Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Waarom zet je hem niet gratis op marktplaats of facebook?

Deed ik ook en toen reageerde toch ineens na een tijdje iemand, en die was er binnen een uur, propte de bank in een station-auto (ik dacht dat past nooooiiit) en was er mee weg.
Door Ina
Kringloopwinkels hebben het vaak voor het uitkiezen, dus willen nog al eens kieskeurig zijn als het gaat om grotere objecten.

Ik zou hem ook via facebook marketplace of gewoon marktplaats aanbieden om gratis af te halen, wij hebben op die manier al best veel spul wat te goed was om weg te gooien, maar waar we zelf op uitgekeken waren, aan een nieuwe blije eigenaar geholpen.
Misschien ook een idee om te controleren of er een facebook groep van jullie buurt/wijk is.

Wij hebben hier sinds het begin van corona "heel ...... helpt", dat begon met practische hulp omdat winkels gesloten waren, dus toen ging het vooral om baby/kleuterspul wat mensen toch echt nodig hadden en geholpen werden door andere ouders.
Maar ook boodschappen meenemen voor besmette huishoudens of een pak melk omdat de winkel niet meer 's avonds open was
De enige eis is, is dat alles gratis.....en het is zo mooi om te zien hoe dat in no-time uitgroeide tot een grote groep die klaarstond voor een ander zonder er iets voor terug te hoeven.....en ik woon gewoon in een grote stad in het westen van het land.....niks 'ons kent ons' wat je dan misschien zou verwachten.

Legpuzzels en kinderboeken schoven van huis naar huis voor kinderen die niet naar school mochten, oppassen over en weer ivm toch moeten werken als je een beroep had wat niet stopte door de lockdown.

En dat werkt nu nog steeds super, van overbodige luiers tot kamerplanten, tot bankstellen, tot verkeerd gekochte koffie of teveel gekookte maaltijden.....echt alles vind daar super snel een nieuwe eigenaar.
En ook nu het voor sommige huishoudens gewoon niet op te brengen is om zomaar iets nieuws aan te schaffen is het geweldig als je op deze manier toch een nieuw kinderbed, kleding, winterjas of wat dan ook kan krijgen.

Moraal van een lang verhaal is dus eigenlijk dat ook al vind de kringloop het niet meer mooi genoeg, er zijn echt veel mensen die erg blij worden als ze gratis/goedkoop iets noodzakelijks kunnen overnemen :)
Door Charlie Angel
eelke schreef:Waarom zet je hem niet gratis op marktplaats of facebook?

Deed ik ook en toen reageerde toch ineens na een tijdje iemand, en die was er binnen een uur, propte de bank in een station-auto (ik dacht dat past nooooiiit) en was er mee weg.
Inderdaad, hier werkt het ook goed om iets in de weggeefhoek op facebook te zetten.
Door El_Kato
Hij staat al op marktplaats maar zal ook even naar de weggeefhoek op Facebook kijken. Die ken ik eigenlijk niet…
Door Charlie Angel
El_Kato schreef:Hij staat al op marktplaats maar zal ook even naar de weggeefhoek op Facebook kijken. Die ken ik eigenlijk niet…
De meeste regio's hebben wel zo'n hoek. Afbeelding
Door Charlie Angel
Sta je eindelijk stabiel qua pijn (langdurige pijn dan) op een fentanyl pleister van 25mg. Dit merk blijft ook normaal plakken bij mij, want op meerdere merken liet hij steeds los zodat je steeds ontwenningsverschijnselen krijgt en hij niet optimaal ging werken.
Je raad het wellicht al, dit merk is voorlopig niet meer leverbaar. Enige alternatief is een ander merk en dan twee plakken van 12 mg. Weer overschakelen, weer bijwerkingen...echt het afgelopen jaar heb ik al zo vaak moeten afkicken en aanwennen van nieuwe medicatie om de pijn enigszins draagbaar te houden, nu gaan we weer. Kan er morgen twee halen, dan kijken of ze blijven plakken en dan kan ik vrijdag voor een week meekrijgen.
Hopen dan maar dat ik wel auto kan rijden tijdens deze wisseling anders kan ik ze niet eens halen.
Ik ben best even verdrietig.
Voor de acute pijn in versleten gewrichten is nog niets wat werkt, nu moet deze pleister ook weer om.

Apotheek vertelde dat het buitenland meer betaald voor medicatie, dus een hoop gaat daarheen. En nu komen ze er in Nederland achter dat we te kort komen. Ik had het al eerder met andere medicatie, maar dat trok ik nog wel. Ik zit nu echt al een tijdje aan het einde van mijn latijn, dan kan ik dit niet zo goed meer hebben.
Door Charlie Angel
sam28 schreef: di 31 jan 2023, 16:59 :bigarmhug: :bigarmhug:

Je zou kunnen vragen als niet goed plakken, of ze misschien een grote tegaderm hebben die je erover kunt plakken. Deze https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/p/d/v000262638/
Dank voor het meedenken. :-*
Alles wat mijn huid kan verdragen (eds dus huid is ook niet goed) is geprobeerd om erover te plakken. Allemaal voor eigen rekening ook overigens. Ook een neusspray eronder zou moeten zorgen dat ze beter plakken maar ook dat helpt niet. En bijvoorbeeld de butrans pleisters geven echt brandwonden op mijn huid.
Door sam28
Charlie Angel schreef: di 31 jan 2023, 17:04 Dank voor het meedenken. :-*
Alles wat mijn huid kan verdragen (eds dus huid is ook niet goed) is geprobeerd om erover te plakken. Allemaal voor eigen rekening ook overigens. Ook een neusspray eronder zou moeten zorgen dat ze beter plakken maar ook dat helpt niet. En bijvoorbeeld de butrans pleisters geven echt brandwonden op mijn huid.
Hee wat naar. Ik ken inderdaad de reactie van brandwonden op pleisters, die heb ik ook wel eens gehad.
Dan rest me om maar voor je te duimen dat ze goed plakken en je er goed effect van hebt.
Door Kaela
Jeetje Angelique dat is niet zomaar een klaag. Wat een ellende zeg. En dat om redenen waar je helemaal niets mee kan en niets mee te maken hebt. Sterkte :bigarmhug:
Door MillyMol
Ik weet niet of dit zelfs maar een optie voor je is, maar als ik het je niet geef kun je er zeker niets mee: je kunt je behandelend arts een zogenaamd “grensoverschrijdende medicatie voorschrift” laten opstellen waarmee je in Duitsland en/of België naar een apotheek kunt. Vooral in Duitsland zijn er veel minder problemen met voorraden. België weet ik niet zo goed.

Wellicht de moeite waard om te bespreken?
Door Anne in Zweden
O meh, Angelique, dat is echt vreselijk. Denk je eindelijk een tijdje rust te hebben, krijg je zoiets. Ik hoop dat het nieuwe merk wel blijft plakken en dat je daar lange tijd mee vooruit kunt. Voorzichtige knuffel uit Zweden.
Door Siberienne
MillyMol schreef: di 31 jan 2023, 19:50 Ik weet niet of dit zelfs maar een optie voor je is, maar als ik het je niet geef kun je er zeker niets mee: je kunt je behandelend arts een zogenaamd “grensoverschrijdende medicatie voorschrift” laten opstellen waarmee je in Duitsland en/of België naar een apotheek kunt. Vooral in Duitsland zijn er veel minder problemen met voorraden. België weet ik niet zo goed.

Wellicht de moeite waard om te bespreken?
En in Venlo zit een internationale apotheek en waar je ook ‘buitenlandse’ middelen kunt krijgen.

Dat kan soms ook nog een optie zijn, via die route.

Sterkte en succes Angelique! Dit is wel heel erg balen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door