Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450096
Kromfohrlanders schreef: wo 28 sep 2022, 15:31 Dat is balen!
Lijkt me heel frustrerend als je er zo afhankelijk van bent.

Karen
Ja soms zou ik willen dat ik toch op dieet was gegaan en borstvoeding was blijven geven. Maar ik weet ook wel dat dat op een hele andere manier enorm veel problemen zou hebben gegeven. Dus ik probeer me daar niet schuldig over te voelen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450113
pearlsofpassion schreef: wo 28 sep 2022, 18:32 Ah OK. Wat jammer. :-\
Dan is er toch meer aan de hand dan enkel koemelkallergie?

Hopelijk gaat het bij de eerste vaste voeding goed en kan je daar snel wat mee opbouwen..
Een van de verschillen is dat er in deze voeding geen lactose zit en in dat andere merk wel. Misschien kan ze daar ook niet tegen. Maar het is ook heel opvallend dat ze op de ene voeding verstopt raakte en op de andere juist diarree kreeg. Dan is de samenstelling toch nog best verschillend, maar waar dat dan in zit weet ik ook niet.

Ik vind het spannend om te gaan beginnen met vaste voeding. Die darmen hebben al zoveel te verduren gehad. Vaak zie je dan dat het eerst nog erg moeizaam gaat met vaste voeding. Terwijl ik graag bij zou gaan voeden om het aandeel kunstvoeding wat te kunnen gaan verlagen op den duur. We gaan het meemaken.
#3450118
Ja, het is best spannend..
Ik vind het op 6 maand al spannend en dan zijn ze er eigenlijk wel aan toe. Maar toch...
Het is idd om de melk wat te verlagen dat het nuttig kan zijn. Maar dat blijft toch het belangrijkste. Bijvoeding is leuk, maar darmen van een kind van 3 maand zitten daar eigenlijk nog niet op te wachten. Die willen gewoon melk. Dus ik begrijp je gevoel helemaal.
Laat je maar goed adviseren over wat niet en wat wel. Eerst groentjes doen ze tegenwoordig als ik het goed heb. Want dat verteert vlotter dan fruit.
En ga er vanuit dat de eerste 3 keer ze het niets vind. Want die kans zit erin en dan kan het alleen maar meevallen als ze't toch heerlijk vind.
Hopelijk kunnen de darmen er wel goed weg mee. :-*

Fijn dat de pompoenen net in seizoen komen, ik meende dat dat een goeie was. En courgette lijkt zo'n saaie smaakloze groente maar vonden ze hier in puree best lekker (en ik moest ze nog gelijk geven ook :biggrin2:).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450151
pearlsofpassion schreef: wo 28 sep 2022, 21:17 Ja, het is best spannend..
Ik vind het op 6 maand al spannend en dan zijn ze er eigenlijk wel aan toe. Maar toch...
Het is idd om de melk wat te verlagen dat het nuttig kan zijn. Maar dat blijft toch het belangrijkste. Bijvoeding is leuk, maar darmen van een kind van 3 maand zitten daar eigenlijk nog niet op te wachten. Die willen gewoon melk. Dus ik begrijp je gevoel helemaal.
Laat je maar goed adviseren over wat niet en wat wel. Eerst groentjes doen ze tegenwoordig als ik het goed heb. Want dat verteert vlotter dan fruit.
En ga er vanuit dat de eerste 3 keer ze het niets vind. Want die kans zit erin en dan kan het alleen maar meevallen als ze't toch heerlijk vind.
Hopelijk kunnen de darmen er wel goed weg mee. :-*

Fijn dat de pompoenen net in seizoen komen, ik meende dat dat een goeie was. En courgette lijkt zo'n saaie smaakloze groente maar vonden ze hier in puree best lekker (en ik moest ze nog gelijk geven ook :biggrin2:).
We gaan er nu nog niet mee beginnen hoor. Met vier maanden op zijn vroegst, maar ik kan me voorstellen dat de diëtiste het beter vindt langer te wachten. Dat buikje is nog flink van slag nu.
#3450152
Oh, ik dacht dat bij kunstvoeding op 3 maand begonnen werd met vaste voeding.
Ofwel heb ik dat verkeerd voor ofwel is het weeral veranderd. ::) :)

Pfff, arme meid.
Babybuikjes hebben het zowiezo al lastig genoeg met krampjes ed, zonder dit soort moeilijkheden er nog eens bij. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450153
pearlsofpassion schreef: do 29 sep 2022, 20:08 Oh, ik dacht dat bij kunstvoeding op 3 maand begonnen werd met vaste voeding.
Ofwel heb ik dat verkeerd voor ofwel is het weeral veranderd. ::) :)
Normaal gesproken vanaf vier maanden wat aan gaan bieden voor te wennen en vanaf zes maanden gaat de bijvoeding serieuzer meetellen. Of dat anders was weet ik niet, dit is hoe het nu gezegd wordt.
#3450161
Je zeker niet schuldig voelen hoor.
Je maakt de keuzes uit de beste bedoelingen met de kennis die je op dat moment hebt. Alle keuzes hebben voors en tegens, je doet je best. En dus is het goed.

Hou qua darmen ook rekening met de "Fodmap" producten. Nou is elk kind anders natuurlijk maar mijn zoon reageerde heel heftig op lactose en alles wat met die fodmap groep te maken had. Wilde de 1e jaren ook niet zindelijk worden voor de grote boodschap omdat dit soort voedingsstoffen ervoor zorgden dat het laatste stukje darm steeds de turbo aan zette waardoor hij amper doorhad dat hij moest en het ook altijd heel dun was.
Tot een diëtiste ons wees op die groep producten. Je mag nooit alles helemaal schrappen, het echte fodmap dieet mag een kind niet. Maar het helpt wel om er rekening mee te houden. Toen was zoonlief zomaar zindelijk (inmiddels bijna 5) en het scheelde heel veel buikpijn.

Voor jullie speelt dit waarschijnlijk nog helemaal niet met alleen melk maar toch, soms kan 1 voedingsstof zoveel uitmaken dat ik het je mee wilde geven. Een diëtist is echt goud waard als de vertering niet helemaal standaard verloopt.

Het komt goed. Bij onze zoon ligt de tolerantie grens van de meeste producten inmiddels al veel hoger en kan hij bijna alles weer goed eten. Tijd doet een hoop in dit soort gevallen, maar het is een heel gezoek om alles in goede banen te kunnen leiden en houden.

Karen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450191
Dank je wel voor je bemoedigende woorden Karen! We houden ons daar ook aan vast, dat het beter gaat worden. Hoe dan ook, want ze wordt groter, sterker en weerbaarder. Nu is het enige dat ze kan huilen van alle ongemakken. En hopelijk groeit ze er over heen of wordt het milder zoals je beschrijft.

Vandaag hadden we intake bij de opvang. Ik moet maandag weer werken (al gaat dat ook in dingetje worden met mijn bekkeninstabiliteit) en vrijdag gaat ze voor het eerst. Ik heb het er maar moeilijk mee. Ik besef me dat dat grotendeels heel normaal is, het is best heel wat je kind aan een ander te laten. Maar het is nu ook echt de afsluiting van mijn kraamtijd en leuk is die niet geweest. Ons meisje heeft zich het meeste van deze tijd hartstikke ellendig gevoeld. Ik hoop zo dat ze zich een beetje gaat redden op de opvang. Ik zou het zo erg vinden als ze zich daar ellendig en ook nog alleen zou voelen. Het zal vast wel loslopen, het is een goede opvang en we halen haar zo weer op als ze zich niet goed voelt. Maar poeh, ik zal blij zijn als we de eerste keren achter de rug hebben en het goed blijkt te gaan.
#3450195
He bah. Zou ook echt niets voor mij zijn om haar al zo jong in opvang te brengen.
Het loopt vast helemaal los hoor en ze wennen er zo snel aan. Maar het is zeker meer dan normaal dat je het er lastig mee hebt.

Vooraf met haar een paar keer gaan wennen is ook reuze belangrijk. Maakt een wereld van verschil. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door