Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Kim_S schreef:Ons pupje is vandaag nog niet geboren >:(
Vandaag duurt nog 3 uur, dus dat weet je nog niet. :-*
Door CindyMayella
Driekwart van het hele topic niet gelezen, sorry :-[ ....

Maarre... Klaagtopic dus....

Begin november spoed operatie gehad van een geperforeerde darm (gyn had tijdens sterilisatie een darm geraakt), 6 dagen IC, 4 dg op de after care afdeling.... Half maart (4,5 maand later) eindelijk litteken helemaal geheeld (lichaam stootte oplosbare hechtingen af :???: ).... Dacht dat ik nu eindelijk alles weer kon, maar in 3 dg tijd 2x 'ingestort', oftewel teveel gedaan in en om het huis, oftewel mn dagelijkse gewoontes etc.......

Uhhhhh, ben ik ongeduldig, neem ik niemand serieus als men zegt het herstel tot een jaar kan duren?????

Ik word er kriegel van (op zn zachts gezegd)....... Onwijs pijn in mn onder rug, energie is ver te zoeken, een keer extra overblijf draaien isntveel energie etc...... Zit te denken aan medische fysio... Goede stap????
Door Anne in Zweden
CindyMayella schreef:Driekwart van het hele topic niet gelezen, sorry :-[ ....

Maarre... Klaagtopic dus....

Begin november spoed operatie gehad van een geperforeerde darm (gyn had tijdens sterilisatie een darm geraakt), 6 dagen IC, 4 dg op de after care afdeling.... Half maart (4,5 maand later) eindelijk litteken helemaal geheeld (lichaam stootte oplosbare hechtingen af :???: ).... Dacht dat ik nu eindelijk alles weer kon, maar in 3 dg tijd 2x 'ingestort', oftewel teveel gedaan in en om het huis, oftewel mn dagelijkse gewoontes etc.......

Uhhhhh, ben ik ongeduldig, neem ik niemand serieus als men zegt het herstel tot een jaar kan duren?????

Ik word er kriegel van (op zn zachts gezegd)....... Onwijs pijn in mn onder rug, energie is ver te zoeken, een keer extra overblijf draaien isntveel energie etc...... Zit te denken aan medische fysio... Goede stap????

Ooow, fuckaduck zeg! :o Denk je ook even twee dagen uit de running te zijn en daarna weer vrolijk naar huis. Een mens zou voor minder z'n beklag doen. Beterschap en sterkte met alle ellende!
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef:Was ie al wel verwekt dan? Heb ik dat gemist?
Eelke! Anne kan het ook! :biggrin2:

Ja al verwekt ja. Zo'n 8,5 week geleden :)
Dus het kan zomaar nog een paar dagen duren. Zucht...
Door CindyMayella
@Anne:
Tja, de zogenaamde buikpijn die na 3 dagen wel over moest zijn, was na een week nog niet over..... Dus maar gebeld, kon de volgende dag pas terecht.... Ondertussen weinig tot niets gegeten..... En dat werd een spoed operatie uiteindelijk van 4 uur :-\ :-\ :-[ ........ Verder nergens last van, zelfs niet eens koorts,.... Alhoewel.... Mn normale temperatuur is 36,4, dus 37 is bij mij al koorts..... Weet ik veel :o ... Bleek ik ook nog een longontsteking te hebben????!!!! Nu heb ik een hoge pijngrens, dus alles was, volgens mijn gevoel, oké...... Drama's uiteindelijk!!!! Ook erg lage bloeddruk, dus uiteindelijk geen aders meer kunnen prikken, ook niet met verdoving.... Heb gehuild!!!!!!
En de laatste weken ook nog om de 4 dagen de gaatjes in het litteken, 3 stuks, moeten laten dichtbranden omdat het niet heelde (kwam door de hechtingen die werden afgestoten)..... Dat raad ik niemand aan......

Deze week huisarts bellen voor medische fysio, omdat mn energie nergens is :-\ :-\ ...... En naar de huisarts, omdat het zachte plekje in mn navel ineens begint uit te puilen...... Heb overigens nu 3x op dezelfde plek een operatie gehad..... Werkt ook niet mee, littekenweefsel op littekenweefsel op littekenweefsel....

Nu nog een cyste aan de andere kant..... Maar die wil de gyn laten zitten, zolang ik er geen last van heb.... Daar zijn de darmen ook verkleefd (door een vorige operatie net na mn geboorte en 2x keizersnee)..... Dus dat zou ook een behoorlijke ingreep worden.....

Maar..... Aan de andere kant mag ik niet klagen; dr zijn genoeg mensen met ergere dingen ;) .....
Door frodo quin
Neen hoor je mag wel klagen, dit is echt klote. Veel beterschap :bigarmhug:
En ja er zijn mensen die het erger hebben, veel erger zelfs en je zal altijd wel iemand kunnen vinden die ergere dingen meemaakt, maar jouw historie is ook niet niks en je eigen leed of dat van dierbaren is natuurlijk voor jezelf erger als dat van iemand langs de andere kant van de wereld waar je geen weet van hebt. Dus, klaag gerust als je daar behoefte aan hebt :)
Door Anne in Zweden
CindyMayella schreef:@Anne:
Tja, de zogenaamde buikpijn die na 3 dagen wel over moest zijn, was na een week nog niet over..... Dus maar gebeld, kon de volgende dag pas terecht.... Ondertussen weinig tot niets gegeten..... En dat werd een spoed operatie uiteindelijk van 4 uur :-\ :-\ :-[ ........ Verder nergens last van, zelfs niet eens koorts,.... Alhoewel.... Mn normale temperatuur is 36,4, dus 37 is bij mij al koorts..... Weet ik veel :o ... Bleek ik ook nog een longontsteking te hebben????!!!! Nu heb ik een hoge pijngrens, dus alles was, volgens mijn gevoel, oké...... Drama's uiteindelijk!!!! Ook erg lage bloeddruk, dus uiteindelijk geen aders meer kunnen prikken, ook niet met verdoving.... Heb gehuild!!!!!!
En de laatste weken ook nog om de 4 dagen de gaatjes in het litteken, 3 stuks, moeten laten dichtbranden omdat het niet heelde (kwam door de hechtingen die werden afgestoten)..... Dat raad ik niemand aan......

Deze week huisarts bellen voor medische fysio, omdat mn energie nergens is :-\ :-\ ...... En naar de huisarts, omdat het zachte plekje in mn navel ineens begint uit te puilen...... Heb overigens nu 3x op dezelfde plek een operatie gehad..... Werkt ook niet mee, littekenweefsel op littekenweefsel op littekenweefsel....

Nu nog een cyste aan de andere kant..... Maar die wil de gyn laten zitten, zolang ik er geen last van heb.... Daar zijn de darmen ook verkleefd (door een vorige operatie net na mn geboorte en 2x keizersnee)..... Dus dat zou ook een behoorlijke ingreep worden.....

Maar..... Aan de andere kant mag ik niet klagen; dr zijn genoeg mensen met ergere dingen ;) .....

Pffff, nou, van mij mag je even losgaan hoor. Dit lijkt me meer dan genoeg even flink ongelukkig van te zijn. Beterschap, sterkte, alles wat je nodig hebt!
Door eelke
Kim_S schreef: Eelke! Anne kan het ook! :biggrin2:

Ja al verwekt ja. Zo'n 8,5 week geleden :)
Dus het kan zomaar nog een paar dagen duren. Zucht...
Ha! En als die pup nou ook te laat is...

Sterkte Cindy!
Door Radja

Jemig zeg,pffff! Wat heftig! Beterschap en heel veel sterkte! :bigarmhug:
Door Fenixjuh
Ohw, gatver wat klinkt dat verschrikkelijk :o :-X Officieel mag je na buik-OK's 3 maanden niet tillen, maar 5 maanden niets kunnen... Heel veel beterschap!

Lil schreef:Kwam er vanmiddag achter: 8 weken niet kunnen/mogen autorijden. Grrrr...
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Door dinky89
Pffff het zit je niet mee Cindy.......
Hopelijk kan het nu dan wel allemaal goed herstellen!
Zou zeker kijken voor medische fysio om gecontroleerd weer energie op te bouwen ;)

Ik vermoed dat het niet autorijden van lil te maken heeft met dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 7&t=132059
Wel enorm vervelend Lil! Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.
Door Lil
hmmmm op de foon ging wat mis, dus nu maar ff online.

pffff goede dag zeg. Heeeeeeeeeeeel veel sterkte en beterschap :-* :-* :-* (ik stop acuut met klagen; heb daar nul reden toe zo te lezen).

Fenixjuh schreef:

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ja dat is heel leuk als alleenstaande... Gelukkig heb ik voor het avondeten een maaltijdbox en dan moet appie Heijn maar de overige boodschappen thuis bezorgen. Naar het werk met het ov: van 35 minuten naar 1,5 uur enkele reistijd...

En de honden eh tja eh... Ben de muilkorf alvast aan het trainen en dan moet de halti maar weer om desnoods en die kleine aan halsband ipv aan tuig. Maar ik zie op tegen wandelen in de bebouwde kom; dan loop ik eenhandig met een briesende opgepompte reu van ruim 50 kg. Ok s ochtend niet dan zal ik alleen zijn en in de avond.... Nou ja als het niets is dan maar s Ochtends eerder op en 1,5 uur wandelen en dan s avonds alleen maar in de tuin.

Nooit gedacht dat ik het gebruik van 2 vingers aan se linkerhand en het niet mogen tillen links een probleem zou zijn. totdat het was dan mag je geen autorijden eh oeps sh*t.
dinky89 schreef:Pffff het zit je niet mee Cindy.......
Hopelijk kan het nu dan wel allemaal goed herstellen!
Zou zeker kijken voor medische fysio om gecontroleerd weer energie op te bouwen ;)

Ik vermoed dat het niet autorijden van lil te maken heeft met dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 7&t=132059
Wel enorm vervelend Lil! Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.
Ja, goed geraden.
Het doel is zeker goed. Ik ben normaal niet van het luisteren, maar ik ben dus uiterst voorzichtig nu; moet er niet aan denken de (goede) functie van een vinger te verliezen terwijl mijn werken typen is en mijn grote hobby pianospelen (en zonder pianospel wordt het oefenen voor de zangles ook maar een halfslachtig iets).
Door Anne in Zweden
Lil schreef:hmmmm op de foon ging wat mis, dus nu maar ff online.

pffff goede dag zeg. Heeeeeeeeeeeel veel sterkte en beterschap :-* :-* :-* (ik stop acuut met klagen; heb daar nul reden toe zo te lezen).

Ja dat is heel leuk als alleenstaande... Gelukkig heb ik voor het avondeten een maaltijdbox en dan moet appie Heijn maar de overige boodschappen thuis bezorgen. Naar het werk met het ov: van 35 minuten naar 1,5 uur enkele reistijd...

En de honden eh tja eh... Ben de muilkorf alvast aan het trainen en dan moet de halti maar weer om desnoods en die kleine aan halsband ipv aan tuig. Maar ik zie op tegen wandelen in de bebouwde kom; dan loop ik eenhandig met een briesende opgepompte reu van ruim 50 kg. Ok s ochtend niet dan zal ik alleen zijn en in de avond.... Nou ja als het niets is dan maar s Ochtends eerder op en 1,5 uur wandelen en dan s avonds alleen maar in de tuin.

Nooit gedacht dat ik het gebruik van 2 vingers aan se linkerhand en het niet mogen tillen links een probleem zou zijn. totdat het was dan mag je geen autorijden eh oeps sh*t.

Ja, goed geraden.
Het doel is zeker goed. Ik ben normaal niet van het luisteren, maar ik ben dus uiterst voorzichtig nu; moet er niet aan denken de (goede) functie van een vinger te verliezen terwijl mijn werken typen is en mijn grote hobby pianospelen (en zonder pianospel wordt het oefenen voor de zangles ook maar een halfslachtig iets).

Er bestaat voor ouderen zoiets als een rolstoeltaxi; zou je met je tijdelijke beperking niet ook recht hebben op vervangend vervoer, al was het maar naar je werk?

Beterschap in ieder geval. Jij mag ook best klagen, hoor. Is allemaal gewoon niet leuk. :(
Door Lil
Anne in Duitsland schreef:Er bestaat voor ouderen zoiets als een rolstoeltaxi; zou je met je tijdelijke beperking niet ook recht hebben op vervangend vervoer, al was het maar naar je werk?

Beterschap in ieder geval. Jij mag ook best klagen, hoor. Is allemaal gewoon niet leuk. :(
Ja lief meegedacht, maar dat wordt gewoon zelf dokken (is inkomensafhankelijk). Dus het wordt gewoon gezellig met het ov (wat de baas volledig 100% betaald, de autovergoeding is een lachertje dat betaal je zelf, maar bespaart mij veel tijd). Ik ben bijna 2 jaar met het ov geweest, maar ging dan met de auto naar het station 3 km verderop. Dat is een beetje ver lopen en de bus doet er ook meer dan een half uur over via de kortste omleiding. Was die bus niet nah ach dan was het hetzelfde als tot voor een half jaar geleden. Tis vast zo om (want ik ga gewoon niet geopereerd worden dat is niet nodig; gewoon nu afgesproken ;D )

En ja ik kan de taxi naar de winkel nemen, maar ach thuisbezorgen is goedkoper en gemakkelijker en dan moeten ze het ook voor mij tillen :D

Alleen de honden uitlaten is ronduit vervelend (die mogen niet in taxi's en zo). Niet onmogelijk; gewoon heel vervelend. Nah ja so be it.
Door frodo quin
Is er niemand in de buurt die kan helpen met het uitlaten? Beu als je zo beperkt bent voor een tijd. Veel beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door