Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

sella schreef: Het blijkt dat er van mij 2 oud klasgenootjes niet meer zijn :'(
Vreselijk Sella :'(. Jullie dorp is vast gedompeld in diepe rouw :'(. Doen jullie in het dorp nog iets van een stille tocht?
Jantina schreef: Gut die oproep op Facebook voor die 2 Weimaraners... ik snap dat het pension er vanaf wil, maar zou niemand die honden nou willen van familie of vrienden? Mijn familie zou dan dikke pech hebben, mijn honden en paarden staan in mijn testament beschreven! Ze krijgen ze gewoon...
Ooh zielig :(
Maar familie zou zich hier toch om moeten bekommeren, lijkt me?
Claudia_ schreef: Ooh zielig :(
Maar familie zou zich hier toch om moeten bekommeren, lijkt me?
Ja, dat kun je zeggen he, maar mijn honden zou het ook zo vergaan. Mijn vader is te oud en heeft niks met dieren (weet alleen hoe ie ze klaar moet maken en op moet eten). Mijn moeder is te oud en weet niet om te gaan met honden. Mijn zus heeft minder dan 1 cent te makken, woont in een minder dan mini huisje en kan absoluut niet voor 4 Dalmaten zorgen (ze weet ook minder dan niks van honden). Mijn broer en schoonzus zijn nooit thuis, altijd aan het werk (hij heeft een eigen bedrijf en zij heeft een mega baan) en bovendien is mijn broer zwaar allergisch voor honden. Mijn schoonzus houdt van honden maar mijn zwager moet ze absoluut niet en mijn andere zwager is nooit thuis, is directeur van een bedrijf en is of aan het werk in NL of in het buitenland. Dus hier staan gewoon 4 honden op straat. Wat de reden is dat ik nooit op mijn gemak met Leo van huis ga, zonder de honden. Als ons samen wat overkomt, zijn onze honden meer dan de lul. Linga kan naar Erna, dat met zekerheid maar voor de rest houdt het op. Biscuit d'r fokker woont in de USA en heeft al genoeg honden (zij zou wel alles op alles op alles zetten om Bisq goed herplaatst te krijgen!). En Frou Frou en Fritzi zijn door mij gefokt dus die kunnen niet terug naar de fokker :-X. Ik kan alleen maar hopen dat ik een vriendin heb die zegt : "OK, ik regel de herplaatsing wel" en bijv. een oproep op Facebook zet.
Lizzy schreef: Ja, dat kun je zeggen he, maar mijn honden zou het ook zo vergaan. Mijn vader is te oud en heeft niks met dieren (weet alleen hoe ie ze klaar moet maken en op moet eten). Mijn moeder is te oud en weet niet om te gaan met honden. Mijn zus heeft minder dan 1 cent te makken, woont in een minder dan mini huisje en kan absoluut niet voor 4 Dalmaten zorgen (ze weet ook minder dan niks van honden). Mijn broer en schoonzus zijn nooit thuis, altijd aan het werk (hij heeft een eigen bedrijf en zij heeft een mega baan) en bovendien is mijn broer zwaar allergisch voor honden. Mijn schoonzus houdt van honden maar mijn zwager moet ze absoluut niet en mijn andere zwager is nooit thuis, is directeur van een bedrijf en is of aan het werk in NL of in het buitenland. Dus hier staan gewoon 4 honden op straat. Wat de reden is dat ik nooit op mijn gemak met Leo van huis ga, zonder de honden. Als ons samen wat overkomt, zijn onze honden meer dan de lul. Linga kan naar Erna, dat met zekerheid maar voor de rest houdt het op. Biscuit d'r fokker woont in de USA en heeft al genoeg honden (zij zou wel alles op alles op alles zetten om Bisq goed herplaatst te krijgen!). En Frou Frou en Fritzi zijn door mij gefokt dus die kunnen niet terug naar de fokker :-X. Ik kan alleen maar hopen dat ik een vriendin heb die zegt : "OK, ik regel de herplaatsing wel" en bijv. een oproep op Facebook zet.
Hier ook. En omdat ik echt heel goed besef dat je leven in 1 klap voorbij kan zijn heb met vrienden afgesproken wat er gebeuren moet. In mijn testament is er ook rekening mee gehouden dat er dus iemand tijdelijk voor de dieren zal zorgen. En ik weet dat als zij ze herplaatsen of verkopen (drie paarden herplaats je niet zo handig) dat zij net zoveel om welzijn geven als ik.
En verder is het loslaten en genieten van het hier en nu.
Ik heb speciaal aan Marije ooit het nummer van mijn ex gegeven. Omdat ik zeker weet dat hij ze een goed thuis zou bieden, mocht er met mij iets gebeuren.

Laatst hadden we het daarover, en toen bleek er toch een soort van interpretatie-verschil te zijn in die afspraak. Ik geloof dat Marije dat bewuste telefoonnummer zou gebruiken om hem op de hoogte te stellen dat Wodka bij haar woont, dat hij naar haar mag kijken op afstand, haar mag aaien als Wodka dat wil en daarmee basta.  :biggrin2:

Mocht dat allemaal tóch in de soep lopen, om wat voor reden dan ook, is mijn broer achter- achter- achterwacht voor Wodka.

Zonder gein, het is fijn te weten dat er goede achterwachten zijn in geval van nood.

Nou vermoed ik, Lizzy, dat jouw honden ook helemaal niets tekort zouden komen, mocht er iets met jou en Leo gebeuren (knock on wood!).  :-*
Ja het is waar hoor, maar tegelijk denk ik, jeetje, dat is het enige tastbare wat familie en vrienden nog van hun hebben! Om ze dan zo via het pension waar ze in zitten te herplaatsen bij vreemden... Heftige keuze! Vaak heb je toch wel bekenden in het hondenwereldje, zeker met twee van zulke knoepers van jachthonden denk ik dan... (Ik denk dat er geen BP hond is die niet goed zou worden opgevangen in zo'n situatie hoor dames!)
Roef & Hidde schreef: ook hier het 2-3 handjes principe in werking,een collega van mijn moeder heeft haar broer verloren.
hoeveel mensen in Nederland zullen er niet  directgetroffen zijn of 2 -3 handen verder iemand kennen?
Gek genoeg... bij mijn weten heb ik in mijn kennissenkring/vrienden/collega? niemand die direct of indirect iemand verloren is. Als ik "jullie" meetel dan "ken" ik dus wel mensen maar niet in real life (bij mijn weten).

Zat me dat dus nav het gesprek hier af te vragen.. maar nee, ik ken niemand die iemand kent die iemand kent die is overleden...
En dat is dan dus eigenlijk best gek!

Suzanne
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Ja, dat kun je zeggen he, maar mijn honden zou het ook zo vergaan. Mijn vader is te oud en heeft niks met dieren (weet alleen hoe ie ze klaar moet maken en op moet eten). Mijn moeder is te oud en weet niet om te gaan met honden. Mijn zus heeft minder dan 1 cent te makken, woont in een minder dan mini huisje en kan absoluut niet voor 4 Dalmaten zorgen (ze weet ook minder dan niks van honden). Mijn broer en schoonzus zijn nooit thuis, altijd aan het werk (hij heeft een eigen bedrijf en zij heeft een mega baan) en bovendien is mijn broer zwaar allergisch voor honden. Mijn schoonzus houdt van honden maar mijn zwager moet ze absoluut niet en mijn andere zwager is nooit thuis, is directeur van een bedrijf en is of aan het werk in NL of in het buitenland. Dus hier staan gewoon 4 honden op straat. Wat de reden is dat ik nooit op mijn gemak met Leo van huis ga, zonder de honden. Als ons samen wat overkomt, zijn onze honden meer dan de lul. Linga kan naar Erna, dat met zekerheid maar voor de rest houdt het op. Biscuit d'r fokker woont in de USA en heeft al genoeg honden (zij zou wel alles op alles op alles zetten om Bisq goed herplaatst te krijgen!). En Frou Frou en Fritzi zijn door mij gefokt dus die kunnen niet terug naar de fokker :-X. Ik kan alleen maar hopen dat ik een vriendin heb die zegt : "OK, ik regel de herplaatsing wel" en bijv. een oproep op Facebook zet.
oa door deze ramp, en nog wat prive dingetjes deze week druk aan het regelen geweest, en je staat er versteld van wat er allemaal vast te leggen is.
Mijn directe nabestaanden zijn mijn ouders, zij zouden het geld van de verzekering krijgen en dus mijn begrafenis regelen....ain't gonna happen, dus dat omzeild door iemand anders mede verzekeringnemer te maken en die krijgt straks het geld, in overleg met een uitvaartondernemer heb ik een document opgesteld wat op 3 plaatsen komt te liggen, 1 bij mij, 1 bij de uitvaartondernemer die mijn begrafenis en erfenis afhandeld en 1 bij de mede-verzekeringnemer. Daarin staat wat ik wil dat er met mijn spullen gebeurd (couldn't care less) met mijn dieren (ze worden gescheiden en afzonderlijk bij vrienden geplaatst waar ik zeker weet dat ze op hun plek zijn) en hoe ik mijn uitvaart wil (tot in detail, heb zelfs mijn laatste woorden zitten schrijven van de week  :P) en ik kan je zeggen...het geeft zoveel rust dat het gewoon geregeld is.

Ik kan op elk moment alles wijzigen, en ook ligt er vast dat mocht ik vermogen hebben dat naar de nieuwe eigenaren van mijn dieren gaat voor de verzorging.
Martine-Tom schreef: oa door deze ramp, en nog wat prive dingetjes deze week druk aan het regelen geweest, en je staat er versteld van wat er allemaal vast te leggen is.
Mijn directe nabestaanden zijn mijn ouders, zij zouden het geld van de verzekering krijgen en dus mijn begrafenis regelen....ain't gonna happen, dus dat omzeild door iemand anders mede verzekeringnemer te maken en die krijgt straks het geld, in overleg met een uitvaartondernemer heb ik een document opgesteld wat op 3 plaatsen komt te liggen, 1 bij mij, 1 bij de uitvaartondernemer die mijn begrafenis en erfenis afhandeld en 1 bij de mede-verzekeringnemer. Daarin staat wat ik wil dat er met mijn spullen gebeurd (couldn't care less) met mijn dieren (ze worden gescheiden en afzonderlijk bij vrienden geplaatst waar ik zeker weet dat ze op hun plek zijn) en hoe ik mijn uitvaart wil (tot in detail, heb zelfs mijn laatste woorden zitten schrijven van de week  :P) en ik kan je zeggen...het geeft zoveel rust dat het gewoon geregeld is.

Ik kan op elk moment alles wijzigen, en ook ligt er vast dat mocht ik vermogen hebben dat naar de nieuwe eigenaren van mijn dieren gaat voor de verzorging.
Dat is dan zeker veranderd want de laatste keer dat ik dat bij de notaris probeerde te regelen, kreeg ik te horen dat je familie niet kunt onterven.
Lizzy schreef: Alex moet het ook nog leren.
Ik heb Alex zijn toespraak nog niet gehoord, dat voorop gezet. Maar wat ik begrijp heeft hij de nabestaanden toegesproken en sprak Timmermans de VN toe en had die toespraak het doel om de leden aan onze kant te krijgen voor medewerking e.d. Dus de strekking en het doel was al anders, Alex hoefde aan de nabestaanden niet voor te leggen hoe het zou zijn als je zag dat een schurk de trouwring van je overleden man afpakt. Alex moet op dat moment niets meer zijn dan zeer meelevende opperburgervader.
Daarbij moeten Alex zijn toespraken nog altijd langs de ballotagecommisie ook wel de Rijksvoorlichtingsdienst genoemd en zullen politiek gevoelige uitspraken we ongetwijfeld uitgefilterd worden.
De toespraak van Timmermans was gewoon heel goed. Recht door het midden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door