Mooi hoor Lique! Net zo'n wildspothut maar dan wat lager op z'n poten.
Dat kipje hrlelemaal rechts is een dotje hé? Ik vind die toch ook erg leuk om naar te kijken. Zeker dat zilver gezoomd is echt wel mooi hè.
Amai, een vogel die een Brahma haan neemt. Moedige vogel.

OK, ze zijn te doen, maar zo zien ze er toch niet uit. Ze lijken wel 10kg te wegen ipv 5 of 6. En dat is ook al zoveel voor een roofvogel, zou ik denken.
Hier is de ren niet overdekt. Ik vind dat ook niet te doen. Dus maar hopen dat het ons bespaard blijft.
Dat ze dan maar wat van die kauwen en kraaien pakken. Zo zijn er hier veeeel te veel.
Mijn kippenhok moet ook nog serieus verbouwd. Daar wil ik deze zomer werk van maken. Maar ik ben vertrokken van het kippenhok dat er stond (staat op fundering en is mooi groot) en probeer dat dan te vormen naar wat ik wil. Maar dat is natuurlijk veel moeilijker dan gewoon van niets beginnen.

Vooral omdat het vergeven zit van de kieren.

Gelukkig werkt de duatomeeenaarde prima tegen de bloedluis. Ik heb gewoon zowat het hele hok volgestuifd en probeer dat zoveel mogelijk te laten hangen. Af en toe wat extra op de zitstokken. En die moeten wel dringend vervangen en met een deftig mechanisme opgehangen.
En ik wil de kipjes in de frisse lucht laten slapen, dus niet in een afgesloten hok. Dat vinden ze veel leuker. Dat maakt het er ook niet eenvoudiger op.
Maar we komen er wel.