Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hij zit nog in de grond. Ik had m een bietje uitgegraven en nu geef ik toch eerst maar een paar dagen mijn moestuinbak water zodat ie wat frisser wordt  8)

Wat wel erg goed gaat is mijn cascade hop plantje!
Zo, +50 preien in de grond gezet. Ruime kilo aardappelen geoogst.
Spitskool verzet. Die stond niet goed. Staat op de plek waar de spinazie stond. Deze is naar de kippen gegaan.
Vandaag weer sla gegeten. Erg lekker deze sla. "Appia"

Peulen heb ik er uit getrokken..
Kaela schreef: Vraagje: in mijn broccoli van vorig jaar kwam maar 1 broccoli. In die ik nu heb, komen er een heleboel. Nu is de bovenste het grootste en ik denk dat ik die rap moet oogsten, anders gaat ie bloeien. Kan ik die gewoon eraf snijden en groeit de rest dan door?
De broccoli die wij hebben, heeft ook altijd 1 mooi, grote in het midden en heel veel kleintjes aan de zijkanten. De kleintjes blijven klein, dus goed kijken wanneer ze goed zijn om te oogsten.
Ik ontdekte gisteren zomaar 2, al vuistgrote, groene paprika's!! Ik ging kijken of er nu eindelijk eens bloemetjes in de paprikaplant zou zitten, en ontdek ik dus al echte paprika's! Ik mag het zeggen,..ik ben een gelukkig mensch! :biggrin2:
keetje schreef: Ik ontdekte gisteren zomaar 2, al vuistgrote, groene paprika's!! Ik ging kijken of er nu eindelijk eens bloemetjes in de paprikaplant zou zitten, en ontdek ik dus al echte paprika's! Ik mag het zeggen,..ik ben een gelukkig mensch! :biggrin2:
Leuk. Hoe gelukkig zal je wel niet zijn als je ze kan oogsten.
het schijnt dat de zaaddozen van de radijs goed eetbaar zijn:

ik ben er nu een paar aan laten doorgroeien, mochten ze al niet eetbaar zijn, dan kan ik altijd nog zaadwinnen voor volgend jaar  ::)

Hier is ook een hoop doorgeschoten  :-X nou ja zaad voor volgend jaar denk ik dan maar.
spinazie is niks geworden, lang leve de vogels en de heb ook geen goed gevoel bij de bietjes ook dankzij de vogels.
Rest staat er goed bij, kan er niet tegen eten.
Heb niet alles kunnen zaaien wat ik wilde wegens tijdgebrek, dus de nodige lege vakken, sommige ga ik nog inzaaien met wat kan en de rest zet ik denk ik plantjes in van het tuincentrum.

De radijs is niet meer lekker, dus daar ga ik soep van maken:
http://www.mergenmetz.nl/recepten/soep/radijssoep/
Afbeelding

de eerste snackpaprika's :) en er hangen er nog heel wat aan :)
Gisteren nog courgette gekocht en een grote paprika ook.
Morgen nog wat dingen uitzaaien als Fanne thuis komt.
En vrijdag waarschijnlijk naar Floralux, even kijken of zij nog leuke dingen hebben ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door