erger. Op mijn rug slapen kan ik sowieso niet, dan schrik ik steeds wakker van mijn eigen gesnurk of van het feit dat ik vergeet adem te halen. :-\ Op mijn buik ligt stomatechnisch niet lekker. :-X
Maar ik mis wel ook het me gewoon even lekker om kunnen draaien om op de andere kant verder te slapen. Was al lastig met die stomme nierdrains, maar nu komt die pijn er ook nog eens bij.
Wat je nog zou kunnen proberen is een zwangerschapskussen, dat is een lang kussen, tussen je knieën maar ook met je arm op het kussen. Even wennen maar wel een neutrale houding voor je hele rug(en schouder, ik sliep in die houding met,ijs kapotte schouder(s). Er zijn verschillende vormen: https://slaapwijsheid.nl/slaapkamer/bes ... apskussen/

En verder lijkt het me een zenuw die ergens in de knel komt, misschien in de huid van je buik? Soms kan een lokale injectie helpen.
Door Kaela
Siberienne schreef: wo 15 feb 2023, 07:21 Wat je nog zou kunnen proberen is een zwangerschapskussen, dat is een lang kussen, tussen je knieën maar ook met je arm op het kussen. Even wennen maar wel een neutrale houding voor je hele rug(en schouder, ik sliep in die houding met,ijs kapotte schouder(s). Er zijn verschillende vormen: https://slaapwijsheid.nl/slaapkamer/bes ... apskussen/

En verder lijkt het me een zenuw die ergens in de knel komt, misschien in de huid van je buik? Soms kan een lokale injectie helpen.
Ik heb zo’n u vorm kussen. Slaap er mee sinds ik zwanger was en nu nog steeds vanwege mijn bekken. Is echt heel fijn, want je kan aan alle kanten steun regelen. Wel heel warm, ik heb een niet al te dure met polyester en dat is zweterig. Als je daar gevoelig voor bent zijn er ook met fijnere vullingen waar je het niet zo warm van krijgt.
Door Sonja
Siberienne schreef: wo 15 feb 2023, 07:21 Wat je nog zou kunnen proberen is een zwangerschapskussen, dat is een lang kussen, tussen je knieën maar ook met je arm op het kussen. Even wennen maar wel een neutrale houding voor je hele rug(en schouder, ik sliep in die houding met,ijs kapotte schouder(s). Er zijn verschillende vormen: https://slaapwijsheid.nl/slaapkamer/bes ... apskussen/

Ik heb zelf inderdaad het idee dat er een zenuw in de knel zit en dat ook de reden is waarom ik er alleen last van heb als ik ga liggen. Dan drukt er kennelijk iets op. Ik ga ook 2x per week naar de oedeemtherapeut vanwege vochtophoping. Mijn linkerbeen en -bil zijn door vocht ook wat dikker dan de rechterkant. Ik heb ook op mijn linkerbil een heel stuk waar de huid dood aanvoelt.
Ik zou kunnen vragen om een een doorverwijzing naar de pijnpoli en dan daar vragen om zo'n lokale behandeling. Ik heb deze pijn eerder in veel ergere mate gehad en toen hebben ze me oxycodon i.c.m. methadon voorgeschreven. Maar dat wil ik toch liever niet weer. Ik word daar vrij wazig van en methadon geeft bij mij als bijwerking dubbel zien. Ik heb daardoor tijdenlang niet kunnen autorijden of TV kijken.
Zo'n zwangerschapskussen is misschien wel wat, maar ik ben dan wel weer bang dat ik dat zodra het wat warmer weer wordt niet fijn meer vind.
Kaela schreef: wo 15 feb 2023, 07:37 Ik heb zo’n u vorm kussen. Slaap er mee sinds ik zwanger was en nu nog steeds vanwege mijn bekken. Is echt heel fijn, want je kan aan alle kanten steun regelen. Wel heel warm, ik heb een niet al te dure met polyester en dat is zweterig. Als je daar gevoelig voor bent zijn er ook met fijnere vullingen waar je het niet zo warm van krijgt.
Het lijkt me in de winter wel fijn, maar ik zie me daar in de zomer niet mee slapen eigenlijk. Dan heb ik het al snel te warm. :-\
Door Sonja
De oncoloog heeft net gebeld en gaat me doorverwijzen naar de neuroloog. Daar was ik nog niet geweest. :-X
En ik krijg nu toch oxycodon voorgeschreven om te kijken of dat een tijdelijke oplossing is om toch eens een keer een nacht te slapen in afwachting van mijn afspraak bij de neuroloog. En er wordt een afspraak voor me geregeld op de pijnpoli.
Door pearlsofpassion
Sonja schreef: wo 15 feb 2023, 10:43 Ik heb zelf inderdaad het idee dat er een zenuw in de knel zit en dat ook de reden is waarom ik er alleen last van heb als ik ga liggen. Dan drukt er kennelijk iets op. Ik ga ook 2x per week naar de oedeemtherapeut vanwege vochtophoping. Mijn linkerbeen en -bil zijn door vocht ook wat dikker dan de rechterkant. Ik heb ook op mijn linkerbil een heel stuk waar de huid dood aanvoelt.
Ik zou kunnen vragen om een een doorverwijzing naar de pijnpoli en dan daar vragen om zo'n lokale behandeling. Ik heb deze pijn eerder in veel ergere mate gehad en toen hebben ze me oxycodon i.c.m. methadon voorgeschreven. Maar dat wil ik toch liever niet weer. Ik word daar vrij wazig van en methadon geeft bij mij als bijwerking dubbel zien. Ik heb daardoor tijdenlang niet kunnen autorijden of TV kijken.
Zo'n zwangerschapskussen is misschien wel wat, maar ik ben dan wel weer bang dat ik dat zodra het wat warmer weer wordt niet fijn meer vind.

Het lijkt me in de winter wel fijn, maar ik zie me daar in de zomer niet mee slapen eigenlijk. Dan heb ik het al snel te warm. :-\
Ik heb het daar niet te warm mee. Integendeel, ik moet het eerst een tijdje onder het deken laten liggen om wat op te warmen, anders vind ik het te koud.
Door Tibbies
Sonja, laat je ook eens testen op apneu. Dat snurken op je rug en steeds niet ademen kunnen daarvan een gevolg zijn.
Door Sonja
pearlsofpassion schreef: wo 15 feb 2023, 14:30 Ik heb het daar niet te warm mee. Integendeel, ik moet het eerst een tijdje onder het deken laten liggen om wat op te warmen, anders vind ik het te koud.
OK, misschien toch eens naar kijken dan. Van wat voor materiaal is het kussen gemaakt?
Tibbies schreef: wo 15 feb 2023, 17:19 Sonja, laat je ook eens testen op apneu. Dat snurken op je rug en steeds niet ademen kunnen daarvan een gevolg zijn.
Ik heb daar ook al eens aan gedacht en dat toen in het revalidatiecentrum ook aangegeven, maar toen kreeg ik te horen dat ik daar te mager voor was. :-\

Ik heb inmiddels een afspraak bij de neuroloog voor de 22e.
En ik heb de oxycodon opgehaald bij de apotheek. Ik hoop dat het voldoende gaat werken om een nacht door te slapen. Het is maar 5 mg kortwerkend. En dat zou ik dan 2 x daags mogen. Anderhalf jaar geleden slikte ik 2 x daags 25 mg langwerkend en dan tussendoor nog kortwerkend. Dat was dus in totaal ongeveer 8 x deze dagelijkse dosis. :-X
Door pearlsofpassion
Dat weet ik niet precies.
De hoes is katoen, binnenin allemaal bolletjes, zoals een zitzak maar dan voller zodat het steun geeft en je er niet gewoon inzakt.
Je kan ook raad vragen bij een orthopedische winkel oid.
Door sam28
Iets anders dan hele heftige neurologische pijn; oorpijn.

Gister bij de KNO arts geweest op controle, er zat een aangekoekte vochtprop in het buisje dus kreeg ik waterstofperoxide. Gisteravond ging dat goed, het bruiste wel grappig in mn oor.
Vanochtend weer maar toen had ie de prop opgelost en liep het mijn binnenoor in :o :o Ik lag te janken in bed, deed zo vreselijk zeer!!!!! Ik was al moe en slap en de oorpijn trok ook al niet weg, ik heb werk afgebeld en lig weer in bed.
Door Cathelijn
Wat betreft zenuwpijn: tijdens mijn nekhernia heb ik voor een paar weken een lage dosis antidepressiva gehad - dat heeft als bijwerking dat het dus helpt bij zenuwpijn. Ik merkte het anti-depressieve gedeelte ook op die lage dosis, dus niet iets wat ik langer had willen slikken - en ik moest er ook een paar dagen van 'afkicken', maar ter overbrugging hielp het voor mij wel. Ik wilde toen geen oxy vanwege de kans op verslaving waar ik bang voor was.
Door hannabelgje
Meneer zou over 2 wkn naar de notaris voor de verkoop van zijn appartement. Krijgt hij gisteren telefoontje dat het niet doorgaat. Lekker dan. Geen geld dus voorlopig en 4 hypotheken. Weer terug in de verkoop en hopen dat het vlug verkocht wordt. Ook even vaart aan het zetten voor de verkoop van mijn huis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Sonja
sam28 schreef: do 16 feb 2023, 08:06 Iets anders dan hele heftige neurologische pijn; oorpijn.

Gister bij de KNO arts geweest op controle, er zat een aangekoekte vochtprop in het buisje dus kreeg ik waterstofperoxide. Gisteravond ging dat goed, het bruiste wel grappig in mn oor.
Vanochtend weer maar toen had ie de prop opgelost en liep het mijn binnenoor in :o :o Ik lag te janken in bed, deed zo vreselijk zeer!!!!! Ik was al moe en slap en de oorpijn trok ook al niet weg, ik heb werk afgebeld en lig weer in bed.
O, oorpijn is ook echt verschrikkelijk! Hopelijk trekt het snel weg.
Door Sonja
Cathelijn schreef: do 16 feb 2023, 09:20 Wat betreft zenuwpijn: tijdens mijn nekhernia heb ik voor een paar weken een lage dosis antidepressiva gehad - dat heeft als bijwerking dat het dus helpt bij zenuwpijn. Ik merkte het anti-depressieve gedeelte ook op die lage dosis, dus niet iets wat ik langer had willen slikken - en ik moest er ook een paar dagen van 'afkicken', maar ter overbrugging hielp het voor mij wel. Ik wilde toen geen oxy vanwege de kans op verslaving waar ik bang voor was.
Ik ga als het goed is ook nog een afspraak op de pijnpoli krijgen en dan is dit misschien ook nog een optie.
Voor verslaving aan oxycodon ben ik niet bang. Ik ben gelukkig niet verslavingsgevoelig. Ik heb het in hoge dosis geslikt omdat het vanwege de pijn echt niet uit te houden was zonder, maar toen de behandeling dusdanig aansloeg dat de pijn wegtrok had ik er echt geen behoefte meer aan. Vanwege de hoge dosis wel stapsgewijs afgebouwd, maar dat kostte me geen enkele moeite.
En ik moet zeggen: Ik heb afgelopen nacht pijnvrij geslapen! Zo fijn!
Door Robian
Sonja schreef: di 14 feb 2023, 21:39 Ik ben vandaag nog maar een keer terug geweest naar de opticien en nu is het knellen opgelost èn blijft hij ook nog redelijk zitten. Dus ik ben tevreden.

Tijd voor de volgende klaag: Ik slaap zo gruwelijk slecht steeds. Ik word telkens wakker van de pijn en het stomme is dat ik die pijn alleen heb als ik lig. Dus dan word ik wakker en ga maar een poosje rechtop in bed zitten. Dan is de pijn weg, maar zodra ik ga liggen komt de pijn weer terug. De afgelopen tijd ga ik om 2 uur 's nachts naar bed en ben er dan om 7.30 uur weer uit. En van de tijd die ik op bed doorbreng slaap ik ongeveer de helft. Dat begint me toch wel wat op te breken. :-X
Het is een soort zenuwpijn die als een branderig gevoel door mijn linkerbil naar mijn bovenbeen trekt. En ik heb al een paar keer aan de bel getrokken bij de verschillende afdelingen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, maar ze weten steeds niet wat het is. Morgen heb ik weer een belafspraak staan met de oncologisch verpleegkundige. :-\
Klinkt een beetje als wat ik heb. Zenuwpijn in mijn been vanaf mijn bil tot aan mijn knie.
bij mij is het ook branderig met zo nu en dan scherpe pijn scheuten (zo niet grappig)

Volgens mijn HA is het een Piriformis Syndroom oftewel een diepe bil spier die een zenuw beknelt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door