Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door coby.p
met frisse tegenzin weer aan de slag, na dat fijne gevoel van gister, na afloop.
afgewassen, keuken netjes aan kant, doekje over tegels bij de gootsteen, en de wasbak, gepoetst
daarna was de slaapkamer aan de beurt, gestoft, en gesopt, bovenkant schilderijen een doek over.
de grenen kasten met een sopje goed afgenomen, en van de plaats gehad,  daarachter goed
schoongemaakt, spiegel achter de ladekast schoongemaakt.
goed gestofzuigd, ook onder het bed, (was heeeeel erg nodig) en meteen de badkamer meegezogen.
lapje door het toilet, en de wasbak,
de rest van het huis met een bezem aangezwabbert, was opgezet.
nu net terug met de meiden, lekker ff in het park gezeten, genieten van het weer.
weer aan de koffie, zo nog een was ophangen.
op de planning stond nog belle kammen, maar mijn lijf zegt duidelijk, dit was meer dan genoeg.
dus nog ff lekker genieten de rest van de dag.
Door smulpaap
Hier zijn de ramen plus tuideuren net gelapt , zonder een stel nieuwsgierige aagjes die binnen staan te gluren en er ook gelijk weer even gezellig met hun tong langs gaan
Alles ligt in diep coma
Door Arkay
Ik ben al twee dagen meer buitenshuis bezig dus heb erg weinig in huis gedaan, hopelijk morgen ochtend wel.
Dan kan ik het raam van mn oudste zoon aan de binnenkant zemen en de huiskamer alles stoffen, misschien in de middag in de tuin het een en ander soppen (tafeltje en stoeltjes van de kleintjes evt de grote tafel alvast schrobben en weer in de verf zetten)
Door DJ_Doerak_Tucker
Ik heb ramen gezeemd  :o. Het is ook te zien!
Ik ook, hier zijn alleen de kraaien weer aan het nestelen dus ben bang dat de nodige witte flatsen er binnen een dag weer op zitten  :-X. Ik heb ze gewassen met uien in het water zoals ik hier gelezen had, merk geen verschil eigenlijk... Mijn ramen glimmen altijd na het wassen omdat het verschil met daarvoor zó groot is  ;D ;D ;D.
Door Nadia
Hier stonden de ramen ook voor vandaag op de planning. Maar niet gered.
Ben nog naar de stad geweest om het strijkijzer weg te brengen. Stoom kwam niet fatsoenlijk door :(
Nu moet ik 2 weken zonder. Dat is serieus problematisch.

Nog 5 zakken met afdank kleding weg gebracht. Zojuist de vloer met de swiffer gedaan.
Nu eerst eten. Dan nog dweilen. Vriendje de kattenbak doen. En feier abond.
Door coby.p
hier vandaag de dagtaak weer. we zijn in de huiskamer bezig.
vandaag de kasten en bank van de kant, en erachter schoonmaken.
heb meteen de plinten daar meegenomen
als extra ben ik begonnen met de houten meubels goed afnemen.
6 van de 10 laden, in de kasten, leeg en uitgesopt.
de rest van het huis gebezemt, en na het eten de keuken netjes achtergelaten.
Door Nadia
coby.p schreef: was dat voor mij bedoeld nadia?
voelt zeker goed, nu langer bijhouden dan 2 weken,
Voor iedereen die lekker met het huishouden bezig is :)
Nu idd specifiek voor jou ;)
Zeker ga je dat wel volhouden. Het moet gewoon een soort ritme/gewenning worden.
Ik heb vanavond nog even snel boven gezogen en gedweild. Met een kwartiertje was ik klaar.
Heb vandaag het wc matje weg gegooid ;) in kader van hygiëne.
Door Kinnie
Ik heb een grúwelijke hekel aan het huishouden, maarja met 4 honden ontkom ik daar niet aan.
Meestal wacht ik tot ik denk ok, nu kan er ècht niemand plots aan de deur staan want schaam me dood hihi.
Nu doe ik al een paar dagen (met dank aan dit topic  ;D ) 's morgens zodra ik uit bed kom de honden eerst uitlaten en dan echt direct even stofzuigen en stoffen. Alleen dát scheelt al enórm veel! En dan vervolgens in de loop van de dag nog wat ik tegen kom. Heerlijk, lekker opgeruimd huis!!
Door Kim_S
Het is badkamer-week bij Flylady.
Doel is dat aan het eind van de week alles glimt en fris ruikt, en als beloning mag ik dan vrijdag "onder poetstijd" in bad.
Me like  :biggrin2:

Nu dus weer verder aan de poets  :D
Door Nadia
Nou geweldig :D
Elke dag even stofzuigen of desnoods met zo'n droge dweil scheelt idd enorm!
Wat hier ook regel is, om de salon, eettafel en aan recht opgeruimd achter te laten als we gaan slapen. Dus geen afwas op het aanrecht. Vaatdoek in de was (die moet minimaal dagelijks in de was). Alles wat je geknoeid hebt met koken opruimen. Eettafel leeg, salontafel ook leeg ruimen, geen glazen laten staan. Als je rookt al dat gerei opruimen, alles van versnaperingen terug in de kast schoenen onder de tafel uit. Als je dan terug komt de dag erna van werk of gewoon opstaat en vrij hebt hoef je niet eerst puin te ruimen. Dat is zo Heerlijk. Dan denk je zelf sneller nu heb ik tijd om er met een natte lap door te vliegen. Dan dat je na werk eerst moet opruimen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door