Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Kim_S schreef: wo 28 aug 2024, 22:03 En een Franse-Bull-met-neus-en-staart?
Uh ik dacht dat dat niet meer gefokt mocht worden?
Sowieso met rassen met platte neuzen niet. Nou zullen er best fokkers zijn die de neus langer proberen te fokken maar dat duurt heel lang. Plus wat ik ervan weet : ze kunnen zelf geen jongen verwekken en ook altijd keizersnee. Er zit hier in de straat 1 die ze heeft ::)
Door Lizzy
hannabelgje schreef: do 29 aug 2024, 08:55 Misschien vloeken in de kerk maar bij de buitenlandse hondjes zitten ook hele leuke kleine hondjes bij vaak. Wel rasloos. Mijn broer heeft er 1 en na wat inspanningen is het best een leukerd geworden. Weegt maar kilo of 4/5.

Filmpje samen met Bob. Kun je ook zien hoe klein hij is.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Nee hoor, geen vloeken in de kerk maar nee, ik heb geen zin in een buitenlandertje (om vele redenen)....
Door kiara
hannabelgje schreef: do 29 aug 2024, 08:55 Misschien vloeken in de kerk maar bij de buitenlandse hondjes zitten ook hele leuke kleine hondjes bij vaak. Wel rasloos. Mijn broer heeft er 1 en na wat inspanningen is het best een leukerd geworden. Weegt maar kilo of 4/5.

Filmpje samen met Bob. Kun je ook zien hoe klein hij is.

Ik vind het niet vloeken in de kerk hoor. Er zijn inderdaad hele leuke hondjes uit buitenland vandaan.
Mijn poedel komt uit Spanje ( was anderhalf ) zo gek als een deur maar o zo lief en dankbaar)
Mijn Mechelse herder ( als pup van 4 maanden uit Roemenië) topper van een hond. Doe nu maand of 3 IGP En doet het super. Ook schat van een hond.
Ik zou het zo weer doen uit buitenland.
Ken er meerdere hier in de buurt ook en zijn allemaal heel lief en sociaal ;)
Door hannabelgje
Lizzy schreef: Nee hoor, geen vloeken in de kerk maar nee, ik heb geen zin in een buitenlandertje (om vele redenen)....
Herkenbaar hoor. Ik wil het zelf ook niet om verschillende redenen.

Door Lizzy
Kon ik gewoon kiezen, zonder restricties? Had ik 2000 m2 grond? OK, dan kwam er weer een Dalmaat natuurlijk maar ook zo een.

Basset Bleu de Gascogne.
Door Lizzy
kiara schreef: do 29 aug 2024, 08:57 Uh ik dacht dat dat niet meer gefokt mocht worden?
Sowieso met rassen met platte neuzen niet. Nou zullen er best fokkers zijn die de neus langer proberen te fokken maar dat duurt heel lang. Plus wat ik ervan weet : ze kunnen zelf geen jongen verwekken en ook altijd keizersnee. Er zit hier in de straat 1 die ze heeft ::)
Bij mijn weten mag met de goedgekeurde hondjes wel gefokt worden. En bijv. Hawbucks: de honden worden op natuurlijke manier gedekt en bevallen bijna altijd zonder keizersnede. Moet je alleen wel €3250 neer tikken voor een pup. En echt, in geen 3250 jaar.
Door kiara
Lizzy schreef: do 29 aug 2024, 09:18 Bij mijn weten mag met de goedgekeurde hondjes wel gefokt worden. En bijv. Hawbucks: de honden worden op natuurlijke manier gedekt en bevallen bijna altijd zonder keizersnede. Moet je alleen wel €3250 neer tikken voor een pup. En echt, in geen 3250 jaar.
O oké ik dacht helemaal niet meer. Maar wie keurt dat dan goed?
Pfff wat een geld bezopen veel
Never nooit dat ik dat betaal voor een hond
Door Kim_S
Lizzy schreef: do 29 aug 2024, 11:14 Afbeelding

Maar ja, dream on....
Die is wel super leuk! Maar wel meer dan 10 kg als ik het zo zie?

Toch maar gaan zoeken naar die 2000m2 grond dan? Het bestaat heus, maar ligt aan de andere eisen die jullie nog hebben dan natuurlijk.
Dan kom je wel een eindje uit de richting van Zoetermeer in ieder geval :biggrin2:
Door Lizzy
Ja, rond de 20 kg. En er zitten meer nadelen aan. Niet los kunnen lopen (echt jachthonden) en die lange rug en een mega zware en harde blaf. Dus gewoon ongeschikt. Tenzij dat vrijstaande huis met 2000 m2 grond :biggrin2: . Maar dat is echt lastig. Want ik heb mijn 84 jarige moeder (bijna 85) in R'dam wonen en ben ongeveer haar mantelzorger.
Door Cathelijn
Lizzy schreef: do 29 aug 2024, 09:15 Kunnen jullie deze zien?
Afbeelding
Ah, zo mooi. Mensen hier in het dorp hebben er 1 bij hun Artesien, maar inderdaad wel iets pittiger dan de Artesien, bij hun tenminste.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door