Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
één ding is zeker, er wordt al heel lang geroepen om een vuurwerkverbod: https://nos.nl/artikel/2458570-vuurwerk ... niet-laten
Uiteindelijk valt of staat een verbod met de handhaving. Aangezien bij de politie nu al vele zaken op de plank blijven liggen wegens te weinig capaciteit heb ik niet de illusie dat de handhaving flink zal zijn op het vuurwerkverbod. En ook nu al worden de ergste knallen veroorzaakt door vuurwerk dat al illegaal is. Ook het vuurwerk dat voor 29 december wordt afgestoken valt voor zover ik in kan schatten onder illegaal vuurwerk. Ik denk wel dat je een deel van de overlast kan beperken door vuurwerk alleen legaal te verkopen op 31 december aangezien er een duidelijke toename is op het moment dat het vuurwerk legaal wordt verkocht.

Eigen klaag: Blijkbaar regent en waait het nu zodanig dat er toch naar voren komt dat het kozijn in de woonkamer nog niet waterdicht is. Gelukkig wel een stuk minder water naar binnen dan eerder maar toch lag er vanmorgen wat water in de vensterbank :-\
Door hannabelgje
1 verkoopdag voor vuurwerk is qua capaciteit niet mogelijk.
Ik denk wel dat je met een verbod het uitdoofd. Dat zagen we ook met het eerste coronajaar. Toen is er nauwelijks vuurwerk afgestoken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
De KNO arts heeft, twee jaar nadat het trommelvlies is gesloten, een buisje geplaatst in mijn trommelvlies. Ondanks de verdoving deed het superveel pijn, net een randje niet helemaal verdoofd. Op zich was dat maar kort dus te doen, alleen het was ook 2 uur geleden en heb ik best wel behoorlijke na pijn en is de helft van mijn tong nog steeds gevoelloos. Maar goed, hopelijk lost het wel het probleem op van "water in mijn oor" en een druk voelen. De KNO zei dat mijn trommelvlies erg stug was.
Door Charlie Angel
hannabelgje schreef: wo 04 jan 2023, 12:14 1 verkoopdag voor vuurwerk is qua capaciteit niet mogelijk.
Ik denk wel dat je met een verbod het uitdoofd. Dat zagen we ook met het eerste coronajaar. Toen is er nauwelijks vuurwerk afgestoken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier in de polder anders zag. Ten tijde van het vuurwerkverbod werd veel langer steeds weer vuurwerk afgestoken, ook in het nieuwe jaar.
Nu was er geen vuurwerkverbod en begon het pas echt op 30 december los te komen (voor die tijd wel af en toe eens een knal) en was het na 1 december over.

En ook ik zou voor een verbod zijn hoor, duidelijk want het geeft veel te veel ellende bij dieren en mensen. Maar dan moet er ook echt heel strak op gehandhaafd gaan worden en daar zit natuurlijk precies het probleem.
Door Sonja
sam28 schreef: wo 04 jan 2023, 08:35 Ik denk dat met een vuurwerkverbod, en dus ook verkoop, het niet direct stil is maar het is dan wel uitstervend. Het gros houd er dan mee op en alleen de mensen die zich verder ook weinig aantrekken van de wereld gaan naar het buitenland voor die troep. Het is makkelijker te handhaven want mag niet en alles is dan illegaal.
Ik heb tijdens het corona-vuurwerkverbod nauwelijks verschil gezien met andere jaren. Ook toen werd er hier veel vuurwerk afgestoken. :( Misschien is dat omdat we dicht bij de grens wonen en is het elders in het land anders, geen idee. Maar wat ik wel weet is dat ik 10 jaar net aan de andere kant van de Belgische grens heb gewoond. Toevallig ook nog eens op 100m afstand van een tuincentrum dat het hele jaar door vuurwerk verkocht. Je wil niet weten hoeveel dozen vuurwerk ik heb zien verdwijnen in auto's met gele kentekenplaten. :-X Ze kwamen vanuit het hele land al in de zomer- of herfstvakantie even de grens overwippen om vuurwerk in te slaan.
Door Kaela
Voor de eerste keer gesport bij de fysiotherapie. Wat goed is, want dat betekend dat ik al een heel eind ben in mijn herstel en door het sporten ook weer nog beter ga herstellen.

Maar gatverdamme, wat heb ik een hekel aan zo’n sportzaal met apparaten en oefeningen op een matje. Afschuwelijk. Maar ja, wat moet dat moet…
Door Sonja
Morgen mag ik weer door de scan. Donderdag de uitslag.
Ik heb een knoop in mijn maag en afgelopen nacht al nauwelijks geslapen.
Door Anne in Zweden
Sonja schreef: zo 08 jan 2023, 23:26 Morgen mag ik weer door de scan. Donderdag de uitslag.
Ik heb een knoop in mijn maag en afgelopen nacht al nauwelijks geslapen.
Zenuwslopend, altijd weer. Ik duim dat alles nog steeds goed is! Sterkte met de stress. :-*
Door Kaela
Mijn duimen draaien ook Sonja. Vriendin van ons zit in een soortgelijke situatie als jij. Zenuwslopend is het elke keer weer. Voor ons aan de zijlijn al, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe jij en zij zich dan voelen. Sterkte.
Door Siberienne
Duimen draaien Sonja!

Kleine klaag: ik lig in bed met griep en werkelijk alles doet zeer tot en met mijn haren aan toe..,
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door