Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

marina schreef: Maar honden mogen toch ook gewoon contact maken met elkaar in een losloopgebied? Of mis ik nou iets essentieels?
Ik lijn eigenlijk mijn hond ook nooit aan, wordt ook nooit aan me gevraagd.
En ja ik wel dat mensen die hun hond gewoon lekker los willen laten lopen daar ook de kans voor moeten krijgen. Natuurlijk moet je je hond altijd in de gaten houden, maar gewoon snuffelen en even spelen, daar zijn de losloopgebieden toch juist voor?
Nu maak ik mijn hond (en mezelf  ;D) niet blij om op drukke momenten naar losloopgebieden te gaan dus kies de rustige momenten uit waarbij we meestal maar een handjevol andere honden tegen komen.
waarom moeten honden altijd maar contact maken met elkaar?
van mij mag heel nederland in losloopgebieden hun honden los laten lopen, zolang ze maar geen overlast veroorzaken en ik en andere met mij er geen last van hebben.
zijn losloopgebieden om te snuffelen en te spelen? welnee... ja lekker luchtjes snuffelen maar niet aan mijn jongens dr kont, en nee ook niet altijd maar om te spelen er zijn nm honden die daar geen behoefte aan hebben en dan is t strontvervelend om zo n dwingende hond om je heen te hebben.....
wij geven toch ook niet bij iedere passerende man/vrouw een hand om kennis te maken, we maken toch ook niet met iedereen een praatje?
ik loop daar voor mn rust... heerlijk met de jongens die overigens lekker met elkaar bezig zijn, ik heb geen andere honden nodig om mijn honden te plezieren...
Vorige week nog.... een eigenaar die dr hond naar die van mij toe stuurde... verzocht haar vriendelijk dat niet te doen.... kreeg te horen dat ze al heel de week niet in t park was geweest en dat ze nodig moest spelen.... ppff dan gaat ze toch lekker met dr hondje spelen...daar heeft ze mijn honden toch niet voor nodig
marina schreef: Maar honden mogen toch ook gewoon contact maken met elkaar in een losloopgebied? Of mis ik nou iets essentieels?
Ik lijn eigenlijk mijn hond ook nooit aan, wordt ook nooit aan me gevraagd.
En ja ik wel dat mensen die hun hond gewoon lekker los willen laten lopen daar ook de kans voor moeten krijgen. Natuurlijk moet je je hond altijd in de gaten houden, maar gewoon snuffelen en even spelen, daar zijn de losloopgebieden toch juist voor?
Nu maak ik mijn hond (en mezelf  ;D) niet blij om op drukke momenten naar losloopgebieden te gaan dus kies de rustige momenten uit waarbij we meestal maar een handjevol andere honden tegen komen.
Van mij mag een hond best gezellig komen buurten, maar dan moet het wel gezellig zijn en als er dan ineens een borstelende Bull mastiff bij mij in de groep staat en de eigenaar loopt 300 meter verder met zijn handjes in de zak, dan ben ik absoluut niet blij en verzoek ik bullie dan ook vriendelijk doch dringend om even lekker op te tiefen. Zo ook de BC die het nodig vond om mijn 12,5 jaar oude reu even voluit in z'n kop te bijten en dan ook nog de schuld bij mijn hond neer te leggen die daar gewoon aan een grasspriet stond te snuffen dat het kwam omdat die geen staart had. Fiets op, dat was aan komen lopen, HAP. Geschoffelt k*tkreng en dan maar gaan zeiken van "tis een losloopgebied hoor en vervolgens over de rechten van die hond beginnen"  ja prima, gezellig buurten echt totaal geen probleem, mag je ook nog lomp zijn, boeit me niets, maar geen tanden erin zetten, want dan wordt ik spinnijdig. En aangezien het tegenwoordig maar lastig te herkennnen is of een hond goedschiks of kwaadschiks is (vroegah....heel vroegah, hield men honden die niet lekker met anderen gingen in 99 van de 100 gevallen gewoon bij zich), mijd ik de losloopgebieden ook als de pest en laat ik mijn honden nooit naar een andere hond toegaan, tenzij een eigenaar zou roepen...la maa gaan hoor.
Kaio schreef: Tja ik heb met Fozzy juist minder contact laten maken met andere honden met alle gevolgen vandien  :-X :-\
geen hond is t zelfde natuurlijk, snap best dat er honden zijn die er behoefte aan hebben... en zal ook niet gelijk op mn achterste benen gaan staan... maar als t toch overduidelijk is dat er honden zijn die alle signalen afgeven dat ze er geen zin in hebben en dan toch onder de noemer losloopgebied alles maar laten gaan... daar zakt mn broek vanaf...
beetje rekening houden met elkaar is in alle opzichten heel heel ver te zoeken tegenwoordig
Angelique schreef: Van mij mag een hond best gezellig komen buurten, maar dan moet het wel gezellig zijn en als er dan ineens een borstelende Bull mastiff bij mij in de groep staat en de eigenaar loopt 300 meter verder met zijn handjes in de zak, dan ben ik absoluut niet blij en verzoek ik bullie dan ook vriendelijk doch dringend om even lekker op te tiefen. Zo ook de BC die het nodig vond om mijn 12,5 jaar oude reu even voluit in z'n kop te bijten en dan ook nog de schuld bij mijn hond neer te leggen die daar gewoon aan een grasspriet stond te snuffen dat het kwam omdat die geen staart had. Fiets op, dat was aan komen lopen, HAP. Geschoffelt k*tkreng en dan maar gaan zeiken van "tis een losloopgebied hoor en vervolgens over de rechten van die hond beginnen"  ja prima, gezellig buurten echt totaal geen probleem, mag je ook nog lomp zijn, boeit me niets, maar geen tanden erin zetten, want dan wordt ik spinnijdig. En aangezien het tegenwoordig maar lastig te herkennnen is of een hond goedschiks of kwaadschiks is (vroegah....heel vroegah, hield men honden die niet lekker met anderen gingen in 99 van de 100 gevallen gewoon bij zich), mijd ik de losloopgebieden ook als de pest en laat ik mijn honden nooit naar een andere hond toegaan, tenzij een eigenaar zou roepen...la maa gaan hoor.
dit dus..
Kaio schreef: Tja ik heb met Fozzy juist minder contact laten maken met andere honden met alle gevolgen vandien  :-X :-\
Hier juist twee honden gelijk van pup af in het bos met andere honden los gelaten en beide door nare ervaringen negatief gevormd.

Nu twee honden die ik alleen met bekende sociale honden tot zeker 6 maanden oud dus geen contact vreemde honden. En beide super stabiel en sociaal.
*Dorothea* schreef: Maar goed wat moet er gebeuren om het tij te keren voordat er straks helemaal geen losloopgebieden meer zijn?
Verplichte cursus? Meer toezicht? Ik heb geen idee....
iig een cursus voor de eigenaren wbt hondenetiquette  en daarna verplichte cursus tot de hond een jaar of 3 is
en ja daar toezicht op houden.. spreek mensen in losloopgebieden maar aan en vraag ze hun hond te roepen....
komt ie niet een prent en aanlijngebod
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 18 feb 2014, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea* schreef: Maar goed wat moet er gebeuren om het tij te keren voordat er straks helemaal geen losloopgebieden meer zijn?
Verplichte cursus? Meer toezicht? Ik heb geen idee....
Geen idee. Je kan er nergens over klagen (wat het boeit niemand, zelfs niet als er doden vallen) en de mensen die zich incluis hond als een hork gedragen zien daar zelf niets fouts in.
De onze is juist door het weghouden het zeer spannend gaan vinden. Hij weet daardoor ook niet hoe het hoort. Dus hij baggert er dan op af of overheen met zijn groot formaat. Als de andere hond hem niet mot taait die af, maar ik vind het gewoon niet leuk voor de andere hond. Dan denk ik als ie van pups af aan wat vaker contact had gehad dan was het minder spannend en had ie wellicht ook meer etiquette. Want uiteindelijk met honden die aan hem gewaagd zijn kan ie prima spelen.
En deze is ook zo mooie.
Als Marko  sávonds laat nog een rondje met Dorian gaat lopen(meestal is dat zo vanaf 23.00 dat hij Dorian gaat uitlaten) komt hij nu heel vaak een mr tegen met een D.H zodra hij Marko met Dorian ziet laat hij zijn hond los.De D.H is een teefje
Marko al aangegeven dat hij dat niet wilt.
Achjo kunnen ze effe lekker spelen(lees kan die van mij effe lekker moe worden) ::)
Nou mr dan ga je toch lekker zelf spelen met je hond of lekker fietsen word tie ook lekker moe van.
Maar nee dat doet ie niet want dan moet die mr zijn eigen inspannen,word ie zelf moe van!!!! >:(
judith1967 schreef: En deze is ook zo mooie.
Als Marko  sávonds laat nog een rondje met Dorian gaat lopen(meestal is dat zo vanaf 23.00 dat hij Dorian gaat uitlaten) komt hij nu heel vaak een mr tegen met een D.H zodra hij Marko met Dorian ziet laat hij zijn hond los.De D.H is een teefje
Marko al aangegeven dat hij dat niet wilt.
Achjo kunnen ze effe lekker spelen(lees kan die van mij effe lekker moe worden) ::)
Nou mr dan ga je toch lekker zelf spelen met je hond of lekker fietsen word tie ook lekker moe van.
Maar nee dat doet ie niet want dan moet die mr zijn eigen inspannen,word ie zelf moe van!!!! >:(
ach voor dat soort baasjes hebben ze de ballenzwieper toch uitgevonden?
Er is hier een meneer met een odh, die rijdt 2 keer per dag met de auto naar het park (is 5 minuten lopen van z'n huis). Gooit een kwartiertje ballen en laadt de hond dan weer in de auto.
Ik denk dat er misschien te veel honden zijn?
Te veel mensen die te veel honden hebben?

Ik kan me als kind herinneren dat ik de hond (grote poedel, zeer rustig en gehoorzaam) uit liet, dat zou ik nu niet meer aandurven met een kond van 10 en een groot teefje. In die tijd kwamen we echter geen hond tegen... dat zou nu ondenkbaar zijn in een woonwijk en wijkparkje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door