Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Moderna.
Welke heb jij gehad Sam?
Fijn voor je trouwens!
Tibbies schreef: ↑do 15 apr 2021, 20:58 Ik zou morgen ook AZ krijgen maar heb afgebeld.Bij mijn weten is afmelden volledig afmelden. Alleen als je door ziekte niet kunt, zou je een nieuwe afspraak kunnen krijgen. Maar in een volgende ronde zou je nog steeds AZ krijgen. De keuze voor vaccin is namelijk voor je gemaakt op basis van je leeftijd en je eventuele medische achtergrond. Daar heb je zelf geen zeggenschap over. Misschien kan je huisarts je hier ondersteuning in bieden.
Door de stop van gebruik Janssen vaccins durf ik niet meer.
Ik slik al medicatie die de bloedplaatjes verlaagd en stel dat ik 1 van de pechvogels ga zijn die tromboseproblemen krijg, dan overleef ik deze keuze niet.
Ik hoop in een volgende ronde Pfizer of Moderna te krijgen.
Ronald schreef: ↑do 15 apr 2021, 21:50 Bij mijn weten is afmelden volledig afmelden. Alleen als je door ziekte niet kunt, zou je een nieuwe afspraak kunnen krijgen. Maar in een volgende ronde zou je nog steeds AZ krijgen. De keuze voor vaccin is namelijk voor je gemaakt op basis van je leeftijd en je eventuele medische achtergrond. Daar heb je zelf geen zeggenschap over. Misschien kan je huisarts je hier ondersteuning in bieden.Ik kan me niet voorstellen dat ze, over 9 maanden als iedereen is geweest, niet nog een rondje Pfizer/Moderna doen voor degenen die AZ niet wilden/durfden.
Vervelend dat je niet durft. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.
Tibbies schreef: ↑do 15 apr 2021, 22:14 Ik heb een gesprek met de Praktijkondersteuner gehad. Zij vertelde ook dat de berichtgevingen een hoop onrust veroorzaken. Vanaf 2 weken geleden dat ik de oproep kreeg is mijn angst voor AZ en Janssen begonnen. Voorheen was ik ervan overtuigd dat het risico voor mij minimaal zou zijn. Het niet beginnen te vaccineren met Janssen was voor mij de druppel. Ik kreeg gelukkig alle begrip en zodra de mogelijkheid zich voordoet krijg ik een ander vaccin.Oh, fijn dat je deze support krijgt! Dat geeft je wat rust.
Ronald schreef: ↑do 15 apr 2021, 21:50 Bij mijn weten is afmelden volledig afmelden. Alleen als je door ziekte niet kunt, zou je een nieuwe afspraak kunnen krijgen. Maar in een volgende ronde zou je nog steeds AZ krijgen. De keuze voor vaccin is namelijk voor je gemaakt op basis van je leeftijd en je eventuele medische achtergrond. Daar heb je zelf geen zeggenschap over. Misschien kan je huisarts je hier ondersteuning in bieden.Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt. Hierover zijn volgens mij nog geen uitspraken geweest.
Vervelend dat je niet durft. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.
Laika schreef: ↑vr 16 apr 2021, 07:44 Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt. Hierover zijn volgens mij nog geen uitspraken geweest.Ik heb nergens gesproken over dwingen of chanteren. Dat maak jij er van.
Wat ik begrepen heb is dat je (als iedereen gevaccineerd is) nog gevaccineerd kan worden met een ander vaccin. Er is dan voldoende vaccin over. Dat ze die keuze nu niet bieden lijkt me logisch want dan wil geen enkele vrouw meer Astrazeneca. Iedereen moet zelf de keuze maken of je het vaccin verantwoord vindt voor jezelf. Ik heb besloten te wachten (en ja het is heel klote dat het nu maanden langer kan duren). Maar ik laat me niet dwingen of chanteren.