Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Toen ik mijn eigen eerste huisje kreeg gelijk mijn eerste hond Boy een Ierse wolfshond, toen samenwonen en Arrow Duitse Dog erbij en na verhuizing Giant een Westie erbij die is bijna 18 jaar geworden.
Later Buster Duitse Dog, King Duitse Dog herplaatser, daarna Caivs1 Duitse Dog helaas na 9 maanden overleden aan bloedvergiftiging, kinderen wilden weer een Caivs dus Caivs2 Duitse Dog na 3 jaar in moeten laten slapen door onvoorspelbare agressie door hersenafwijking.
Daarna Hooch Duitse Dog nu 7 jaar en Hummer Duitse Dog nu 6,5 jaar en Diva Pomeriaan nu 3 jaar.
Toen ik uit huis ging, ging ik studeren en was een hond niet te doen qua tijd, reizen en geld. Na 5 jaar studie ging ik samenwonen op een piepklein flatje, dus ook niet echt handig. Daarna hebben we 4 jaar in een rijtjeshuis gewoond wat al propvol was met ons, de papegaaien en de katten. Ook hadden we toen niet genoeg tijd. Ik ben blij dat ik daar zelf ook altijd een reële blik op ben blijven houden. Ik wilde dol en dol en dolgraag, maar als ik me nu voor zou stellen dat we in dat huis Oscar al hadden genomen, nee, dat had niet echt handig geweest.

Toen we ons huidige huis kochten, liet meneer K af en toe vallen dat een hond een optie zou gaan kunnen worden qua ruimte en qua tijd. Ik heb hem een paar weken daarin gelaten en toen heb ik hem gevraagd een keus te maken. Met een Nee kon ik nog wel leven, met een misschien niet. Gelukkig werd het een ja en zijn we concreet gaan nadenken wat we wilden. Hadden we voor een pup gegaan, zouden we nog geduld moeten hebben gehad, maar toen Oscar op ons pad kwam ging het opeens heel snel.
pff dat is graven maar volgens mij moet dit het zijn:

Sheeta = bouvier - herplaatser
Chenny = kruising labrador/doberman - herplaatser
Kapi = Engelse cockerspaniel - herplaatser
Gimley = Australian cattle dog - Pup
Shela = Australian cattle dog - herplaatser
Sugar = Australian Shepperd - herplaatser
Thurin = Australian cattle dog - herplaatser
Barnie = Australian cattle dog - pup
Oliver = Border terier = Pup
Hier  hebben  eerst 2 asielhondjes  gewoond:
1x kruising Pinscher
1x kruising Vlinderhondje
1x berner Ronja
1x berner Nova
1x berner Noxy
1x berner Bindi
1x berner Diva
1x berner Senta.

Ik lig nog met mezelf in de klinsch of er een blijvertje zit in  mijn aanstaande nestje , maar voorlopig hou ik het bij de berners. Nu wonen er hier 3
Ik blijf overigens een zwak houden voor de Tibetaanse spaniel  :P
Thuis opgegroeid met een poedel en daarvoor een huiskat.

Toen wij gingen samenwonen, wilden we meteen een hond, maar dat ging niet i.v.m. het werk.
Dus kwamen er katten en tot op heden altijd minstens 2 tegelijk.
Toen we Maine Coons fokten was het maximum aantal katten (zonder de kittens die weer weg gingen) 9 katten.

Vanaf ca 1980 huiskatten, altijd als volwassen of jong volwassen kat via Stichting Kattenzorg in Den Haag:
Slimmy (kwam na paar jaar niet meer thuis, weken naar gezocht)
Piepie, 16 geworden
Gila, 16 jaar
Kees, kwam na paar jaar niet meer thuis, vast gepikt, was erg mooi en zeer sociaal

Vanaf 1994 Maine Coons en de tuin afgezet en de katten in huis en eigen tuin gehouden. Piepie en Gila waren toen 13 jaar en moesten wennen aan het alleen in de eigen tuin blijven.
Franny
Zappa
Toma (zelf gefokt)
Rapsody (uit Denemarken)
TC (uit Zweden)
Becky (zelf gefokt, herplaatst ivm heupen, is inmiddels 15 jaar en doet het nog prima)
Cara (uit US)
Cheri (Duitse dochter van onze eigen TC)
Roy en Lola (zelf gefokt)
Mark (uit US, toen we met fokken stopten herplaatst, want kon niet los tussen de andere katers)
Haley (achter-achterkleindochter van onze eerste Maine Coon)
Kendra (herplaatst toen we stopten met fokken, was niet happy in de groep en woont inmiddels 11 jaar als enige kat in huis bij vrienden van ons, ziet er nog steeds fantastisch uit)

In 2003 stopten we met fokken en hadden we nog 6 katten.
In 2004 kwam Stabijhoun Borke, de hond van mijn leven die helaas overleed in 2011
In 2007 kwam Spaanse Schone Sofi, een ongelofelijk lieve hond, die toen 2 jaar was.

Inmiddels zijn nu alleen Haley (11), Lola (12) en Sofi (geschat op 9) bij ons.
Ik weet niet of er hierna nog andere huisdieren komen?
Ik heb zo'n intens verdriet gehad na het overlijden van Borke, dat ik niet weet of ik zo'n hechte band nog een keer aan wil gaan.
Sofi, Haley en Lola zitten heel diep in mijn hart en ik moet er niet aan denken dat zij er niet meer zijn.
Voorlopig genieten we nog volop van de dames en hopen we dat ze nog lang bij ons blijven.

Wat een leuk topic Dorotea, ik geniet al van het ophalen van de herinneringen aan onze dieren  :biggrin2:
bij mijn ouders thuis altijd al honden gehad.
Ik ben opgegroeid met een duitse herder-rotweiler en duitse herder en een pekineejse. Pekineesje is overleden en bij die 2 herders kregen we een labrador wat niet helemaal goed ging en uiteindelijk ook is herplaatst. Niet alleen had mijn moeder haar handen vol aan ons 3 kinderen, aan de herders die elkaar ook niet altijd even lief vonden maar was de labrador een werkelijke veelvraat. Daarna een mechelaartje bij mijn ouders thuis gehad en friese stabij. Ik zelf kreeg mijn allereerste hondje van mijn opa op mijn circa 4e jaar, een vlinderhondje.
Toch was onze beslissing, mijn man en mij, al vrij snel gevallen op de labrador. Mijn man vond zwart mooi en dus werd het een zwarte Bobo (vernoemd naar de labrador uit mijn jeugd).
Na Bo's overlijden stond voor ons vast dat er weer een labrador moest komen en dus volgden er 2 teefjes.
met mijn ex heb ik een boxer gehad ayza ( oude dametje woont nu nog bij mn ex)

En nu hebben wij een Dalmatier, Danko

Thuis altijd heel veel gezeurd maar mocht nooit een hond (wel 2 katten, cavia's, konijnen etc) en nu, nu  zou ik nooit meer anders willen.... wel meer    :D
Vanaf mijn 21 ste Saluki's dus nu veertig jaar.

Oran, Sheba daar een kind van Faiza. Oran heb ik totaal verwaarloosd en heel erg bang gekocht op de leeftijd van 5 maand. Was gefokt door Michel Hermans de zoon van Toon, alle honden van hem zijn in beslag genomen.
broer en zus Warda en Sarka
Ynascha, is 16 jaar en drie maand geworden. Heb ik gekregen toen ze 8 was en totaal verwaarloosd.
de zusjes Candar en Ceylan.
Anisa, Harrie (Gawhara), haar zoon Safa Zamzam. Safa heeft zich dood gelopen na het behalen van zijn coursing licentie, mocht maar 2 jaar worden.
Nu nog, de dochters van Harrie, Aziza en Zahra.
De broers en zus, Haarun, Yaya en Zummurrud.
De kinderen van Zummi, Tahaanie en Hayatti.
de honden
Roy, was kruising pitbull- labrador:RIP
Wapper, was kruising bordercollie-labrador:RIP
Mejuffrouw Doddeltje was kruising beagle- bordercollie; RIP
Zorro was Kooiker: RIP
Sam is kruising windhond, nu 5,5 jaar
En de katzels
Banjer
Freek
Brammetje
Tijger
Tootsie
Jochem
Bolhond
Klauter
Lebber
Koetje, is nu 7,5 jaar
Muisert, is bijna 17 jaar

Ik kan me geen leven zonder kat & hond voorstellen...
zo saaaaai en stil.....
Ruim 5 jaar geleden, kwam eindelijk mijn eerste hond. Dat was Daya ( podencokruisinkje uit Spanje). Als maatje kwam Bass erbij, ook een podencokruising. Daarna kwamen twee opvangers waarvan we helaas Sabio hebben moeten inslapen na 5 maanden. Hij zou ook niet meer weg gaan door de vele verzorging die hij nodig had. Hij was een podenco-galgo kruising. Daarna kwam opvanger Finch, een Roemeense zwerver die is gebleven. Daarna kwam opvanger Bobby die een heel leuk huisje heeft gevonden en daarna kwam opvanger Saartje (klein Bulgaars herdertje) die is gebleven.

Geplande honden waren dus Daya en Bass en gebleven opvangers Sabio (overleden), Finch en Saartje.

Daya, Bass, Finch en Saar staan in dit onderschrift: http://i240.photobucket.com/albums/ff320/Mehgras/ulrike2_zps38506c33.gif.
Vanaf ik samen woon met Fanne hebben we:
Chipsy: rottweiler (+)
Rocksy: Rottweiler (+)
Tristan: Rottweiler (+)
Jabba: Australische herder (herplaatst wegens gevechten)
Tarra: mix stafford x pitbull (+)
Farrah: rottweiler (+)
Centa: rottweiler (+)
Raina: pitbull  (asielopvang) + haar 3 pups Imani (+) - Inaya - Isha (mix pitbull x mechelaar)
Jelcka: rottweiler (+)
Kytha: rottweiler (herplaatst wegens fokfoutje)
Isack: rottweiler
Illa: Rottweiler
Kaëthé: rottweiler (+)
Lykaios: rottweiler
N'Tess: rottweiler = zal vermoedelijk het blauw/witte bandje worden van ons huidig nestje
Nedra: rottweiler = pupje komt eind april van NL naar BE

Verder heb ik 6 weken per jaar ongeveer:
Yara: Australische herder (volgens mij mix met Sheltie) zij komt hier in de zomer telkens op vakantie.
*Dorothea* schreef: Dat snap ik nooit zo goed. Ik woon met 2 dalmatische honden in een klein flatje zonder balkon.
Zal het uitleggen ;)
2 kleine kinderen een kleine woning met een stukje straat naast de woning ter grote van een flink balkon.
Geen tijd om minstens 2 u per dag de hond echt te laten rennen, daarbij kon ze niet goed overweg met andere honden dus moest ze meestal vast :-\
Wij hadden ook een caravan en als we daar heen gingen (in een kleine auto) waren de kinderen getatoeeerd door de poten van de hond.
Ze was dan zo druk omdat ze wist waar we heen gingen en het haar niet snel genoeg ging want op de camping hadden we een flink stuk tuin waar ze de hele dag kon spelen, rennen en soms slapen.
Gingen we naar huis wisten we niet dat er een hond in de auto was hooguit door het zuchten en brommen.

Daarom hebben wij toen besloten dat ze beter af was bij iemand die de ruimte had. Na lang zoeken dus een manege eigenaar gevonden met 2 hectare land waar ze vrij op mocht rennen. Er was ook een jonge vrouw die een 1 kamer woning had, die had haar graag gehad om de hele avond mee op schoot te zitten en te knuffelen :-\
Vanaf dag 1 heeft ze daar besloten dat ze in de stal wou slapen, terwijl ze ook in huis mocht.

Ben er nu ook van overtuigd dat je een boerderijhond die dus afstamt van ouders die ook op een boerderij zijn opgegroeid, niet in een klein huis moet nemen als je niet de tijd heb om zeker 1a2 u ermee naar buiten te kunnen.

Het is me toen echt aan mijn hart gegaan, maar heb gehandeld naar het beste voor de hond in onze ogen.
Mijn eerste en enige hond tot nu toe is Sita  :smitten: :smitten: mijn grote lieveling en grappig clowntje  :)
Telt het ook dat ik daarvoor een labrador (Bo) en duitse herder (Basco) als pleeghond heb gehad?
En ze waren pleeghond in de zin dat ik met hen op training ging en tussendoor af en toe ging uitlaten om ook een beetje te trainen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door