Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
Lizzy schreef: Onze hanemans groeit als een speer en begint zichzelf iedere dag belangrijker en stoerder en geweldiger te vinden. Hij is werkelijk zo brutaal als de neten :-X. Leo is al driftig een dubbelwandig kippenhok te timmeren. Hij is wel gaaf hoor :biggrin2:
Haantje de voorste dus. Bij m'n broer heten ze allemaal Rudi. Hij heeft een paar zachtere Rudi's gehad, en die zijn oud geworden. Eentje totdat het 'treden der kip' niet zo soepel meer ging...en hij, Rudi voor alle duidelijkheid, halverwege omflikkerde... :biggrin2: maar ook eentje die je met de onderkant van de schoenen moest benaderen. Anders had je een paar sporen in je broek. Die heeft het iets minder lang gedaan dan de anderen geloof ik... ::)
Lizzy ik denk er net aan, dat je door het hok te sluiten 's avonds en niet te vroeg te openen, ervoor kunt zorgen dat je haan minder kukelt en ook later begint te kukelen. Zorg er wel voor dat als er een raam zit dit niet te groot is vanwege lichtinval. Het gesloten hok zorgt ook voor wat demping van het geluid.
Ik denk dat het met het kukelgehalte ook wel scheelt of er in de omgeving meegekukelt wordt. Paar jaar geleden hadden ze 2 deuren verder hier zo'n kneus die om 2 uur snachts begon en dan kon je erop wachten, na een half uurtje gingen die 2 van mij leuk meedoen...en toen de hanen van de andere buren en toen van de volgende en zo gingen ze met z'n allen zo'n 16 uur per dag door.
Kneus ging vlot op wintersport en toen konden we in ieder geval weer slapen  :biggrin2:
Oh ja, we hebben hier ook zo'n Rudi gehad. Na de tweede keer in mijn broekspijp ging ik met een opgevouwen krant naar binnen, op advies van de buurman. Dat werkte wel.  :P
Hier steken ze elkaar ook aan met kukelen, de haantjes.  :D

Nu zelf geen kippen meer, maar ik mis de gezelligheid ervan wel. Ik heb gelukkig geen last van de hanen van de buren.  :)
Door Lizzy
Uw wens is mijn bevel Lia :biggrin2:

De drie tutjes (Willem bivakkeert bij de buurman ::), die springt over het hek) :
Afbeelding

En het nieuwe dubbelwandige geïsoleerde hok-in-wording voor Willem-de-eerste:

Afbeelding
Jaaa, de dames!  :)

Mooi hok-in-wording!  O0  Leuk hè, knutselen voor je huisdieren.  :)  Met wat wij hier allemaal gekocht en geknutseld hebben voor de kippen hadden ze zo ongeveer gouden eieren moeten leggen wil het nog uitkunnen.  ;D
Maar, een hobby mag wat kosten.  8)
Door Lizzy
-Annemarie- schreef: Jaaa, de dames!  :)

Mooi hok-in-wording!  O0  Leuk hè, knutselen voor je huisdieren.  :)  Met wat wij hier allemaal gekocht en geknutseld hebben voor de kippen hadden ze zo ongeveer gouden eieren moeten leggen wil het nog uitkunnen.  ;D
Maar, een hobby mag wat kosten.  8)
Ohhhw, zo lekker herkenbaar :biggrin2: :biggrin2:
Ik zou al 10 keer levenslang Demeter eieren hebben kunnen kopen :biggrin2:
Het is gewoon zo leuk om te zien hoe ze achter insectjes aanjagen en besjes (Japanse wijnbes) uit de struiken springen :smitten:
Wat voor kippen heb jij? En een mooi hok? (dat vraagt om een foto :biggrin2:).
De kippen zijn er helaas niet meer. Vond het heel gezellig, en superleuk maar ze gingen hier na een jaar of drie standaard dood. Ondanks de superverzorging, en ze mochten door de hele tuin loslopen.
Dat vond ik op een gegeven moment niet leuk meer.  :(
Maar ik mis het nog steeds, dus wellicht beginnen we er nog wel weer een keer aan.  :)

Wij hadden Wyandottes (kriel) en later een paar 'gewone' legkippen (overgenomen van een vriendin).
Zal straks eens een fotootje van het geknutselde hok opsnorren.  :)
Door Lizzy
Ja, dat is het nadeel van kippen. Vandaag zijn ze fris en fruitig, gezond en blij en morgen zij ze dood :-\. Ik heb de gevleugelde uitspraak van Olga/Kruim er ook in gehouden en nooit vergeten "Kippen zijn of leven. Of dood". Dus ik ren er iets minder frequent mee naar de DA. Je schijnt wel sterkere en minder sterkere rassen te hebben... :-\. En mijn beste kippen komen tot nu toe van serieuze fokkers... We hebben dus ook een paar keer onwijze pech gehad, en die kwamen van een kippen/eendendierenwinkel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 26 jul 2014, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kira
Jantina laat wat mest onderzoeken mogelijk vind je de oorzaak. Kijk verder op de zak voer soms zit er standaard ab in dat lijkt mij weinig bevorderlijk want dan heb je het misschien bij je volwassen kippen maar merk je het niet en zijn de kuikens langs die weg besmet geraakt.

Een van onze hanen kukelde braaf dag en nacht die had een kort leven.

Tot op heden is mijn huidige dierentuin heel stil hopen dat het zo blijft.
Op verzoek van Lizzy mag ik spammen.  :)

Zelfgeknutseld hok; bovenste deurtje stond het voer en andere spulletjes, daaronder het nachthok.
Met afgeschermde uitloop, en lange betontegels tot onder het gras ingegraven zodat er geen ongenode gasten naar binnen kunnen. En een bakje zand. Toen wisten we nog niet dat het gras nog geen maand mee zou gaan.  :biggrin2:
Toen ze eenmaal goed gewend waren is het buitenste hekje wat er omheen staat weggehaald, zodat ze in de hele tuin konden.
En na een maand of wat hebben we het hok nog een kwart slag gedraaid (dwars op het muurtje met de buren) dan hadden ze meer beschutting tegen de zon.

Afbeelding

De eerste set. Met haan, die na een half jaar is gaan hemelen want ik werd er horendol van. Die kraaide echt 24/7.  :-[  :-X
Alles geprobeerd, tot en met verduisterd nachthok, maar hij trok zich er niks van aan. Dat was dezelfde die in m'n broekspijpen vloog. Echt een haantje.  :biggrin2:

Afbeelding

Met Tristan en Moyra, die we toen nèt hadden. Gezellig samen snacken.  :smitten:

Afbeelding

De dames kip wisten altijd wel het beste plekje te veroveren.  ;D

Afbeelding

Meehelpen in de moestuin.  :)

Afbeelding

Zelfbedienings barf kip.  :P

Afbeelding

Overigens waren de legkippen die ik van een vriendin overgenomen heb wel heel anders van karakter; erg fel naar de Wyandottes.
Onze honden (Beagle, RR en Moyra) hebben gelukkig altijd gewoon los in de tuin kunnen lopen, samen met alle kippen.
De Wyandottes kwamen van een goede fokker, maar ondanks dat gingen ze helaas niet lang mee.  :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door