Esther Q schreef: Ik wil er alleen maar meerPlus 1 volgend jaar komt er een kaninchen ruw haar teckel dametje de mannen onder de duim helpen houden:-)![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Esther Q schreef: Ik wil er alleen maar meerPlus 1 volgend jaar komt er een kaninchen ruw haar teckel dametje de mannen onder de duim helpen houden:-)![]()
*milyck* schreef: Heb mijn hele leven dieren gehad, maar dit heeft er zo ingehakt dat ik niet meer durf![]()
Borke schreef:Nee, niet tuttig, dat is precies wat ik ook voel.. dat en de angst dat er weer zoiets vreselijks kan fout gaan. Ik weet wel dat dat niet reëel is, maar dat zit diep in mijn ziel gevreten..
Herkenbaar!
Bij mij is het ook de angst dat ik niet meer zoveel onvoorwaardelijk van een hond kan houden, dat ik hem tekort zou doen.
Altijd die vergelijking en het zou nooit zijn zoals het met Borke was, niet zo intens.
Zelfs bij Sofi heb ik dat al, het idee haar tekort te doen.
Gelukkig komt ze niets tekort, want ze heeft Leo en dat is haar alles
Net zoals ik dat voor Borke was.
Borke, daar kon ik blind op vertrouwen.
Hij was mijn eerste hond, dus vaak wist ik ook niet wat handig was in situaties met andere honden.
Dan liet ik hem zijn gang gaan en dat ging eigenlijk altijd goed.
Heel raar als ik er achteraf op terug kijk.
Die onbevangen manier om met een pup om te gaan, ik zou dat niet meer kunnen.
Zou steeds bang zijn dat het mis zou gaan, nu ik zoveel beter weet wat er allemaal mis kan gaan.
Lastig om het uit te leggen...
Misschien begrijpen jullie het?
Als ik het zo nalees dan staat het heel dom en tuttig en ik ben verre van dat![]()
*milyck* schreef: Nee, niet tuttig, dat is precies wat ik ook voel.. dat en de angst dat er weer zoiets vreselijks kan fout gaan. Ik weet wel dat dat niet reëel is, maar dat zit diep in mijn ziel gevreten..Dat inderdaad ook nog ja!
Irta schreef: Ik herken wel een beetje wat sommigen hier zeggen. Met sommige honden heb je gewoon een enorm hechte en sterke band die geen enkele andere hond kan vervangen of evenaren. Maar ik geloof ook dat het wel mogelijk is dat je ook weer een andere hond tegen komt waar je een even speciale band mee hebt. Wel op een hele andere manier maar niet minder hecht of waardevol. Het hangt denk ik meer af van of je je er al voor open kunt stellen en of je er al aan toe bent. En sommige mensen zullen misschien nooit op dat punt komen (wat natuurlijk helemaal prima is, het een is niet beter dan het andere), maar het is denk ik wel iets dat meer in jezelf zit dan ergens anders in. Ergens op deze wereld (en ook wel ergens bij je in de buurt) zijn denk ik echt wel meer honden die je helemaal perfect "passen".Mooi gezegd Irta en zo voel ik het ook. Met alle respect voor iedereen die het anders voelt, voelen is persoonlijk en niet goed of fout ofzo.