Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
Die waterrand werkt, zoals ik begrijp, zoals een soort waterslot. Net als bij wijnmaken. De gassen kunnen ontsnappen maar er kan verder niets bij.
Door koekje
In mn nieuwe huis met grote keuken en bijkeuken en proviandkelder moet ik ook een zuurkoolpot.
En een azijnmaker. En natuurlijk ook nog een kitchenaid, maar die komt op het aanrecht naast de magimix.
Door keetje
Ik heb me ondertussen op 2 FBpagina's aangemeld en daar gaat een wereld voor me open. Drogen : Kruiden ,fruit ,groente .....conserveren ..... en Wecken is hip. Te leuke pagina's. En verrekte leerzaam.
Door keetje
Ja, het kan wel in een pot dus. Maar het lijkt me wel een vreselijk gepiel met een vork in een pot. Dan is een echte zuurkoolpot wel een stuk makkelijker met die groeter opening en stampert.
Door Mieke L.
Ooit had ik zelf wijn maken als hobby (jaartje of 25 geleden) was eigenlijk hartstikke leuk en heel erg lekker! Mijn zus had me aangestoken zij maakte de wijnen van allerlei soorten vers fruit enzo. Ik (lui) gebruikte gewoon fruitdruifje en appelsap uit een pak maar daar kwam heerlijke wijn uit voort. Ik ga me er toch weer eens een beetje in verdiepen.
Door Mieke L.
koekje schreef: Mieke, wat leuk!
Ik had dat nooit achter je gezocht  :-[  :biggrin2:
:biggrin2: Ik ook niet. Soms laat ik me door andermans enthousiasme meeslepen. En het eindproduct sprak me ook wel aan natuurlijk  ::)
Door Nadia
Wij hebben een schijnbaar goede soort wijndruiven struik in de tuin. Als iemand hem wilt. ;)

Maar zo kun je zuurkool ook een een potje over doen? Lijkt me leuk om cadeau te geven :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door