Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Siberienne schreef: di 31 jan 2023, 20:37 En in Venlo zit een internationale apotheek en waar je ook ‘buitenlandse’ middelen kunt krijgen.

Dat kan soms ook nog een optie zijn, via die route.

Sterkte en succes Angelique! Dit is wel heel erg balen!
Precies!

Ik had ook medicatie die niet in nederland te krijgen was. Reed ik steeds naar een apotheek over de grens. Kon ik het gewoon ophalen met een papieren receptje.
Maar voor mij is dat wel heel dichtbij, natuurlijk. Voor Angelique is de grens over weer een eindje verder. Maar Angelique, als je een recept hebt, en het is voorradig in belgie, ik wil ze zeker voor jou gaan halen hoor.
Door Sonja
Charlie Angel schreef: di 31 jan 2023, 16:32 Sta je eindelijk stabiel qua pijn (langdurige pijn dan) op een fentanyl pleister van 25mg. Dit merk blijft ook normaal plakken bij mij, want op meerdere merken liet hij steeds los zodat je steeds ontwenningsverschijnselen krijgt en hij niet optimaal ging werken.
Je raad het wellicht al, dit merk is voorlopig niet meer leverbaar. Enige alternatief is een ander merk en dan twee plakken van 12 mg. Weer overschakelen, weer bijwerkingen...echt het afgelopen jaar heb ik al zo vaak moeten afkicken en aanwennen van nieuwe medicatie om de pijn enigszins draagbaar te houden, nu gaan we weer. Kan er morgen twee halen, dan kijken of ze blijven plakken en dan kan ik vrijdag voor een week meekrijgen.
Hopen dan maar dat ik wel auto kan rijden tijdens deze wisseling anders kan ik ze niet eens halen.
Ik ben best even verdrietig.
Voor de acute pijn in versleten gewrichten is nog niets wat werkt, nu moet deze pleister ook weer om.

Apotheek vertelde dat het buitenland meer betaald voor medicatie, dus een hoop gaat daarheen. En nu komen ze er in Nederland achter dat we te kort komen. Ik had het al eerder met andere medicatie, maar dat trok ik nog wel. Ik zit nu echt al een tijdje aan het einde van mijn latijn, dan kan ik dit niet zo goed meer hebben.
Stom gedoe allemaal met de gezondheidszorg. Er wordt op deze manier wat afgesold met patiënten. >:(
En langdurig pijn hebben is slopend... :'(
Hopelijk gaat het lukken met dit alternatief.
Door Ronald
Getverderrie, Angelique! >:(

Hier zit je niet op te wachten zeg...

En ook weer bizar hè... Er gaan miljarden naar allerlei projecten, maar medicijnen? Stel je voor!

Knuffel voor jou...
Door Charlie Angel
Bedankt allemaal voor het meedenken en de lieve berichtjes.
Eerst morgen maar naar de apotheek en kijken of het blijft plakken, dat is 1 en dan kijken wat de bijwerkingen doen. Al zie ik er echt tegenop, mijn lichaam en hoofd kan gewoon niets meer hebben.
Maar wel handig om te weten dat ik dit eventueel met mijn huisarts kan bespreken, al is de grens voor mij een aardig stuk rijden. Bedankt ook voor het aanbod Eelke.

Ik belde nadat de apotheek had gebeld over niet leverbaar ook al gelijk met de huisarts. Nou ja, de assistente. Die nogal bits was en gelijk zei; ja de apotheek moet dat oplossen dus wat wilt u nu van mij? Dus ik heb haar vriendelijk gevraagd of ze iets vriendelijker kon blijven, dat ik snap dat ik niet de enige ben maar dat dit mij wel heel veel stress geeft en dat ik zonder pleisters niet meer kan lopen. Dat dit voor mij geen tijdelijke pijnbestrijding is maar voor de rest van mijn leven. Dus of ze dit in ieder geval aan mijn huisarts wilde doorgeven omdat er qua pleisters alleen maar dit ene alternatief is. Dat ik het wel fijn vind dat mijn huisarts dan wellicht alvast vervolgstappen kan bedenken.
Gelukkig is de huisarts die ik heb wel echt fijn.

Door Cathelijn
Wat ontzettend vervelend Angelique. Je wil die stomme pleisters helemaal niet nodig hebben en dan moet je er nog zoveel moeite voor doen en heb je er zoveel gedoe en stress mee.

Ik heb mijn WIA-uitslag binnen en over het proces kan ik echt niet klagen. Het ging best snel. Aangezien ik deels ben blijven werken, het dossier klopte en iedereen er in mee kon gaan (de verzekeringsartsen lopen dus maanden achter als je daar op gesprek moet, maar dat was dus niet nodig), ben ik nu voor 50% afgekeurd. Dat wat ik nog werkte. Ik heb een urenbeperking gekregen van 20 uur in de week.
Fijn, en ook helemaal niet fijn. Ik moet het nog even laten bezinken.
Door Ronald
Er zijn ontzettend veel goede huisartsassistenten en een paar die je het liefst achter het behang zou willen plakken. Een betonnen behang. Inlevingsvermogen van een dronken aardbei en een houding alsof ze meer weten dan de arts.

Nee, misschien moet inderdaad de apotheker dit oplossen. Dat zou zomaar kunnen. Maar de huisarts kan heel goed meedenken met dit probleem en eventueel alternatieven qua levering aan de apotheker voorstellen.

Nog een linkje...
Door Siberienne
Cathelijn schreef: wo 01 feb 2023, 07:41 Wat ontzettend vervelend Angelique. Je wil die stomme pleisters helemaal niet nodig hebben en dan moet je er nog zoveel moeite voor doen en heb je er zoveel gedoe en stress mee.

Ik heb mijn WIA-uitslag binnen en over het proces kan ik echt niet klagen. Het ging best snel. Aangezien ik deels ben blijven werken, het dossier klopte en iedereen er in mee kon gaan (de verzekeringsartsen lopen dus maanden achter als je daar op gesprek moet, maar dat was dus niet nodig), ben ik nu voor 50% afgekeurd. Dat wat ik nog werkte. Ik heb een urenbeperking gekregen van 20 uur in de week.
Als zoiets zwart op wit binnenkomt is dat heel confronterend. Omdat dat ook het gevoel versterkt ‘het is wat het is en het wordt niet meer beter’. Dus gun jezelf even die bezinktijd.
Door eelke
Cathelijn schreef: wo 01 feb 2023, 07:41 Wat ontzettend vervelend Angelique. Je wil die stomme pleisters helemaal niet nodig hebben en dan moet je er nog zoveel moeite voor doen en heb je er zoveel gedoe en stress mee.

Ja, dat snap ik wel. Fijn dat het vangnet er is, ruk dat je hem nodig hebt.
Door dinky89
Dat lijkt mij enorm hard en confronterend Cathelijn ook al is het fijn dat het nu is vastgesteld :bigarmhug:

@Angelique: Ik duim mee dat deze nieuwe pleisters blijven plakken en geen of anders zo weinig mogelijk ongewenste reacties geven :bigarmhug:
Door Charlie Angel
Dank allemaal. :-*
Link gezien Ronald, dank. :-*

Cathelijn, dat is ook gewoon heel confronterend. Het is fijn dat het vangnet er is, maar het doet erg pijn dat je het nodig hebt. Neem de tijd om dat te verwerken. :-*

Ik ben volledig afgekeurd en werk er toch nog iets naast, want stilzitten kan ik niet. Doe wel per 1 maart een stap terug, want heb mij echt gigantisch overlopen. Maar ik vind het ook heel confronterend dat je er financieel nauwelijks iets op vooruitgaat als je wel wat werkt. Mijn uitkering kwam ook pas nadat ik al meerdere stappen had terug gedaan in uren, dus je uitkering wordt ook op dat laatste bepaald. Geen vetpot.
En ik klaag niet want we redden het allemaal, maar je hoopt toch dat omdat je nog werkt je een goede extra hebt.
Ik hoop tegen beter weten in dat dat bij jou toch iets beter geregeld is. :-*

Pleister twee maal 12 mg zit er op, hopelijk blijven ze gewoon zitten, mogelijke bijwerkingen dan maar voor lief nemend. Moest ze ook gelijk daar op plakken omdat ik nu alleen deze twee had. Wel een goed gesprek gehad bij de apotheek en een plan is gemaakt want ik had nu alleen deze twee pleisters. Dus plan voor als ze toch los laten en eentje voor als ze blijven zitten en ik dus vervolg nodig heb voor het weekend. Ze zien daar ook (en mijn huisarts had ook al contact gezocht met ze) dat zonder nu echt niet kan, zeker niet in combi met ontwenningsverschijnselen. De dosis van 25 mg is al aan de krappe kant omdat ik gewoon zo min mogelijk wil, want heb hopelijk nog lang te gaan en de klachten zullen alsmaar erger worden. Dus voor nu iets gerustgesteld dat ik niet zomaar zonder kom.
Heb ze ook bedankt want jeetje, je zal in hun schoenen staan.
Door Cathelijn
Toch fijn dat ze zo meedenken met je Angelique, je gesteund voelen kan al wat helpen. En tegengewerkt worden is juist zo extra zwaar.

Wat dat betreft ben ik goed gewaarschuwd dat ik mijn uren niet moest aanpassen maar het wia traject moest in gaan. Dus bij mij is het nu op basis van de 36 uur die ik werkte. En dat scheelt toch. Ik moet het ook alleen verdienen.
Ik ben straks officieel niet meer ziek op het werk. Helaas gaan daar de klachten niet van over. En onderzoek naar mijn aandoening wordt er nauwelijks gedaan dus het blijft pappen en nathouden.
Maar ik loop (meestal) nog mijn grote wandelingen van 2,5 km ::) , ik kan nog muziek maken, rustig een half uur paardrijden. Soms lukt het wel om daar redelijk tevreden mee te zijn en soms heb ik er helemaal geen zin meer in om er rekening mee te moeten houden en ben ik er helemaal klaar mee:( .
Maar ik heb wel, gelukkig, de ervaring dat betrokken artsen zoveel verschil kunnen maken ook al kunnen ze je niet echt beter maken. Dat is jarenlang wel anders geweest maar nu heb ik een fijne huisarts, revalidatiearts en klinisch geneticus.
Dat voelt ook als een veilig vangnet, dat gun ik iedereen.
Bedankt voor de lieve reacties :-*
Door smulpaap
Angelique . Ik hoop dat je niet al teveel ongemak krijgt . En dat deze pleisters ook hun werk doen

Ik zit straks w,s ook met hetzelfde dilemma
Schildklierpatient , medicatie die niet gewisseld mag worden . Omdat vele patiënten hierdoor ontregeld raken . Ik ben al bijna een jaar bezig om mijn waardes weer op het juiste peil te krijgen . Ik moet eind Febr weer prikken , en weer herhaal medicatie . Ik hou mijn hart vast.
Jaren geleden hetzelfde gedonder gehad ,ten tijde van het Thyrax tekort . Ander middel , een drama . Langdurig ziekteverzuim . Ziekenhuis opname. Tja :-X
Door Charlie Angel
Ja, snap dat je je hart vast houd ja, dat is een drama.
Ik was vandaag niet mijzelf, veel buikkrampen, misselijk, zweet aanvallen en nog zo wat kleine ongemakken. Ook de pijn is een stuk erger. Het is echt weer uitzitten ben ik bang en hopen dat mijn eigen pleisters snel weer leverbaar zijn.
Moest vandaag natuurlijk weer wat pleisters halen en ook de apotheker vond mij er niet zo goed uitzien, maar alternatief is er nauwelijks.
Door Kaela
Puppie heeft kennelhoest. Correctie ik bedoel kind heeft pseudo kroep. Klinkt hetzelfde en het is heel zielig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door