Thuis opgegroeid met een poedel en daarvoor een huiskat.
Toen wij gingen samenwonen, wilden we meteen een hond, maar dat ging niet i.v.m. het werk.
Dus kwamen er katten en tot op heden altijd minstens 2 tegelijk.
Toen we Maine Coons fokten was het maximum aantal katten (zonder de kittens die weer weg gingen) 9 katten.
Vanaf ca 1980 huiskatten, altijd als volwassen of jong volwassen kat via Stichting Kattenzorg in Den Haag:
Slimmy (kwam na paar jaar niet meer thuis, weken naar gezocht)
Piepie, 16 geworden
Gila, 16 jaar
Kees, kwam na paar jaar niet meer thuis, vast gepikt, was erg mooi en zeer sociaal
Vanaf 1994 Maine Coons en de tuin afgezet en de katten in huis en eigen tuin gehouden. Piepie en Gila waren toen 13 jaar en moesten wennen aan het alleen in de eigen tuin blijven.
Franny
Zappa
Toma (zelf gefokt)
Rapsody (uit Denemarken)
TC (uit Zweden)
Becky (zelf gefokt, herplaatst ivm heupen, is inmiddels 15 jaar en doet het nog prima)
Cara (uit US)
Cheri (Duitse dochter van onze eigen TC)
Roy en Lola (zelf gefokt)
Mark (uit US, toen we met fokken stopten herplaatst, want kon niet los tussen de andere katers)
Haley (achter-achterkleindochter van onze eerste Maine Coon)
Kendra (herplaatst toen we stopten met fokken, was niet happy in de groep en woont inmiddels 11 jaar als enige kat in huis bij vrienden van ons, ziet er nog steeds fantastisch uit)
In 2003 stopten we met fokken en hadden we nog 6 katten.
In 2004 kwam Stabijhoun Borke, de hond van mijn leven die helaas overleed in 2011
In 2007 kwam Spaanse Schone Sofi, een ongelofelijk lieve hond, die toen 2 jaar was.
Inmiddels zijn nu alleen Haley (11), Lola (12) en Sofi (geschat op 9) bij ons.
Ik weet niet of er hierna nog andere huisdieren komen?
Ik heb zo'n intens verdriet gehad na het overlijden van Borke, dat ik niet weet of ik zo'n hechte band nog een keer aan wil gaan.
Sofi, Haley en Lola zitten heel diep in mijn hart en ik moet er niet aan denken dat zij er niet meer zijn.
Voorlopig genieten we nog volop van de dames en hopen we dat ze nog lang bij ons blijven.
Wat een leuk topic Dorotea, ik geniet al van het ophalen van de herinneringen aan onze dieren